رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

جمعی‌ازمردم و مسئولان رامسر :خواستارتبیین بیشترسیره واهداف امام‌

 

جمعی‌ازمردم و مسئولان رامسر :

خواستارتبیین بیشترسیره واهداف امام‌راحل به‌نوجوانان‌شدند

 

شماری از مردم و مسوولان شهرستان رامسر با اشاره به شخصیت ممتاز و تاثیر گذار حضرت امام خمینی (ره) ، برای تداوم راه این رهبر الهی ، برلزوم‌تبیین اندیشه‌های ایشان به نسل‌های آینده تاکید کردند.

حجت‌الاسلام " عبدالرحمن باقرزاده " امام جمعه رامسر به ایرنا گفت : حضرت امام خمینی (ره) شخصیت استثنایی در دنیای معاصر است.

وی افزود : در گذشته علما و بزرگان در بخش‌های خاص نظیر فلسفه ، فقه ، ادبیات و کلام ممتاز بودند اما حضرت امام خمینی(ره) علاوه بر شخصیت علمی از جامعیتی برخوردار بوده و آنچه او را از سایرین ممتاز می‌سازد، جامعیت علمی و سیاسی او است.

وی خاطرنشان کرد : جامعیت علمی و سیاسی ایشان سبب شده تا امام راحل به یک شخصیت بین‌المللی تبدیل شود.

وی یادآور شد : در واقع دوران تاریخ معاصر به عصر پیش از امام راحل و دوران پس از او تقسیم می‌شود و در می‌یابیم که ایشان عنصر کاملا تاثیرگذار در جهت تغییر ‪ ۱۸۰‬درجه‌ای دنیای معاصر است.

امام جمعه رامسر تصریح کرد : جهان اسلام قبل از عصر امام (ره) ، جهانی کاملا منفعل و تاثیرگذار بود اما در عصر امام خمینی، جهان اسلام،جهانی فعال و تاثیرگذار بوده است.

وی بیان داشت : کشور ما در عصر امام خمینی (ره) در قالب جمهوری اسلامی ، به یک کشور فعال و تاثیرگذار در معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی تبدیل شد به طوری که ایران اسلامی در مدار محوری نگاههای سیاست‌گذاران بین‌المللی و عناصر تصمیم‌ساز بین‌المللی قرار گرفت.

حجت‌الاسلام باقرزاده اضافه کرد: امروز هرکجا منافع نامشروع مستکبرین‌توسط انسانهای آزادیخواه مورد تهدید واقع می‌شود،مستکبرین کانون آن رااندیشه‌های ناب امام می‌دانند.

وی تاکید کرد : ما به عنوان معاصران عصر امام به طوری که شاهد این چرخش جهانی در سایه اندیشه‌های ناب امام راحل بودیم نسبت به انتقال اندیشه‌ها به نسل‌های بعدی وظیفه‌سنگین بردوش داریم چرا که نسل اول انقلاب طعم‌تلخ تحقیرها و ذلت‌های تحمیل شده بر مردم را چشیده و هم دوران سرافرازی و عزتی به گسترده بین‌المللی برای جهان اسلام و ملت ایران را هم از نزدیک دیده است.

به گفته امام جمعه رامسر باید بتوانیم اندیشه‌های امام را دست نخورده و پاک و سالم به نسل‌های آینده به عنوان میراث معنوی ، منتقل نماییم.

وی گفت : امروز بیگانگان تمام عزم خود را برای مبارزه با اندیشه‌های امام و کانون آن یعنی ایران اسلامی بکار بسته تا بتوانند از موج گسترده و تاثیرگذار اندیشه‌های امام در سطح بین‌المللی، بکاهند.

وی افزود : هر چقدر عزم در این میدان قوی تر باشد دشمنان ناکام تر خواهند ماند.

" علی باباخانی " فرماندار رامسر به ایرنا گفت : تمام عزت ، افتخار ، سرافرازی مسلمانان جهان ، مدیون اندیشه‌های ناب امام راحل است.

وی ادامه داد : امام خمینی (ره) به عنوان یک رهبر دینی و الهی در پناه خداوند و حمایت‌های بی‌دریغ ملت ایران توانست پایه گذاریک انقلاب تاثیرگذار جهان باشد.

وی یادآور شد : در سایه این پیروزیهای بزرگ الهی است که امروزه انقلاب اسلامی ایران کانون توجهات بین‌المللی و در عین حال مورد کینه توزیهای استکبار جهانی است.

باباخانی با اشاره به این که عشق ملت ایران و ملل مسلمان به امام یک عشق و ارادت قلبی و درونی است ، افزود : با گذشت سالها از ارتحال این رهبری الهی از عشق آزادیخواهان به امام کم نشده و حضور حماسی در سالگرد ارتحال ایشان تجدید میثاق دوباره با آرمانهای او بوده و این عشق پاک را همه ساله خبرنگاران و سایت‌های بین‌المللی رصد می‌کنند.

فرماندار رامسر تصریح کرد : امام خمینی با قاطعیت در برابر استکبار می‌ایستاد و ما هم نباید ذره‌ای در برابر دشمنان عقب نشینی کنیم بلکه اندیشه‌های امام را دنبال نماییم.

مسوول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه رامسر به ایرنا گفت : امام راحل شخصیت برجسته‌ای بودند که به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی اصلا از جنس انبیاء بود.

وی ادامه داد : ایشان شخصیتی کم نظیر و بی‌نظیر بوده است و اسلام ناب محمدی را احیاء و با تمام وجود قیام و حرکت کرد.

حجت‌الاسلام " غلامحسین تسخیری " یادآور شد : وی عبد صالح خدا بود و هیج یک از اعمالش را بدون توجه به خدا انجام نمی‌داد.

وی افزود : امروز ما باید با الگوگیری از این شخصیت کم نظیر و انقلابی برای ادامه راهش تلاش مضاعف نماییم.

وی بیان داشت : به تعبیر مقام معظم رهبری ما باید کارهای بزرگ امام راحل را بشناسیم و قدر بدانیم و باید از اعمال رفتار حرکات و روشهای امام ، الگوبرداری کنیم.

حجت‌الاسلام تسخیری اضافه کرد : امروز اندیشه‌های امام خمینی (ره) که ندای حق و عدالت بوده فضای جهان را بر گرفته زیرا هدف او احیای اسلام عزیر بوده است.

وی یادآور شد : امام در برخورد با دشمنان مصداق کامل آیه قرآنی بود و با اقتدار و صلابت بدون ذره‌ای کوتاهی در برابر دشمنان می‌ایستاد و پایداری او بزرگترین درس امروز ما است.

به گفته او ایستادگی امروز مردم فلسطین ، لبنان و عراق مرهون انقلاب اسلامی و متاثر از اندیشه‌های معمار کبیر انقلاب اسلامی است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد