رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

ایجاد اسکله‌ از رامسر تا گلوگاه/سرمایه‌گذاری ‌یک هزار میلیارد تومانی‌ در بخش گردشگری دریایی‌

خبرگزاری فارس: سرمایه‌گذاری ‌یک هزار میلیارد تومانی‌ در بخش گردشگری دریایی‌/ایجاد اسکله‌ از رامسر تا گلوگاه
استاندار مازندران:
سرمایه‌گذاری ‌یک هزار میلیارد تومانی‌ در بخش گردشگری دریایی‌/ایجاد اسکله‌ از رامسر تا گلوگاه  

استاندار مازندران با اشاره به مواهب خدادادی مازندران همچون دریا گفت: توسعه گردشگری و تجارت دریایی در دستور کار استان قرار دارد و تاکنون بیش از یک‌هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این حوزه صورت گرفته است.

ربیع فلاح‌جلودار عصر امروز در حاشیه برگزاری سومین نشست استانداران منطقه یک کشور در مجتمع نفت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در محمودآباد اظهار کرد: با توجه به هماهنگی صورت‌ گرفته از سوی وزارت کشور، استان‌ها به مناطق مختلف تقسیم شدند و براساس آن، استان‌های گلستان، تهران، قزوین، قم، سمنان و مازندران امروز در قالب منطقه یک به میزبانی مازندران گردهم جمع شدند.

وی افزود: در این نشست‌ها تبادل نظرات، اطلاعات و تجربیات استان‌ها در زمینه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و دیگر موضوعات صورت می‌گیرد و کمتر از 1.5 ماه دیگر در استان دیگری این نشست برگزار می‌شود.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه موضوعات مهمی که در این نشست مطرح می‌شود، پیرامون مسائل روز است، تصریح کرد: با توجه به تأکید رئیس‌جمهور در بحث مبارزه با مفاسد اقتصادی به موضوع‌های همچون توسعه دولت الکترونیک، ایجاد پنجره واحد برای پاسخگویی هرچه بهتر به سرمایه‌گذاران و همچنین تدوین برنامه ششم که در آستانه برنامه‌ریزی آن هستیم و بودجه سال 94 پرداخته شد.

فلاح جلودار افزود: در این جلسه موضوع هماهنگی و ارتباط هرچه بهتر بین منطقه مطرح شد و تشکیل اتحادیه سازمان همیاری منطقه در این راستا به تصویب رسید.

وی خاطرنشان کرد: در این نشست درباره برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مازندران توضیحاتی داده شد و مورد استقبال دیگر استان‌های منطقه نیز قرار گرفت.

مقام عالی دولت در مازندران اضافه کرد: این نشست عصر امروز با پیگیری مصوبات گذشته به کار خود پایان می‌دهد.

فلاح جلودار در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فارس درباره توسعه گردشگری‌ دریایی اظهار داشت: مازندران با داشتن بیش از 380 کیلومتر نوار ساحلی به تناسب حضور گردشگران و مردم منطقه نیازمند توسعه گردشگری و استفاده بهینه از مواهب خدادادی استان است.

وی ادامه داد: 15 شهر مازندران در کنار دریا قرار دارند و با توسعه این صنعت به دنبال تأمین اشتغال و بهره‌مندی مناسب از موهبت دریا هستیم.

استاندار مازندران با اشاره به استقبال مناسب سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری دریایی تصریح کرد: سرمایه‌گذاران خوبی وارد این حوزه شده و مجوزهای لازم را دریافت کردند که تاکنون بیش از یک‌هزار میلیارد تومان مجوز گردشگری سلامت صادر شده است.

فلاح جلودار گردشگری سلامت را یکی از محورهای اصلی و مهم توسعه استان قلمداد کرد و افزود: از سرمایه‌گذاری در این بخش استقبال می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این دریا به عنوان یک مرکز تولید آبزیان و آبزی‌پروری است و استعداد تولید بیش از 200 هزار تن آبزی در دریای مازندران نشانگر این ظرفیت بالا است.

عالی‌ترین مقام اجرایی مازندران در پایان دو موضوع تولید آبزیان و گردشگری دریایی و همه فعالیت‌های حوزه دریا به شکل‌های مختلف را مهم توصیف کرد و اظهار داشت: علاوه بر این، توسعه تجارت دریایی با کشورهای همسایه و ارتباط و رفت‌وآمد دریایی هم‌استانی‌ها از رامسر تا گلوگاه با ایجاد اسکله‌های تفریحی و بنادر موجود همگی می‌توانند برای توسعه زیرساخت گردشگری استان نقش‌آفرین باشند.

انتهای پیام/86013/ش40/پ

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد