رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

فرماندار رامسر: کارگروه های اشتغال نیازمند اصلاح و تجدیدنظر جدی هستند

فرماندار رامسر:

کارگروه های اشتغال نیازمند اصلاح و تجدیدنظر جدی هستند  

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'حسین سروری' روز شنبه در نشست کارگروه اشتغال غرب مازندران در سالن اجتماعات فرمانداری رامسر، افزود: دولت تدبیر و امید به دنبال اصلاح ساختار و ارایه بسته های حمایتی برای بهبود وضعیت کسب و کار و تولید است.

وی در ادامه بیان داشت: اگر نتوانیم با توجه به شرایط روز و مقتضیات زمان تغییر اساسی در حوزه اشتغال داشته باشیم، همچنان به سمت درهای بسته پیش می رویم.

فرماندار رامسر همچنین اظهار داشت: همه مسوولان، صاحبنظران و کارشناسان باید دست به دست هم بدهند و طرح های کاربردی ارائه کنند که این کارگروه خروجی مناسب داشته باشد.

سروری تصریح کرد: در گذشته بسیاری از حرکت های حوزه اشتغال بیش از آنکه جنبه کارشناسی و اجرایی داشته باشد، احساسی بوده و به نوعی طرح های مسکن و مقطعی طراحی و اجرا شده است.

فرماندار رامسر خاطرنشان کرد: با توجه به ثبات و آرامش اقتصادی که نتیجه اجرای برنامه های دولت است، نیازمند به بازنگری در ساختار ها و روش ها هستیم ,زیرا اگر می خواهیم واقعی و به دور از شعار مشکل بیکاری را حل کنیم، باید طرحی نو در اندازیم.

وی با تاکید بر اینکه دولت حمایت های ویژه از بخش تولید دارد و باید از این فرصت به نحوه شایسته استفاده کنیم، گفت: غرب مازندران بالاترین نرخ بیکاری تحصیل کرده ها را دارد و باید در این زمینه گام های عملی برداشته و از این سرمایه های اجتماعی و انسانی بیشتر بهره مند شویم.

فرماندار شهرستان عباس آباد نیز در این نشست برنامه ریزی مشخص برای اشتغال در غرب مازندران را ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست و گفت: غرب مازندران در حوزه های کشاورزی، صنعت و خدمات گردشگری دارای ظرفیت های زیادی است و برای اشتغال این منطقه باید برنامه مشخص داشته باشیم.

'امیر حسینی جو' افزود: باید وضع موجود را به درستی حفظ و مدیریت کنیم و بر اساس برنامه ریزی مشخص به دنبال اولویت های اصلی باشیم.

فرماندار عباس آباد در ادامه بیان داشت: بخش عمده اشتغال منطقه در حوزه کشاورزی، گل و گیاه و تولیدات کشاورزی است و باید این بخش ها به طور جدی مورد حمایت قرار گیرند.

حسینی جو ادامه داد: چون در گذشته عمده تحصیل کرده ها در حوزه نظری بوده و کاربرد صنعتی و اقتصادی نداشتند، این موضوع با توجه به موقعیت منطقه بر امر بیکاری دامن زده است.

وی با تاکید بر اینکه بخشی از عوامل گسترش بیکاری در غرب مازندران این است که برخی خواهان جذب در دستگاه های دولتی بوده و هر کاری را نمی پذیرند، گفت: کارگروه اشتغال باید با نیازسنجی و برنامه ریزی عملی بهترین تصمیم ها را در جهت رونق کسب و کار اتخاذ کند.

فرماندار عباس آباد خاطرنشان کرد: در گذشته برخی که در حوزه صنایع متخصص نبودند، تسهیلات گرفتند و بعد صنایع را به تعطیلی کشاندند و باید برنامه ریزی ها در این زمینه کاربردی تر باشد. در جلسات باید از حالت تعارف بیرون بیاییم و دستور کار مشخص داشته باشیم.

1535/506

انتهای پیام /*

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد