رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

نگاهی دوباره به رامسر (ساحره میرابوطالبی)

نگاهی دوباره به رامسر (ساحره میرابوطالبی)

 یکی از اساتید ارجمندم می گفت: ای کاش رامسری نبودم و در باره رامسر سخن می گفتم چرا که وقتی یک رامسری بخواهد در باره امکانات و توانمندی های رامسر حرف بزند ممکن است بگویند که خب، بطور طبیعی هر کسی نسبت به زادگاهش متعصب است.

به همین دلیل برای من هم که زادگاهم رامسر است کمی دشوار به نظر می رسد که در باره رامسر اظهار نظر کنم و شاید اگر رامسری نبودم بهتر و راحت تر می گفتم.

اما واقعیت قضیه این است که شهرستان رامسر  ویژگی هایی دارد که نمی شود منکر آنها شد و نگاه دوباره به رامسر هم در این راستا می باشد.

بطور کلی ویژگی های رامسر را می توان در دو بخش کلی در نظر گرفت: اول منابع طبیعی و دوم منابع انسانی.

از نظر منابع طبیعی، رامسر از بسیاری مواهب الهی بهره مند است که اشاره به همه آنها در این نوشته مقدور نیست اما اشاره به دریا، شاحل، مناطق جلگه ای زیبا، کوهپایه های کم نظیر، کوه های متنوع، جنگل های زیبا، مناطق ییلاقی با چشم اندازهای روح نواز، آب معدنی های سرد و گرم و دیگر مناطق باستانی، تاریخی و تفریحی - گردشگری.

اما از نظر منابع انسانی مردم رامسر دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند: بسیار سخت کوشند و از استعداد ذاتی قابل توجهی برخوردارند و در زمینه های مختلف نگاه تیز بینانه دارند و در قول و عمل ثابت قدم هستند.

رامسری ها در زمینه های مختلف فرهنگی و اجتماعی صاحب سبک هستند و در یک عبارت ساده و مختصر می توان گفت که فضای فکری آنها با سایرین متفاوت است و کمتر کسی هست که در این زمینه تردیدی به خود راه دهد.

وقتی به زندگی و نوع تفکرات گذشتگان دور و دورتر رامسری ها توجه می کنیم ،می بینیم که آنها در زمان خودشان هم خاص و ویژه بودند و این نشان از تفاوت هایی در نحوه شکل گیری شیوه های زندگی در منطقه رامسر دارد.

نمی دانم شما خواننده عزیز در حال خواندن این نوشته ها چه مطالبی را در ذهن خود جای می دهید اما لازم است متذکر شوم که اگر این مطالب برای شما عجیب است توصیه می کنم سعی کنید کمی بیشتر با مردم و آداب و رسوم رامسر آشنا شوید.

با همه این اوصاف در گذشته رسم بر این بوده که اگر می خواستند از رامسر عبور کنند، مراقبت های رفتاری بیشتر از خود نشان می دادند و این به منزله رعایت آداب خاص برای این منطقه بود.

خلاصه کلام اینکه:

رامسر منطقه ای است با ویژگی های مربوط به خودش و فقط باید رامسر را دید و بعد قضاوت کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد