رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

مراسم تجلیل از پیرغلامان و نوغلامان حسینی در رامسر برگزار شد

خبرگزاری فارس: مراسم تجلیل از پیرغلامان و نوغلامان حسینی در رامسر برگزار شد  
همزمان با اربعین حسینی انجام شد
مراسم تجلیل از پیرغلامان و نوغلامان حسینی در رامسر برگزار شد

مراسم تجلیل از پیرغلامان و نوغلامان حسینی همزمان با اربعین حسینی در رامسر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، غلامحسن تسخیری نماینده ولی فقیه در سپاه رامسر صبح امروز در مراسم تجلیل از پیرغلامان حسینی که در مسجد حسینی لپاسر رامسر برگزار شد،گفت: گام‌ برداشتن در راه خدا و ائمه (ع) سعادتی است که عاشقان حسین هیچ فرصتی را برای عرض ارادت به این آقا از دست نمی‌دهند.

وی با اشاره به لزوم بیان مظلومیت سید و سالار شهیدان به صورت صحیح افزود: مداحان مانند معلمی هستند که تاریخ را دوباره بازگو و یادآوری می‌کنند و باید همواره به آنها احترام بگذارید.

نماینده ولی فقیه در سپاه رامسر درباره تشییع پیکر دو شهید گمنام در رامسر افزود: رامسر میزبان دو شهید گمنام اما خوشنام است که بررسی‌ها نشان می‌دهد یکی ازاین دو شهید 20 ساله و دیگری 21 ساله از اهالی مازندران هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: دانشجویان از زمانی که اطلاع یافتند میزبان دو عزیز هستند شبانه‌روز و خالصانه در حال آماده‌سازی مکان برای برگزاری مراسم تشییع و به خاکسپاری دو شهید گلگون کفن هستند.

تسخیری گفت: این تلاش‌ها از علاقه و حب و دوستی که بین دانشجویان و انقلاب، ولایت فقیه و شهدا وجود دارد سرچشمه گرفته که در این هوای سرد پاییزی تا پاسی از شب تلاش کردند، مکان مراسم را برای خاکسپاری این دو عزیز شهید فراهم کنند.

امام جماعت مسجد لپاسر اظهار داشت: نخستین مداح امام حسین (ع)، خواهر بزرگوارشان زینب (س) بوده که یزید و دربار وی با بیان شیوای خود ویران کرد در ادامه مراسم با اشاره به اهمیت جایگاه پیر غلامان حسینی، آموزش مداحی برای نو غلامان انجام شد.

به گزارش فارس، سه تن از پیرغلامان حسینی به نام‌های حسین حلاجیان، جعفرقلی محمدی، سلیمان قربانی به نیابت دیگر پیرغلامان به مداحی سالار شهیدان پرداختند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد