رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

میوه سیسالیس با خواص دارویی استثنایی در رامسر تکثیر و تولید می شود

میوه سیسالیس با خواص دارویی در رامسر تکثیر و تولید می شود  

نوشهر - ایرنا - مدیرجهاد کشاورزی رامسر گفت که میوه ' سیسالیس ' با خواص دارویی استثنایی و مفید به صورت انبوه در شهرستان های تنکابن و رامسر در حال تکثیر و تولید می شود.


' هادی پادام ' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : سیسالیس منبع غنی و طبیعی از آنتی اکسیدان هاست که ویتامین های E - C - P - F و A را در خود دارد و بدن انسان را در مقابل خنثی سازی رادیکال های آزاد که موجب بروز بیماری هایی همچون سرطان، سکته قلبی، پروستات، آسم و آلرژی می شود، حفاظت می کند.

وی تصریح کرد: اکنون بذرهای اصلاح شده این میوه مفید در تنکابن و رامسر در حال تکثیر است و در سال های آینده به تولید انبوه می رسد.

پادام خاطرنشان کرد: هم اکنون این میوه در سطح یک هکتار از اراضی کشور به صورت مکانیزه تولید می شود و به علت تولید کم آن با قیمت گران به دست مصرف کننده می رسد.

مدیرجهاد کشاورزی رامسر همچنین گفت: با توجه به خواص بالای این میوه ضروری است به صورت همگانی استفاده شود. این میوه به صورت خود رو در استان های گیلان، مازندران، آذربایجان و گلستان یافت می شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر خواص دارویی فراوان این میوه ، از برگ و ساقه های آن نیز به صورت دم نوش استفاده می کنند.ک/3

1535/1654

انتهای پیام /*

نظرات 1 + ارسال نظر
عبدالله پنج‌شنبه 25 دی‌ماه سال 1393 ساعت 23:35

به نام خدا
مدیران جهادی همیشه بی ادعا وغریب بوده اند .در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی ومدیریت جهادی تنها یک مدیر جهادی که توانست با عزم جهادی واجرای طرح تولید ورمی کمپوست در ابتدای سال و کشف ومعرفی میوه سیسالیس در انتهای سال به کلید اهداف اقتصاد مقاومتی در بخش کشاوزی دست یابد ، مهندس هادی پادام است که متاسفانه هیچ مسئولی در شهرستان رامسر وحتی تنکابن قدرش را ندانسته وبعنوان مدیر فعال سال هم معرفی نگردید . حاشا از نوک سوزن دقت در ارزیابی وشناسایی مدیران جهادی وفعال وتقدیر وتشکر از تحقیق وزحمتشان .

سلام . اگر برای این منظوری که فرمودید پیشنهادی دارید در خدمتیم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد