رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

برآورد نهایی خسارات ناشی از سیل در رامسر

برآورد نهایی خسارات ناشی از سیل در رامسر

 

 ' رستم زرودی ' روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت : با توجه به بررسی های کارشناسی و دقیق صورت گرفته از سوی کارگروه های تشکیل شده ، سیل اخیر خساراتی به تاسیسات زیر بنایی، واحدهای مسکونی و تجاری و بخش کشاورزی شهرستان های رامسر، تنکابن و عباس آباد وارد کرده است.


وی افزود : در بازدید میدانی روز گذشته از این شهرستان ها وضعیت بررسی شد و با اتخاذ تدابیر لازم هم اکنون کارگروه های مختلف مشغول فعالیت برای بازسازی بویژه تاسیسات زیربنایی همچون راه ها ، پل ها و دیوار های حفاظتی رودخانه ها و کانال ها هستند.

زرودی با اشاره به وقوع سیل در مازندران در سال های اخیر ، بر لزوم تعیین و اجرای طرح جامع مدیریت سیلاب برای این استان تاکید کرد.

وی گفت : علل و عوامل وقوع سیل در شهرهای مازندران ، بویژه در غرب چندین علت است که برای رفع آنها نیازمند مساعدت و همکاری مردم و مسوولان هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران افزود : با استقرار پوشش گیاهی در زمین هایی با شیب 25 درصد، آبخیزداری حوزه های بحرانی و بازیابی جنگل ها و جمع آوری درختان افتاده که موجب بسته شدن دهانه پل های می شود ، می توان از بروز سیلاب جلوگیری کرد.

وی ادامه داد : باید حریم رودخانه ها در مناطق شهری و روستایی آزاد و عرض رودخانه ها بر اساس طغیان آب تعیین شود و کانال های هدایت آب نیز متناسب با افزایش ساخت و ساز ایجاد گردد تا از بین رفتن 30 درصد نفوذ پذیری آب در خاک به علت ساخت و سازها ، جبران شود.

زرودی همچنین تغییر اقلیم جهانی را در بروز سیلاب موثر دانست و گفت : در حال حاضر ما شاهد بارندگی شدید در مدت کوتاه در مازندران هستیم که اجازه نفوذ آب را در خاک نمی دهد و این درحالی است که بارندگی در گذشته بیشتر تدریجی و با شدت کم صورت می گرفت.ک/3

1295/1535/1654

انتهای پیام /* 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد