رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

پس از تهران، یزد، تبریز، رامسر، خوزستان، آذربایجان غربی و کرمان، اینبار در مشهد

پس از تهران، یزد، تبریز، رامسر، خوزستان، آذربایجان غربی و کرمان، اینبار در مشهد

 

هشتمین گردهمایی و جشن روز جهانی راهنمایان تور سراسر کشور روز 28 بهمن ماه در مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ 21 فوریه (دوم اسفندماه) در تقویم جهانی به نام «راهنمایان تور» ثبت شده است. از هشت سال پیش راهنمایان تور در ایران چنین روزی گردهم می‌آیند تا ضمن مرور و انتقال دانش و تجربیات خود، زیرساخت‌های گردشگری را در هر شهر ارزیابی و در مشارکتی مبتکرانه و خلاقانه به توسعه صنعت گردشگری کمک کنند.

این جشن تا به حال در تهران، یزد، تبریز، رامسر، خوزستان، آذربایجان غربی و کرمان با حضور صدها راهنمای تور ایرانی برگزار شده است.

«سیدعلی نبوی»، رییس هیات مدیره انجمن صنفی راهنمایان خراسان رضوی درباره هشتمین جشن راهنمایان تور که قرار است به میزبانی خراسان رضوی باشد، به خبرنگار گردشگری ایسنا گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در جشن هشتم، یک‌هزار مهمان شرکت خواهند کرد که از این میان 700 تن راهنمای تور و باقی مهمانان از مقامات و مسوولان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و دیگر فعالان این صنعت خواهند بود.

او با بیان اینکه این جشن از روز 27 بهمن ماه آغاز می‌شود و تا یکم اسفندماه ادامه دارد، افزود: در جشن امسال سعی می‌شود نمایندگانی از سازمان جهانی جهانگردی و فدراسیون جهانی راهنمایان تور و سفیران کشورهای خارجی مقیم ایران حضور داشته باشند، چرا که رویکرد جشن امسال احیای جاده ابریشم، معرفی مقاصدی چون خراسان بزرگ و مسیر ولایت است.

وی اضافه کرد: مشهد برای سال 2017 میلادی پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شده و این گردهمایی بزرگ می‌تواند در معرفی و ارزیابی سطح کیفی خدمات آن نقش موثری داشته باشد.

نبوی در ادامه با اشاره به ضعف خدمات و زیرساخت‌ها در برخی مقاصد گردشگری گفت: جشن راهنمایان تور امسال با توجه به زیرساخت‌های مناسب شهر مشهد قطعا در بالاترین سطح خدمات برگزار می‌شود، برای همین تعداد روزهای این جشن بیشتر از هر سال درنظر گرفته شده و برخلاف سال‌های گذشته اقامت همه مهمانان در یک هتل خواهد بود.

به گفته او، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، بازدید از حرم امام‌رضا (ع)، آرامگاه فردوسی در توس و شهر نیشابور و همچنین شرکت در تورهای انتخابی از جمله برنامه های هشتمین جشن راهنمایان تور خواهد بود.

انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد