رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

کارگاه های آموزش منابع طبیعی در مهدهای غرب مازندران برگزار می شود

ر

کارگاه های آموزش منابع طبیعی در مهدهای غرب مازندران برگزار می شود  

نوشهر ـ ایرنا ـ مسوول روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر گفت: پس از شروع به کار موفقیت آمیز برگزاری کارگاه های آموزش منابع طبیعی در مدارس، برپایی این کارگاه ها در مهد کودک های غرب مازندران هم به زودی آغاز می شود.

'عبدالناصر کاظمی ثابت' روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: مذاکرات لازم با مسؤولان بهزیستی و آموزش و پرورش انجام شده است و خوشبختانه استقبال خوبی از این برنامه کرده اند.

وی اظهار داشت: مهد کودک فقط مکانی برای نگهداری و تغذیه بچه ها نیست بلکه می توان از این فرصت برای آموزش مفاهیم بنیادی و ایجاد عادات ماندگار در نسلی که آینده ساز کشور است بهره گرفت.

کاظمی ثابت تاکید کرد: مطالب در نظر گرفته شده در این کارگاه های آموزشی، متناسب با سنین دو تا شش سال و در قالب شعر و قصه و نقالی و استفاده از تصویر و فیلم است.

مسؤول روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر گفت: چنین کارگاه هایی برای آموزش منابع طبیعی تا کنون در کشور برگزار نشده و اداره کل منابع طبیعی نوشهر از این نظر پیشتاز است.

وی تصریح کرد: اگر چند دهه قبل به فکر آموزش مسائل مربوط به حفظ جنگل ها می افتادیم بسیاری از معضلات امروز همچون تصرف اراضی ملی و قاچاق چوب وجود نداشت و یا ناچیز بود.

حوزه منابع طبیعی غرب مازندران، از رُویان تا رامسر را در بردارد و شامل 313 هزار هکتار جنگل و 197 هزار هکتار مرتع است. ک/3.

7517/1535/506

انتهای پیام /*

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد