رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

طی دو ماه اخیر در شهرستان رامسر یک‌هزار و 300 میلی‌متر باران باریده است

خبرگزاری فارس: لایروبی انهار و جوی‌ها در نقاط کور مازندران
طی دو ماه اخیر در شهرستان رامسر یک‌هزار و 300 میلی‌متر باران باریده است             

رستم زرودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری اظهار کرد: بارندگی‌های اخیر موجب آب‌گرفتگی شدید و بروز مشکلاتی در شهرهای مازندران شد که در برخی از مناطق از شدت متفاوتی برخوردار بود.

وی با بیان اینکه در مدت اخیر بارندگی به حدی بود که کنترل بحران را با سختی مواجه می‌کرد،گفت: طی دو ماه اخیر در شهرستان رامسر یک‌هزار و 300 میلی‌متر و در نوشهر 900 میلی‌متر بارندگی گزارش شده است.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اشاره به اینکه انهار و جوی‌های مازندران تحمل شدت این میزان بارندگی‌ها را نداشت، افزود: با توجه به اینکه عملیات لایروبی در انهار و جوی‌های استان انجام شد، خسارت کمتری اتفاق افتاد.

زرودی تصریح کرد: هم اکنون لایروبی انهار و جوی‌ها در نقاط کور استان آغاز شده است تا در بارندگی‌های بعدی مشکل کمتری رخ دهد.

وی یادآور شد: همه دستگاه‌های اجرایی در حوزه سیلاب این آمادگی را دارند و تدابیر و تمهیدات لازم در حوزه و نقاط حادثه‌خیز استان که از قبل مشخص شده جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر و شهرها و سهولت تردد اندیشیده شده‌ است.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران خاطرنشان کرد: در بحث لغزش و رانش نیز اکیپ‌های این نهاد در شهرستان‌ها مشغول بررسی وضعیت مناطق هستند و این اکیپ‌ها به دنبال دلیل لغزش و رانش و حل این معضل هستند تا رانش‌ها تثبیت شود.

زرودی ادامه داد: باید نسبت‌ به پاکسازی معابر از روان‌ آب‌ها و هدایت آب‌های سطحی چاره‌اندیشی جدی صورت گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران درباره مشکل روستای منجیر، گفت: بخشی از روستای منجیر به دلیل پرتاب و ریزش سنگ از شرایط ایمنی مناسبی برخوردار نبود.

وی اظهار داشت: در راستای حل این مشکل 2 هکتار زمین از اعتبارات دولتی در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفت و سند زمین برای روستاییانی که این منطقه در خطر هستند صادر شد.

زرودی با بیان اینکه در حال حاضر روستاییان حاضر به جابه‌جا شدن به منطقه جدید نیستند، گفت: درخواست این افراد این است که این زمین فروش برسد و در منطقه‌ای دیگر خریداری شود.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران افزود: با توجه به اینکه زمین به نام حادثه‌دیدگان واگذار شده فروش آن با سیاست‌های دولت منافات دارد.

وی عنوان کرد: قرار شد جلسه‌ای با دهیار و بخشدار منطقه در این هفته برگزار شود تا راه‌حلی برای جابه‌جایی افراد اتخاذ شود.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران یادآور شد: از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تسهیلاتی برای افرادی که زمین را تحویل بگیرند در نظر گرفته شده ‌است.

انتهای پیام/86003/ح30/پ3003

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930918000032#sthash.77Qmmt71.dpufر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد