رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

وضعیت نامناسب شبکه فاضلاب‌ در رامسر ساماندهی می شود

وضعیت نامناسب شبکه فاضلاب‌ در رامسر ساماندهی می شود  

» سرویس: استان ها - مازندران

استاندار مازندران گفت: شبکه فاضلاب‌های روستایی، شهری و صنعتی استان در وضعیت نامناسبی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مازندران، ربیع فلاح جلودار در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان که در دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، تاکید کرد: ساماندهی فاضلاب‌های استان با همکاری بخش خصوصی انجام شود.

استاندار مازندران تصریح کرد: 150 میلیون یورو از سوی بانک توسعه اسلامی برای اجرای طرح‌های فاضلاب شهرهای قائمشهر، آمل، محمودآباد، تنکابن و رامسر در حال نهایی شدن است.

وی بیان کرد: فاضلاب، محیط زیست و بهداشت جامعه را تهدید می‌کند. باید برنامه ریزی لازم برای رفع این مشکل انجام شود. همچنین ایجاد شبکه فاضلاب در شهرک‌های صنعتی، با توجه به توسعه شهرک ها موضوع مهمی است. باید پروژه‌ای که شروع می‌شود در یک مدت زمان مشخصی به سرانجام برسد و اجرای آن سال‌ها طول نکشد.

وی با بیان اینکه ساماندهی کشتارگاه در استان طولانی شده است، افزود: طی 10 روز آینده اداره کل دامپزشکی و فرمانداران با دفتر حقوقی استانداری جهت ارایه راهکار مناسب برای ساماندهی کشتارگاه ها اقدام کنند.

همچنین ربیع فلاح در گردهمایی شهرداران مازندران که در بهشهر برگزار شد بر توجه به مهندسی شهری در اداره شهرها تاکید کرد و افزود: روان آب‌های دائمی، جوی‌های کثیف و آلوده، آلودگی‌های بصری فراوان و دیگر عوامل، رغبتی را برای ماندن بیشتر مسافران در شهرهای استان ایجاد نمی‌کند. اگر بتوانیم از مواهب خدادادی مازندران برای جذب بیشتر گردشگران استفاده کنیم، شاهد افزایش درآمدها و تغییر چهره شهرها خواهیم بود.

استاندار مازندران، افزایش هزینه‌های جاری را از دلایل عمده ناتوانی در اجرای طرح‌های عمرانی بزرگ از سوی شهرداری های استان دانست و تاکید کرد: یکی از راه‌های خروج از این شرایط سخت، تعریف منابع درآمدی جدید برای شهرداری‌ها است. متاسفانه آنچه امروز در شهرداری ها مشاهده می‌شود، دچار روزمرگی شدن و بی برنامگی‌های آزاردهنده است که نتیجه قطعی این گونه مدیریت‌ها ، وارد شدن آسیب‌های جدی به پیکره شهرها است.

فلاح به بازدید اخیر خود از شهرستان کلاردشت اشاره کرد و افزود: متاسفانه این شهر که می‌تواند به زیباترین شهر ایران تبدیل شود، دارای شرایط نامناسب و اسفناکی است.

استاندار مازندران گفت: یکی از مواردی که باید مورد مطالعه و ارزیابی دقیق قرارگیرد، بررسی دلایل درآمد اندک شهرداری‌های ساحلی مازندران با وجود ساخت و سازهای بزرگ با هزینه‌های میلیاردی است.

وی افزود: شهرهای مازندران به دلیل بی توجهی‌های انجام شده در گذشته، نمی‌توانند درچارچوب تعریف شده یک شهر کامل قرار گرفته و این روند نامناسب باید با تلاش بیشتر شهرداران و عوامل شهرداری‌ها تغییر کند.

استاندار مازندران به وضعیت نامناسب فضای سبز شهری اشاره کرد و گفت: با اجرای طرحهایی همچون توسعه فضای سبز می‌توانیم حضور بیشتر گردشگران در شهرها را تضمین کرده و درآمد شهرهای ساحلی از حضور مسافران را بیش از پیش افزایش دهیم. حضور پرتعداد مسافران در مازندران موهبتی است که متاسفانه تاکنون قدر آن را ندانسته‌ایم و برنامه کاملی برای استفاده صحیح از این ظرفیت اقتصادی وجود ندارد.

استاندار تصریح کرد: در همه جای دنیا، هزینه‌های هنگفتی صرف معرفی یک مکان گردشگری می‌کنند تا مسافران برای حضور در آن ترغیب شوند، اما مازندران بدون هیچ تبلیغ و هزینه‌ای از جمله مقاصد دائمی سفر مردم استان‌های ایران است.

انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد