رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

پای صحبت پورآهنگریان کاندیدای مجلس

پای صحبت پورآهنگریان کاندیدای مجلس

دکتر پور آهنگر توضیح داد : آراء نهادهای تصمیم گیر اداری و قضایی باید مستند و مستدل باشد اما یک نهاد سیاسی ممکن است تصمیم خود را بر اساس مصلحت اتخاذ نماید لذا ضرورتی ندارد که مستندات  و دلایل تصمیم سیاسی خود را در نظریه خود بیان نماید .بنابراین شورای نگهبان به عنوان یک نهاد سیاسی، انتخابات نهمین دوره این حوزه را ابطال کرد و بر این مبنا نیازی به ارائه دلایل نیست.


دکتر پور آهنگر : هدف همه مردم باید انتخاب نماینده اصلح با مشارکت حداکثری و خلق حماسه سیاسی باشد

در بحث ابطال انتخابات نهمین دوره مجلس در حوزه تنکابن ،رامسر و عباس آباد ، اکنون به دنبال مقصر گشتن دردی را برای مردم منطقه دوا نمی کند بلکه همه مردم باید به فکر انتخاب نماینده اصلح با مشارکت حداکثری و خلق حماسه سیاسی باشد.

دکتر علی پورآهنگر ، وکیل پایه یک دادگستری و استاد دانشکده حقوق دانشگاه آزاد اسلامی چالوس و نامزد انتخابات میاندوره ای مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه تنکابن، رامسر و عباس آباد در گفتگوی صمیمی با پژواک رامسر مطالب ذیل را عنوان کرد که مشروح آن خدمت مخاطبان گرامی ارائه می گردد.

دکتر علی پورآهنگر متولد 1351 از روستای قاضی محله دهستان سه هزار تنکابن می باشد.وی که در دوره ابتدائی دانش آموز نخبه و شاگرد اول غرب مازندران بود، در سن 16 سالگی بعنوان یک بسیجی برای دفاع از ایران  اسلامی به جبهه های حق علیه باطل شتافت و مدتی در جبهه های غرب کشور از مملکت خویش دفاع کرد.

وی که هم اکنون در شهر خرم آباد تنکابن زندگی می کند، تحصیلاتش را تا مقطع دیپلم در شهر عباس آباد به پایان برد و در رشته حقوق قضائی موفق به کسب مدرک کارشناسی شد و کارشناسی ارشد خود را در رشته حقوق بین الملل در دانشگاه شهید بهشتی تهران به پایان رساند.

همچنین وی موفق به ادامه تحصیل در مقطع دکترا در رشته حقوق بین الملل در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران شد و هم اکنون همزمان با  عضویت در هیئت علمی (استاد )دانشگاه آزاد اسلامی چالوس  وکیل پایه یک دادگستری و عضو کانون وکلای دادگستری مرکز(تهران) می باشد.

این مدرس دانشگاه یک سال  سابقه خدمت در شهرداری تهران و 6 سال سابقه کارشناسی در سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور را نیز در کارنامه خود دارد.

این کارشناس سابق سازمان مدیریت در این گفتگو اظهار داشت: با توجه به اینکه 6 سال با مجلس شورای اسلامی به عنوان کارشناس برنامه ریزی کشور ارتباط داشتم به خوبی ویژگی های یک نماینده  کارآمد را می دانم و معتقدم که یک نماینده  شایسته در ابتدا باید دارای تخصص و تعهد باشد.

وی در توضیح این مطلب گفت: یک نماینده باید صاحب نظر  و  متخصص در زمینه قانون گذاری باشد و از بازخورد و اثر تصویب قانون در جامعه مطلع باشد و همچنین اطلاع کافی در زمینه مسائل اقتصادی داشته و رابطه عرضه و تقاضا را بداند و تورم و عوامل ایجاد تورم را به خوبی بشناسد.

دکتر پور آهنگر گفت: یک نماینده باید متعهد باشد و  نسبت به وظیفه ای که دارد احساس مسئولیت کند و احساس مسئولیت و تعهد وی در راستای خدمت رسانی هرچه بیشتر بهکشور و بالاخص به مردم حوزه انتخابیه اش باشد.

این کاندیدای میاندوره ای مجلس شورای اسلامی  که در کمیسون های برنامه و بودجه و کمیسیون اقتصادی مجلس و دیگر کمیسیون های مجلس شورای اسلامی حضور داشت و درخصوص طرح ها و لوایح مطرح شده در مجلس اظهارنظر و پیگیری می کرد، ادامه داد:یک نماینده که با رأی مستقیم مردم به مجلس راه پیدا کرده، باید پاسخگو بوده و به مردم و موکلینش گزارش عملکرد ارائه دهد زیرا این امر باعث ایجاد اعتماد متقابل بین مردم و نماینده می شود.

دکتر پورآهنگر گفت: داشتن اخلاق خوب  و برخورداری از حسن معاشرت یک موهبت الهی است که باعث رضای خدا و خلق  و موفقیت در کارها را در پی خواهد داشت .

وی به ویژگی های یک نماینده اشاره کرد و گفت:نماینده خوب باید جاذبه اش بیشتر از دافعه اش باشد. غرور وتکبر برای هر مسلمان و بطریق اولی برای نماینده آفت است ، نماینده خوب باید قدرت تعامل با مقامات مسئول، وزرا ، مدیران  و مهمتر از همه مردم را داشته و آدم کم حوصله ای نباشد و وقتی مردم او را می بینند تمایل ایجاد ارتباط با وی را داشته باشند.

 وی اظهار داشت:نماینده باید اعتقاد داشته باشد که در حوزه انتخابیه اش انسانهایی شریف ،عالم ومجرب وصاحب نظر در مسائل مختلف زندگی می کنند ، لذا وی باید با احترام کامل به آنها، نهایت حسن استفاده را از وجود این افراد برای پیشرفت امور حوزه انتخابیه اش بنماید و مدام با آنها مشورت نموده و نخبگان را با گشاده رویی بپذیرد در غیر اینصورت نه در کار خود موفق خواهد بود و نه پیشرفت و توسعه مناسبی در حوزه انتخابیه اش اتفاق خواهد افتاد.

این استاد جوان که بدلیل احاطه کافی به دانش حقوق، تجربه کاری و انرژی فیزیکی و اعتقاد به پیگیری مستمر کارها ، توانایی انجام مسئولیت نمایندگی  مردم تنکابن ،رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی را در خود احساس می کند تصریح کرد: نماینده  واقعی باید منافع عمومی موکلینش  را بر منافع خصوصی ترجیح دهد و وابستگی به گروه های خاص نداشته  و اهل رانت نباشد و واقعاً وکیل ملت باشد.ایشان صراحت در گفتار و صداقت در رفتار را از ویژگی های دیگر یک نماینده خوب برشمرد و در ادامه افزود : نماینده نباید به هیچ حزب، گروه و یا اشخاصی مدیون باشد چرا که یک نماینده بدهکار، هرگز نمی تواند مطالبه حقوق مردم حوزه انتخابیه اش را به نحو احسن انجام دهد.

وی ضمن تاکید به مد نظر قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص یک نماینده خوب گفت: فرمایشات آقا در این خصوص کامل و جامع است و اگر این فرمایشات مدنظر نماینده باشد و اجرائی شود،هیچ مشکلی در زمینه انجام وظایفش نخواهد داشت.

 وی برنامه های خود را در سه بخش بین المللی، ملی و منطقه ای تقسیم کرد و اظهار داشت: رویکرد قانونگذاری در خانه ملت، باید در جهت کاهش تورم، جلوگیری از افزایش قیمت ها باشد و  نماینده باید در جهت رونق کسب و کار، جریان بدون مانع برای سرمایه گذاری، کاهش وابستگی به درآمدهای ناشی از فروش نفت صادرات غیر نفتی و توجه به همه ظرفیت های اقتصادی مملکت تلاش کند.

وی در توضیح مطلب فوق گفت: باید قوانینی از تصویب مجلس بگذرد که سبب شود سود تولیدات داخلی بیشتر از واردات کالاها و محصولات خارجی باشد و تولید داخلی تقویت شود و این امر به صورت خودکار سبب ایجاد کسب و کار و اشتغال می شود و بالطبع بیکاری نیز کاهش می یابد.

این کاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای این موضوع نیز راهکار وجود دارد حمایت از  تولیدات داخلی از طریق در اختیار قرار دادن تسهیلات لازم و رفع موانع قانونی سرمایه گذاری و تصویب قوانینی که سرمایه گذار را برای ایجاد کار تشویق کند، می باشد.

وی درخصوص صنعت کشاورزی نیز توضیحاتی داد و برای رونق صنعت کشاورزی  گفت: وقتی نهاده های کشاورزی ازقبیل بذر، کود، سم، ماشین آلات کشاورزی و حتی ترویج کشاورزی  به صورت رایگان در اختیار کشاورزان عزیز و زحمتکش قرار داده شود به ترویج فرهنگ کار در جامعه نیز کمک شده است.

وی درخصوص صنعت توریسم و گردشگری که امروزه به عنوان یکی از منابع در آمدی اقتصادی برخی از کشورها محسوب می شود گفت: توسعه صنعت توریست مستلزم حمایت کلیه ظرفیت های اقتصادی حوزه انتخابیه است، یعنی اگر می خواهیم صنعت توریسمی پویا و درآمدزا داشته باشیم باید صنعت شیلات، کشاورزی، باغداری و دامداری را حمایت کنیم یعنی باید مزرعه سبز برنج، باغات زیبای مرکبات و چای ، دریا و ساحلی زیبا و  جنگلهای سبز و جذاب داشته باشیم ،با انبوهی از زباله های رها و دپو شده در جنکلهای منطقه 2000 و 3000 ، کلاردشت و دیگر مناطق زیبای منطقه و سرازیر شدن شیرابه ها ی آن در رودخانه ها و نفوذ آن به سفره های آبهای زیر زمینی نمی توان مدعی صنعت توریست باشیم 

دکتر پور آهنگر درخصوص تشکیل استان جدید در غرب مازندران گفت: این موضوع اولین و مهمترین مطالبات مردم منطقه غرب مازندران است.لذا بر مبنای مطالبات مردم ، استان شدن غرب مازندران در اولویت برنامه من قرار دارد.

ایشان ضمن انتقاد از ایجاد فرمانداری ویژه غرب مازندران در تنکابن و عدم تفویض اختیار به آن گفت: فرمانداری ویژه نمی تواند پاسخگویی خواسته ها و مطالبات مردم منطقه باشد. لذا هنوز هم مردم زیادی از غرب استان برای پیگیری کوچکترین کار خود مجبورند به استانداری مازندران در شهر ساری بروند در حالی که از نظر جغرافیایی ما به تهران نزدیک تر هستیم.

دکتر پورآهنگر ادامه داد: دیدگاه من برای توسعه شهرستانهای تنکابن، رامسر و عباس آباد توسعه پایدار است ولی باید توجه داشت که اینموضوع نباید به محیط زیست منطقه آسیب برساند و هماهنگ با زمینه های فرهنگی منطقه باشد بنابراین در توسعه پایدار در منطقه بایستی توازن رعایت شود و فقط آثار مثبت متوجه مردم شود و آثار زیان بار نداشته باشد.

ایشان ضمن اشاره به اینکه برنامه ریزی ها باید برای مردم و با مردم باشد تصریح کرد: برنامه ریزی ها باید تأمین کننده منافع مردم باشد. قویترین دولتها ،حتی با پول زیاد به تنهایی نمی توانند کار چندانی انجام دهند لذا اعتقاد دارم باید مشکلات و مسائل با همکاری و مشارکت مردم حل شود.

 این استاد حقوق دانشگاه درخصوص ابطال انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تنکابن، رامسر و عباس آباد بیان داشت:

مطابق قانون اساسی، نهادهای تصمیم گیر ، سه نوعند: یا اداری اند یا  قضایی و یا سیاسی هستند .

وی سپس توضیح داد : آراء نهادهای تصمیم گیر اداری و قضایی باید مستند و مستدل باشد اما یک نهاد سیاسی ممکن است تصمیم خود را بر اساس مصلحت اتخاذ نماید لذا ضرورتی ندارد که مستندات  و دلایل تصمیم سیاسی خود را در نظریه خود بیان نماید .بنابراین شورای نگهبان به عنوان یک نهاد سیاسی، انتخابات نهمین دوره این حوزه را ابطال کرد و بر این مبنا نیازی به ارائه دلایل نیست.

 در بحث ابطال انتخابات نهمین دوره مجلس در حوزه تنکابن ،رامسر و عباس آباد ، اکنون به دنبال مقصر گشتن دردی را برای مردم منطقه دوا نمی کند بلکه باید به فکر انتخاب نماینده اصلح با مشارکت حداکثری و خلق حماسه سیاسی بود.

این وکیل پایه یک دادگستری با اشاره به اینکه برای نامزدی میان دوره ای نهمین دوره  نمایندگی مجلس شورای اسلامی صرفاً برای خدمت آمده ام افزود:بنا به فرمایش حضرت امام (ره) مجلس عصاره فضائل ملت است.لذا آمادگی کامل دارم تا در هر زمان و مکانبا همه رقبابه بیان افکار و دیدگاه های خود پرداخته و از آن دفاع نمایم تا مردم فهیم حوزه انتخابیه با شناخت کافی، نماینده خود را انتخاب نمایند .

در پایان این کاندیدای بسیجی خاطر نشان کرد: همانگونه که در هشت سال دفاع مقدس ،جوانان ما با یک دلی و رفاقت در جهت حفظ کشور ونظام مقدس اسلامی به تعالی و شهادت رسیدند، رقابت در انتخابات هم باید توأم با رفاقت وهمدلی باشد. لذا بنده ترجیح می دهم در یک رقابت صمیمی، پر شور و بانشاط و در فضایی آرام و با احترام کامل به قانون و رقبای انتخاباتی شرکت نمایم تا حماسه سیاسی را که مقام معظم رهبری تأکید فرمودند محقق شود. و با ایجاد حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی نیزدور از دسترس و انتظار مردم عزیزمان نخواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد