رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

برگزاری لیگ کتابخوانی در رامسر/ کتاب بخوانیم تا بیدار شویم


برگزاری لیگ کتابخوانی در رامسر/ کتاب بخوانیم تا بیدار شویم  

رامسر - جشنواره لیگ کتابخوانی با محوریت کتاب "هیپاتیا" در مورد نخستین بانوی ریاضیدان جهان در رامسر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این جشنواره که بعد از ظهر پنجشنبه پایان یافت، از برگزیدگان سه بخش بهترین برداشت از کتاب، بهترین طرح سئوال از کتاب و روخوانی برتر از کتاب هیپاتیا تقدیر شد.

زینب سلمان تالشی رئیس اداره کتابخانه های عمومی رامسر و مجری طرح، هدف از برگزاری لیگ کتابخوانی و این جشنواره را برقراری ارتباط بهتر و دقیق تر نوجوانان با کتاب های غیر درسی و تشویق آنان به کتابخوانی عنوان کرد و اظهار داشت: این طرح برای نخستین بار در رامسر و با انتخاب دو مدرسه دخترانه برگزار شده است و امیدواریم به زودی با گستردگی بیشتر و مناسب تر، این لیگ را برگزار کنیم.

سلمان تالشی از نکات مهم این جشنواره را حضور نویسنده کتاب بین دانش آموزان و برگزاری جلسه پرسش و پاسخ با وی دانست و گفت: دانش آموزان پس از مطالعه کتاب، با نویسنده اثر دیدار صمیمانه ای در جشنواره داشتند و سوالات و نظرات خود را با وی در میان گذاشتند.

معصومه فتوک برزگر کتابدار فرهنگی اداره کتابخانه های عمومی رامسر که مبتکر این طرح بوده است در این خصوص گفت: پس از نوشتن چارچوب طرح لیگ کتابخوانی، کتاب «هیپاتیا» نوشته بهرنگ داودی برای شروع کار انتخاب شد و با هماهنگی نویسنده، اجرای طرح آغاز شد.

وی درباره نحوه اجرای طرح افزود: با هماهنگی اداره آموزش و پرورش شهرستان رامسر، جلسات توجیهی برای دانش آموزان دو مدرسه دخترانه در مقاطع راهنمایی و دبیرستان برگزار شد و تعداد ۱۵۰ نفر در این لیگ شرکت کردند، سپس به هر یک از آنان کتاب «هیپاتیا» که در مورد اولین بانوی ریاضیدان جهان است امانت داده شد تا دانش آموزان در سه بخش بهترین برداشت از کتاب، بهترین طرح سوال از کتاب و روخوانی صحیح و روان شرکت کنند.

بهرنگ داودی نویسنده کتاب «هیپاتیا» نیز در این جشنواره از ابتکار اداره کتابخانه های عمومی رامسر قدردانی کرد و گفت: مطالعه این کتاب می تواند تجربه یک زندگی خوب برای دانش آموزان باشد.

وی با بیان اینکه بسیاری از علوم ریاضی امروز مدیون هیپاتیا است، اظهار داشت: دانش آموزان می توانند زندگی با ریاضی و تلاش برای دستیابی به موفقیت را از این بانوی ریاضیدان بیاموزند.

داودی همچنین با دعوت از دانش آموزان برای برقراری ارتباط همیشگی با کتابخانه، افزود: کتاب را نخوانیم که بخوابیم بلکه کتاب را بخوانیم که بیدار شویم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد