رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

سه هزار متر مربع از اراضی ملی رامسر آزاد شد

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران ـ نوشهر:

سه هزار متر مربع از اراضی ملی رامسر آزاد شد  

نوشهر - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر گفت: سه هزار متر مربع از اراضی ملی شهرستان رامسر از دست متصرفان آزاد شد.


سرهنگ ' یوسف علی ادیب ' روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این عملیات در مناطق ییلاقی لیماکْده واقع در دهستان جنت رودبار و در اجرای تبصره ذیل ماده 55 قانون اصلاح قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع انجام شد.

وی اضافه کرد: بر طبق این ماده قانونی، یگان حفاظت منابع طبیعی می تواند در صورت مشاهده تخلفات جدید و غیر سابقه دار، پس از هماهنگی قضایی، به سرعت زمین تصرف شده را خلع ید کند.

ادیب اظهار داشت: در حدود یک ماه قبل نیز در منطقه لیماکده یک فقره حکم قضایی برای خلع ید اراضی ملی انجام شده بود که نشان دهنده حساسیت موضوع تصرف اراضی ملی در مناطق ییلاقی است.

وی ادامه داد: طبیعت و چشم انداز زیبا و آب و هوای مطلوب در شمال کشور موجب تحریک حس آزمندی سودجویان می شود و با روش های مختلف در صدد تجاوز به جنگل ها و مراتع برمی آیند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر گفت: مبارزه با تصرف اراضی ملی مانند هر جرم دیگر، بدون همکاری مردم ممکن نیست و لازم است همگان به تغییراتی که در زمین های محل زندگیشان رخ می دهد حساسیت نشان دهند.

به گفته وی، مردم می توانند هر نوع گزارش مربوط به تصرف اراضی ملی و قاچاق چوب و همچنین آتش سوزی در جنگل ها و مراتع را به صورت شبانه روزی با شماره رایگان 1504 به اطلاع یگان حفاظت منابع طبیعی برسانند.

در 9 ماه نخست امسال در حدود 100 هکتار از اراضی ملی غرب مازندران از دست متصرفان خارج شد. ک/3

7517/1535/608

انتهای پیام /*

نظرات 1 + ارسال نظر
خسرو شنبه 20 دی‌ماه سال 1393 ساعت 20:27

شماکنارساحل عمومی انتهای بیست متری شهرداری رامسر مسدودکرده عده ای زیادی ازمابرای استشمام چون کنارساحل اکسیژن فراوانی هست برای پیاده روی میرویم مسدودشده است چرا اعمال قانون نمیکنید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد