رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

موزه روستایی در جواهرده رامسر

 

موزه روستایی در جواهرده رامسر

 

ساری - خبرگزاری مهر: معاون حفظ و احیاء میراث فرهنگی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: امسال 150 پروژه در حوزه میراث طبیعی در استان ایجاد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی ایزدی عصر یکشنبه در مراسم افتتاح موزه تاریخ شهر بابل در جمع خبرنگاران افزود: این معاونت امسال در حوزه میراث طبیعی، میراث معنوی و میراث تاریخی فعالیت جدی تری خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: آیین سنتی برفچال آمل و بیست و شش عیدی ماه لاریجان در آینده نزدیک در فهرست آثار معنوی ملی کشور جای خواهد گرفت.

معاون حفظ و احیاء میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به ثبت 600 بنای تاریخی در استان تصریح کرد: پیش بینی می شود تعداد بناهای قابل شناسایی استان به هزار اثر افزایش یابد.

به گفته ایزدی، در برنامه امسال، 400 اثر از هزار اثر قابل شناسایی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت خواهد رسید.

وی با اشاره به راه اندازی موزه ها در این استان یادآور شد: بنا داریم در همه شهرهای استان موزه تاریخ شهر احداث کنیم.

این مسئول با بیان اینکه موزه شهدای آمل در این شهرستان راه اندازی شده است از افتتاح موزه شهدای بهشهر و تنکابن در سال جاری خبر داد.

وی همچنین از شناسایی روستاهای جواهرده رامسر، کندلوس چالوس، یوش نور و ایوا آمل به عنوان بافتهای تاریخی برای ایجاد موزه های روستایی خبر داد و گفت: مطالعات و مستند سازی این روستاها در سال جاری به اتمام خواهد رسید.

این مسئول خاطرنشان کرد: تعداد پروژه های مرمت و بازسازی از 45 پروژه در سال گذشته به 55 پروژه در سال جاری افزایش خواهد یافت.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد