رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

نام رامسر در فهرست 20 منطقه گردشگری ساحلی


نام رامسر در فهرست 20 منطقه گردشگری ساحلی  

تهران / واحد مرکزی خبر / اقتصادی 1393/10/14


معاون سرمایه گذاری و طرحهای توسعه اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران از ایجاد 20 منطقه نمونه گردشگری ساحلی در این استان خبر داد.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا) ، افلاطون ولی پور
گفت : این مناطق نمونه گردشگری در شهرستان های ساحلی رامسر،تنکابن، عباس آباد، چالوس،نوشهر، نور، محمودآباد، فریدون کنار، بابلسر و فرح آباد ساری ایجاد می شود.
وی گفت : در برخی از این مناطق زیرساختهای اولیه نظیر راه دسترسی، آب و برق در این مناطق با تلاش اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان ایجاد شده است.
ولی پور خاطرنشان کرد: سرمایه گذاران بخش خصوصی زیادی برای ایجاد این مناطق نمونه گردشگری ساحلی اقدام کرده اند.
وی اظهار داشت: ایجاد تاسیسات گردشگری مانند اسکله تفریحی، مکان اقامتی، رستوران، زمین بازی کودگان، امکانات ورزش های آبی، پلاژ و .... توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی در این مناطق ساحلی در حالی ایجاد است.
ولی پور با اشاره به وجود بیش از 300 کیلومتر ساحل در استان مازندران اظهار داشت : پتانسیل و ظرفیت بسیار بالایی برای ایجاد امکانات گردشگری دریایی در استان مازندران وجود دارد.
این مقام مسئول در استان مازندران به نبود حتی یک اسکله تفریحی در تمام سواحل شمالی کشور اشاره کرد و گفت : این در صورتی است که با راه اندازی تاسیسات و امکانات مناسب گردشگری در طول سواحل می توان صنعت گردشگری کشور را متحول کرد.
وی تاکید کرد : هم اکنون کمک به توسعه گردشگری دریایی جز مهم ترین اولویت های سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری است.
معاون سرمایه گذاری و طرحهای توسعه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران گفت : توسعه گردشگری دریایی و ساحلی نیازمند همکاری های ارگان های مرتبط با امور دریا است.
وی تصریح کرد : سرعت بخشیدن در امر صدور مجوز از جمله همکاری های ارگان های مرتبط با بخش دریا به ویژه سازمان بنادر و دریانوردی محسوب می شود.
ولی پور اظهار امیدواری کرد: روز به روز شاهد افزایش ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ایجاد تاسیسات مرتبط با گردشگری دریایی در سواحل و دریای خزر باشیم.
وی گفت: از آنجا که با رونق گردشگری دریایی سود زیادی عاید سرمایه گذاران خواهد شد، بدون شک با بهره برداری از چند پروژه، دیگر سرمایه گذاران نیز برای سرمایه گذاری و ایجاد تاسیسات گردشگری دریایی ترغیب خواهند شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد