رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

نقش بازار رامسر در بهبود اقتصاد شهری و روستایی شهرستان (شاهین امینی)

نقش بازار رامسر در بهبود اقتصاد شهری و روستایی شهرستان (شاهین امینی) 

 

پدر و پدر بزرگ های ما رامسریها داستانهای جالب و خوبی را از رونق کسب و کار شهری و روستایی نقل می کنند و چنین اظهار می داشتند که در منطقه آخوند محله و کشباغ، بازار پر رونقی جریان داشته است و مردم از اطراف و اکناف به این محل مراجعه می کردند و خریدهای خود را انجام می داده اند.

رفته رفته این منطقه به کهنه بازار شهرت یافت و محل بازار به منطقه کنونی و سپس به تمام نقاط شهر تسری پیدا کرد و در پی آن فروشگاههای مختلف که اکنون شاهد آن هستیم احداث شد.

بازار و بازاریان قدیم رامسر را می توان زیرساخت توسعه این شهرستان دانست و همه آنچه را که پس از سالها بدست آمد حاصل تلاش آنهایی است که برای رونق کسب و کار و درآمد و اشتغال، کوششهای فراوانی را انجام داده اند.

در این میان مردم رامسر هم به عنوان ولی نعمت های بازاریان، با خرید مایحتاج خود باعث توجیه پذیری کار و سرمایه گذاری صاحبان حرف و صنوف مختلف می شدند و این رفتار متقابل و تامین کننده منافع طرفین، باعث رشد و توسعه رامسر شد.

امروزه بازار رامسر با بحران روبرو است و شاید بتوان یکی از عناصر این بحران را، مراجعه بخشی از جمعیت رامسر به بازار شهرهای مجاور مانند تنکابن دانست که این پدیده مدتها مایه نگرانی کسبه رامسر بوده است.

شکی نیست که هر شخصی حق دارد پول خود را با مراجعه به هر بازاری که دلخواه اوست خرج کند اما یه نظر شما نمی توان این پرسش را مطرح کرد که :

آیا خرید از بازار رامسر توسط رامسر یها نمی تواند نقش قابل توجهی در بهبود اقتصاد رامسر و رامسری ها داشته باشد؟

و اگر پاسخ مثبت است، چرا برخی از رامسری ها برای خرید کالاها و خدمات خود، به بازار های خارج از شهرستان رامسر مراجعه می کنند؟

به نظر می رسد که نقش دستگاههای دولتی، شهرداری ها و سازمان های مردم نهاد در این زمینه غیر قابل انکار است و می توان با آموزش های همکانی و شیوه های درست و اثربخش اطلاع رسانی ، توجه مردم رامسر را به این امر مهم، بیش از پیش معطوف کرد.

توجه بیشتر رامسریها به بازار رامسر می تواند رونق کسب و کار،درآمد و اشتغال و در نتیجه توسعه پایدار و رشد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی این شهرستان را به دنبال داشته باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد