رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

اخبار قرآنی از شهرستان رامسر

 

سومین جلسه ستاد احیای نماز رامسر تشکیل شد

 

گروه سیاسی و اجتماعی: سومین جلسه ستاد احیای نماز رامسر، روز گذشته 27 بهمن‌ماه در سازمان تبلیغات اسلامی این شهر تشکیل شد.

به گزارش خبر گزاری قرآنی ایران (ایکنا) شعبه مازندران، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران، سومین جلسه ستاد احیای نماز رامسر با حضور فرماندار، رئیس اداره تبلیغات اسلامی و مسئولان نهادهای فرهنگی این شهر در محل سازمان تبلیغات رامسر برگزار شد.

در این جلسه مهندس «علی باباخانی»، فرماندار رامسر، ضمن قدردانی از هماهنگی‌های ایجاد شده در اعزام مبلغ در فصول تبلیغی، توسط اداره تبلیغات اسلامی رامسر، تعامل بیشتر ادارات اوقاف و امور خیریه و دبیرخانه ستاد اقامه نماز این شهر را خواستار شد.

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام «رمضانی»، رئیس اداره تبلیغات اسلامی رامسر، احیای فرهنگ نماز را در ادارات و نهادهای دولتی ان شهر خواستار شد و گفت: سازمان تبلیغات اسلامی رامسر به‌عنوان یک نهاد فرهنگی تبلیغی آمادگی اعزام امام جماعت به ادارات این شهر را دارد.

آزمون قرائت سطح دو قرآن در رامسر برگزار شد

 

گروه فعالیت‌های قرآنی: آزمون شفاهی قرائت سطح دو قرآن روز گذشته پنجم اسفندماه در مرکز قرآنی مردمی کوثر رسول (ص) رامسر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) شعبه مازندران، به نقل از روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی رامسر، «محمدابراهیم گلین‌مقدم»، مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رامسر با حضور در جمع بانوان شرکت کننده در این آزمون گفت: برای رسیدن به اهداف والای قرآن، علاوه بر داشتن صوت زیبا و دلنشین باید به تفسیر، معنی و مفهوم قرآن هم توجه داشت.

وی افزود: برای پیشرفت در امر تلاوت نباید به قرائت جزیی و ابتدایی و کسب مدارک یا مقام اکتفا کرد، بلکه باید با ممارست و تمرین و انس گرفتن با مفاهیم این کلام الهی به مدارج عالی در این زمینه دست یافت.

برگزاری آزمون پایانی دوره قرائت قرآن سطح یک در رامسر

 

گروه فعالیت‌های قرآنی: آزمون پایانی دوره قرائت قرآن کریم سطح یک، صبح سه‌شنبه، 7 اسفندماه 86،در مرکز فعالیت‌های قرآنی‌-مردمی «کوثر رسول(ص)» شهرستان رامسر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) شعبه مازندران، به نقل از روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رامسر، این آزمون با حضور «محمدابراهیم گلین‌مقدم»، مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی رامسر، برگزار شد.

وی پس از بازدید از جلسه آزمون، در جمع قرآن‌آموزان طرح نهضت قرآن‌آموزی مرکز قرآنی -مردمی «کوثر رسول(ص)»، با اظهار خرسندی از برگزاری این آزمون، گفت: حضور پررنگ آحاد مردم در مراکز قرآنی، نشانگر علاقه آنها به یادگیری قرآن است و مربیان قرآن باید با اهتمام و پشتکار در خدمت قرآن‌آموزان باشند.

قرآن‌آموزان دوره قرائت قرآن سطح یک، پس از موفقیت در این آزمون، گواهی‌نامه این دوره را دریافت خواهند کرد.

برگزاری رزمایش «یاوران مهدی(عج)» در رامسر

 

گروه سیاسی و اجتماعی: رزمایش یاوران مهدی(عج) به مدت 3 شبانه‌روز و به منظور آمادگی دفاعی، تبلیغی و فرهنگی بسیجیان، در اردوگاه میرزا کوچک‌خان رامسر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) شعبه مازندران، به نقل از روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی رامسر، حجت‌الاسلام «اسماعیل رمضانی»، رئیس اداره تبلیغات اسلامی رامسر، امروز با حضور در جمع بسیجیان گردان عاشورا، تمسک به علم و آگاهی و معرفت و دانش را نیمی از مسیر پیمودن دین برشمرد و گفت: علم و عمل، دو خصیصه بزرگ بسیجیان است.

رمضانی با توجه‌دادن بسیجیان به حوادث و وقایع روز دنیا، بینش سیاسی را از عوامل پویایی بسیج ذکر کرد و خواستار توجه بیشتر جوانان و نوجوانان بسیجی به فرامین فرمانده کل قوا شد.

همایش «عاشورا، انقلاب و انتظار» در تنکابن برگزار می‌شود

 

گروه سیاسی و اجتماعی: همایش «عاشورا، انقلاب و انتظار»، روز یکشنبه 12 اسفندماه در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) شعبه مازندران، «رشید رضاپور»، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تنکابن، در این باره گفت: هم‌زمان با فرا رسیدن هفته وقف، همایش« عاشورا، انقلاب و انتظار» با حضور دانشجویان شهرهای غرب مازندران و با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه تنکابن و بسیج دانشجویی، در این شهرستان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در این همایش، تعدادی از دانشجویان شهرهای نور تا رامسر و جمعی از اندیشمندان و روحانیان و ائمه جمعه و جماعات حضور خواهند داشت و علاوه بر سخنرانی یکی از سخنرانان کشوری، برنامه‌های متعددی از قبیل مداحی و قرائت مقاله، اجرا خواهد شد.

آشنایی با مفاخر قرآنی کشور / دکتر قاسم رضیعی، قاری بین‌المللی

 

گروه خبرنگاران افتخاری / محمد رضیعی فیجانی: قاسم رضیعی متخصص پزشکی هسته‌ای از جمله قاریان ممتاز بین‌المللی است که در هشتم فروردین ماه سال 1349 شمسى در شهرستان ازنا در استان لرستان در خانواده‌اى مذهبى دیده به جهان گشود.

«قاسم رضیعى» در سال 1359 همزمان با تحصیل در مقاطع ابتدائى با تلاوت قرآن توسط یکى از همکلاسی‌‌هایش به فراگیری قرآن علاقه‌مند شد، زیرا تلاوت سوره حمد به شیوه استاد عبدالباسط توسط همکلاسى‌اش مورد توجه معلم دینى و قرآن گرفته بود.

دیدن این صحنه قاسم رضیعى را متوجه توانایى‌هایش کرد و پى برد که می‌تواند در این عرصه وارد شده و به موفقیت‌هایی دست پیدا کند.

به همین دلیل او نیز به تلاوت پرداخت و بسیار مورد تشویق قرار گرفت. امرى که باعث شد قاسم رضیعى به طور جدى به تلاوت قرآن بپردازد.

ایشان همزمان با حمله رژیم بعثی عراق به میهن اسلامی ایران مانند دیگر جوانان این مرز و بوم برای دفاع از کیان این سرزمین به جبهه‌های حق علیه باطل شتافت و در این راه به درجه والای جانبازی نائل شد.

قاسم رضیعى از جذابیت و اعجاز لفظى قرآن کریم به عنوان مهمترین عامل در تربیت و پرورش قرآنى خود یاد مى‌کند.

حمایت‌هاى والدین و جوّ مذهبى خانواده‌اش عامل دیگرى در پیشرفت قرآنى آقاى رضیعى شد. او همچنین از معلمان و برخى دوستان قرآنى که باعث پیشرفت و تشویق او شدند به عنوان عوامل دیگر در تربیت و آموزش قرآنى خود یاد مى‌کند.

رضیعى آموزش صوت و لحن را همزمان با هم آغاز کرد و تاکنون نیز در این زمینه مداومت دارد. او نخستین تلاوت رسمى خود را در مسابقات دانش‌آموزى سراسر کشور در شهر رامسر اجرا کرد. همچنین دکتر رضیعى در سال 1370 براى اولین‌بار به صورت فنى در محفل انس با قرآن شهر کاشان تلاوت کرد که مورد استقبال حاضران قرار گرفت.

قاسم رضیعى در سال 1368 تحصیلات خود را در رشته پزشکى در دانشگاه علوم پزشکى شهید بهشتى آغاز کرد و در سال 1375 موفق به اخذ درجه دکترا شد.

پس از آن او با ادامه تحصیل در این رشته در سال 77 مدرک دکتراى تخصصى در رشته پزشکى هسته اى را از دانشگاه علوم پزشکى شهید بهشتى دریافت کرد.

وی در کنار امر تحصیل در زمینه تلاوت قرآن نیز تلاش مى‌کرد و بر آن مداومت داشت و در دوره‌هاى مختلف مسابقات قرآن رتبه‌هاى برترى را کسب کرد.

دکتر قاسم رضیعى در سال 1364 در مسابقات سراسرى دانش‌آموزان کشور، رتبه نخست را به دست آورد او در سال 1370 در مسابقات سراسرى دانشجویان علوم پزشکى مقام اول را در کشور به دست آورد و در سال 1379 در مسابقات سراسرى جانبازان کشور نیز حائز رتبه نخست شد و در سال 1380 در مسابقات سراسرى اوقات و امور خیریه در شهر اردبیل موفق به کسب مقام سوم در رشته قرائت شد. دکتر رضیعی در زمینه فعالیت‌هاى قرآنى خود علاوه بر موفقیت‌هایى که در مسابقات داخلى کشور کسب کرد.

در سال 73 در سومین دوره مسابقات بین‌المللى بنگلادش رتبه نخست را به دست آورد و پس از آن نیز در سال 1377 در مسابقات بین‌المللى کشور سوریه در قرائت رتبه اول را از آن خود کرد.

دکتر قاسم رضیعى که زندگی‌اش با تحصیل و عشق به قرآن به هم آمیخته است از جمله کسانى است که در کنار تحصیل در جامعه پزشکى و دریافت درجات بالاى آن به امر تلاوت قرآن نیز پرداخته و در این زمینه نیز از قاریان برجسته کشور است.

او مجموعه مقالاتى در مباحث تجوید و صوت و لحن تحریر کرده که از سوى دانشگاه علوم پزشکى شهید بهشتى منتشر شده است.

قاسم رضیعى که در زمینه طب و پزشکى به تحصیل پرداخته، در دانشگاه علوم پزشکى شهید بهشتى در دانشکده‌هاى پزشکى، پرستارى و مامایى به امر آموزش در زمینه‌هاى مختلف قرآنى پرداخت.

او علاوه بر این، در دانشکده‌هاى برق و عمران خواجه نصیر‌الدین طوسى و مسجد على ابن ابیطالب تهران نیز جلساتى در زمینه آموزش تجوید و صوت لحن داشته است.

قاسم رضیعى، همچون دیگر قاریان برجسته تلاوت معتقد است که یک فرد قارى در ابتداى کار با تقلید از قاریان مشهور جهان، باید شیوه خود را در تلاوت برگزیند.

او معتقد است براى ابتداى راه تقلید تنها وسیله است. او خود نیز در ابتداى کار از استادانی چون عبدالباسط، منشاوى، مصطفى اسماعیل تقلید کرد پس از آن نیز به تقلید از تلاوت استادانی چون کامل یوسف، عبدالفتاح شعشاعى، محمود رمضان، حسّان و شحات محمد انور پرداخت.

پرداختن به مفاهیم آیات شریف قرآن در کنار امر تلاوت، یکى از نکات بسیار مهمى است که باید مورد توجه قرار گیرد از این رو قاسم رضیعى به قاریانى که در ابتداى راه قرار دارند توصیه مى‌کند که در جلسات قرآن، علاوه بر پرداختن به فنون قرائت، با مفاهیم قرآن نیز آشنا شوند.

او براى دستیابى به این هدف، توضیح خواستن از استادان را راه حل خوبى مى‌داند. وی همچنین به قاریان قرآن سفارش مى‌کند که با ضبط کردن تلاوت خود براى شناسائى نقاط ضعف‌شان تلاش کنند.

دکتر قاسم رضیعى در سال 1377 ازدواج کرد که ثمره این ازدواج سه فرزند پسر است.

همسر ایشان نیز پزشک است و به مسائل قرآنى علاقه دارد.

رضیعى آیات قرآن را به صورت موضوعى حفظ کرده است و براى تبلیغ این کتاب عظیم بر تلاوت قرآن از حفظ اهتمام دارد.

رضیعى تاکنون به کشور‌هاى مختلفى از جمله کشورهاى بنگلادش و ترکیه براى تلاوت قرآن سفر کرده است.

وى در سال 1374 به همراه سید حسین موسوى و محمد تهرانى به کشور ترکیه سفر کرد و در شهرهاى استانبول و آنکارا به تلاوت قرآن پرداخت.

او در سال 1375 به همراه على اکبر حشمتی، سفرى به کشور نامیبیا داشت و در میان استقبال مردم آن دیار، آیات و کلمات وحى را تلاوت کرد.

از دیگر سفرهاى دکتر رضیعى که به منظور آشنا ساختن هر چه بیشتر مسلمانان جهان با کتاب آسمانى قرآن است باید به سفر ایشان به کشور روسیه اشاره کرد که در سال 76 به همراه اصغر شعاعى در این کشور به تلاوت پرداخت.

همچنین او در سال 1377، به همراه علّامى، ستوده نیا، دولتى و امام جمعه براى اجراى تلاوت قرآن، به کشور سوریه اعزام شد.

قاسم رضیعى در سفرهاى تبلیغى خود به خارج از کشور در سال‌هاى 78 و 79 به کشورهاى هندوستان و اتیوپى نیز سفر کرده و در آن کشورها، به تلاوت آیات قرآن پرداخت.

قاسم رضیعى هم اکنون به عنوان رییس بیمارستان شهدای تجریش تهران و مسئول بخش پزشکی هسته‌ای بیمارستان‌های میلاد و تهران کلینیک مشغول به فعالیت است.

وى معتقد است انسان باید همواره قرآن را در محضر خود ببیند.

او مى‌گوید: هدف و غایت نهایى از تلاوت ظاهرى قرآن، مانند حفظ و قرائت این است که ما بتوانیم مقیاس خوبی‌ها و بدی‌هاى خود را از مفاهیم آیات قرآن دریابیم.

رضیعى از استادان بزرگ همچون مصطفى اسماعیل، رفعت، عبدالفتاح، کامل یوسف، حسّان، محمد صدیق منشاوى و عبدالباسط به عنوان برترین استادان تلاوت قرآن در مصر یاد مى‌کند.

دکتر قاسم رضیعى چندین بار در دیدار رهبر معظم انقلاب با قاریان و حافظان قرآن در حضور ایشان به تلاوت پرداخته‌اند و از رهنمودهاى ارزنده ایشان، بهره‌ گرفته‌‌اند.

رضیعى که خود نیز به ابتهال و مناجات علاقه دارد، برخى از ادعیه مفاتیح‌الجنان را اجرا کرده است که از سوى مؤسسه امام رضا علیه‌السلام در یک لوح فشرده با عنوان مفاتیح مورد استفاده علاقه‌مندان است.

وی به قاریان توصیه مى‌کند که همیشه عظمت کلام الهى را در نظر داشته باشند که این امر باعث تواضع بیشتر انسان مقابل کلام الهى مى‌شود و در تلاوتش هم بروز خواهد کرد یعنى توجه به عظمت قرآن، تلاوت‌هاى بهترى را نیز در دل خواهد داشت.

آزمون قرائت سطح 1 و 2 قرآن در رامسر برگزار شد

 

گروه فعالیت‌های قرآنی: آزمون قرائت سطح 1 و 2، روز دوشنبه 13 اسفندماه در کوی انصاری «کتالم» برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) شعبه مازندران، به نقل از روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی رامسر، «محمدابراهیم گلین‌مقدم»، مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی رامسر، در این‌باره گفت: تعداد 40 نفر از خواهران قرآن‌آموز در این آزمون شرکت داشتند.

وی افزود: این قرآن‌آموزان خواهر به‌مدت 2 ماه به فراگیری آموزه‌های قرآنی به مربیگری «هاجر شریفی» پرداختند، که قبول‌شدگان به مرحله بعد راه خواهند یافت.

گلین‌مقدم تصریح کرد: قرآن‌آموزانی که در کلاس قرائت سطح 2 موفق شدند در کلاس سطح 3 که به‌صورت تخصصی است حضور پیدا خواهند کرد.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد