رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

"دلایل اصلی" هشدار به مردم

شریفی در گفتگو با مهر:

"دلایل اصلی" هشدار به مردم برای اعتماد به پلیس است

***

تهیه‌کننده فیلم تلویزیونی "دلایل اصلی" که از شبکه دو روی آنتن رفت، هدف از تولید این فیلم را دادن هشدار به مردم برای اعتماد کردن به پلیس و ممانعت از ورود افراد غریبه به زندگی‌شان دانست.

امیرحسین شریفی درباره پذیرش تهیه‌کنندگی فیلم تلویزیونی "دلایل اصلی" در ژانر معمایی به خبرنگار مهر گفت: طرح اولیه این فیلم توسط من و کاظم معصومی کارگردان طراحی شد و معصومی همزمان با تصویربرداری فیلمنامه را سر صحنه با همفکری من می‌نوشت. فیلم به مردم هشدار می‌دهد به پلیس اعتماد کنند و به راحتی افراد غریبه را به زندگی‌شان راه ندهند.

وی در پاسخ به این سئوال که همزمانی نگارش و تولید به پروژه لطمه نزده، گفت: من در گذشته تجربه ساخت فیلم "قربانی" را با معصومی داشتم و او فیلمنامه را با همفکری من می‌نوشت. البته نگارش همزمان با تولید به کار لطمه می‌زند، اما چارچوب‌های ما مشخص بود، به همین دلیل با مشکلی در این باره رو به رو نشدیم.

شریفی درباره ضعیف نشان دادن پلیس و نبود صحنه‌های اکشن در "دلایل اصلی" توضیح داد: امکانات فنی ما کم است، به ویژه در شهرستان‌ها. تمام لوکیشن‌های فیلم هم در رامسر بود. از سوی دیگر مگر بودجه فیلم‌های تلویزیونی چقدر است که ما توانایی خرد کردن دو خودرو را داشته باشیم؟ در خارج برای ساخت چنین پروژه‌هایی اسپانسر دارند، اما ما نداریم.

این تهیه‌کننده خاطرنشان ساخت: ما در فیلم‌ها حتی نمی‌توانیم آرم خودرو را نشان دهیم و باید آن را شطرنجی کنیم. از سوی دیگر برخلاف شما معتقدم در این فیلم پلیس در لایه دوم قصه قوی است و ضعیف نشان داده نشده، حتی در بخشی از دیالوگ‌های جعفر دهقان بازیگر نقش پلیس اشاره می‌شود که پلیس به صورت نامحسوس پرونده قتل را بررسی می‌کرد.

وی درباره ضبط بیشتر صحنه‌ها با دوربین روی دست گفت: در ساخت "زهر و پادزهر" به کارگردانی آرش معیریان با اسماعیل آقاجانی به عنوان مدیر تصویربرداری همکاری کردم و او تجربه‌ای خوب در حرکت دوربین روی دست داشت. در "دلایل اصلی" برای ایجاد جذابیت بیشتر از حرکت دوربین روی دست استفاده کردیم.

شریفی درباره اینکه ورود بی‌مقدمه و غیرملموس رها به زندگی شبنم دو شخصیت اصلی فیلم و اینکه شبنم خیلی راحت او را به زندگی‌اش راه می‌دهد، گفت: این مسئله را قبول ندارم، چرا که ما زنانی در جامعه داریم که بعد از رفتن به یک ورزشگاه یا مکانی که فال قهوه می‌گیرند خیلی زود با هم دوست می‌شوند، به همین دلیل ورود رها به زندگی شبنم غیرملموس نیست.

این تهیه‌کننده درباره انتخاب معصومی به عنوان کارگردان گفت: آقای معصومی یکروز قبل از کلید خوردن کار انتخاب شد، چرا که کارگردان دیگری انتخاب کرده بودم و بعد از انتخاب بازیگران متوجه شدم او نمی‌تواند پروژه را به خوبی هدایت کند، به همین دلیل معصومی را جایگزین کار کردم و از نتیجه کار راضی هستم.

فیلم تلویزیونی "دلایل اصلی" به کارگردانی معصومی و تهیه‌کنندگی شریفی دوشنبه 21 مرداد ساعت 24 در قالب جشنواره فیلم‌های سینمایی از شبکه دو پخش شد و ماه‌چهره خلیلی، فرخ نعمتی، جعفر دهقان، آزاده صمدی، میرطاهر مظلومی، صدرالدین حجازی، آرش مجیدی و محمدرضا رهبری در آن بازی می‌کنند.

"دلایل اصلی" به اتفاق‌های یک شرکت ساختمانی در شمال می‌پردازد که با مدیریت شرکتی در تهران هدایت می‌شود. علی حسابدار شرکت به شکلی عجیب به قتل می‌رسد و سرگرد کاوه مسئول پیگیری پرونده قتل می‌شود. عوامل تولید فیلم عبارتند از اسماعیل آقاجانی تصویربردار، عباس دقاقی مدیر تولید و نیما حسندوست تدوینگر.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد