رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

تسهیلات 5 هزار طرح زودبازده مازندران

رئیس سازمان کار مازندران:

تسهیلات 5 هزار طرح زودبازده مازندران در انتظار تایید بانک‌ها است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان کار و امور اجتماعی مازندران گفت: تسهیلات حدود 5 هزار طرح در قالب طرح‌های زودبازده در انتظار تایید بانک‌ها است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، محمد نجفی پیش از ظهر امروز در نشست تعیین اهداف اشتغالزایی بنگاه‌های اقتصادی که در فرمانداری رامسر برگزار شد، افزود: با توجه به اینکه بانک‌ها مسئول و متولی بررسی و توجیه فنی و اقتصادی طرح‌ها هستند، لازم است طرح‌ها مورد کارشناسی دقیق‌تر قرار گیرند.
وی خطاب به تولیدکنندگان و متقاضیان طرح‌های زودبازده و روسای شعب بانکی اظهار داشت: بانک‌ها با توجه به تجاربی که دارند بر مبنای نیازسنجی و تعیین اولویت‌ها، طرح‌ها را انتخاب کنند و جا دارد، طرح‌ها بر مبنای اولویت و نیاز منطقه شناسایی و معرفی شوند.
نجفی تصریح کرد: تسهیلات باید در بخش‌هایی اعطا شود که تولید، اقتصاد و تأمین نیاز‌های جامعه را به دنبال داشته باشد.
وی تأکید کرد: با کاهش یک تا دو درصدی نرخ بیکاری، میانگین نرخ بیکاری در استان به 8/6 دهم درصد رسیده است اما به دلیل کمبود زمین‌های کشاورزی، درصد نرخ بیکاری در مازندران زیاد است.
نجفی تولیدکنندگان را به سمت تولیدات گلخانه‌ای فراخواند و افزود: کشاورزی باید از این حالت خارج شود و به صورت گلخانه‌ای درآید.
رئیس سازمان کار مازندران گفت: یکی از مهم‌ترین خطراتی که کشور ما را تهدید می‌کند، بیکاری و دغدغه‌های اقتصادی مردم است که باید دست اندرکاران و مدیران استانی به آن توجه کنند.
رئیس اداره کار رامسر نیز در این جلسه میزان نرخ بیکاری در رامسر را حدود 18 درصد اعلام کرد و گفت: بیشتر بیکاران ما از افراد تحصیل‌کرده هستند و این نرخ بیکاری در حالی است که جمعیت کل رامسر حدود 70 هزار نفر است.
محمد رمضانی جمع بیکاران این شهرستان را حدود 10 هزار نفر اعلام کرد.
وی جمع تسهیلاتی که در سرفصل تسهیلات طرح‌های زودبازده به 116 طرح اختصاص یافت، 89 میلیارد و 576 میلیون ریال عنوان کرد که زمینه اشتغالزایی حدود 400 نفر را فراهم کرد.
فرماندار رامسر نیز در این جلسه در سخنان خود ضمن ارائه گزارشی از روند اجرایی طرح‌های زودبازده گفت: در نیمه دوم سال 84 تا نیمه اول سال 86، 230 میلیارد ریال تسهیلات در قالب طرح‌های زودبازده و سایر تبصره‌ها پرداخت شده است.
علی باباخانی برخی از این طرح‌ها را سردخانه 6 هزار تنی، دامپروری 500 رأسی و مرغداری 30 هزار قطعه‌ای عنوان کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد