رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

فرماندار رامسر:مهم‌ترین پیام غدیر درس ولایت‌پذیری است

خبرگزاری فارس: مهم‌ترین پیام غدیر درس ولایت‌پذیری است 

فرماندار رامسر: 

مهم‌ترین پیام غدیر درس ولایت‌پذیری است
فرماندار رامسر:
مهم‌ترین پیام غدیر درس ولایت‌پذیری است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان رامسر گفت: عید غدیر یادآور مظلومیت مولای متقیان است و باید از غدیر درس ولایت‌پذیری بگیریم.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان رامسر، رستم زرودی در مراسم کلنگ‌زنی مگان مسجد روستای لیماک شهرستان رامسر با اشاره به اعیاد قربان و غدیر خم گفت: در بین اعیاد شیعیان ،عید غدیر خم که اعلام امامت و جانشینی پیامبر (ص) است از توجه ویژه‌ای برخوردار است.

زرودی اظهار داشت: عید غدیر یادآور مظلومیت مولای متقیان است و باید از غدیر درس ولایت‌پذیری بگیریم و امروزه از خود این سوال را بپرسیم که آیا نسل جوان و امروزی جامعه ما اطاعت‌پذیری لازم از ولایت فقیه را دارد.

وی با اشاره به اهمیت عید غدیر خم گفت: امروزه برخی عید غدیر را صرفا چراغانی ، جشن ، پذیرایی و... می‌دانند  و این موارد تنها ابزاریست تا به وسیله آن بیاموزیم که چگونه باید از ولایت پیروی کنیم.

فرماندار رامسر اظهار داشت: مسجد مکانی مقدسی است و راه رفتن، حرف زدن و خوابیدن در این مکان عبادت است.

وی با اشاره به اینکه مساجد نقش موثری پیروزی شکوهمند انقلاب شده‌اند تصریح کرد: علم و دانشی که امروز دنیا را در سیطره خود قرار داده از مساجد شروع شده بنابراین همه باید برای ساخت و ساز مساجد تلاش کنیم.

زرودی با بیان اینکه نباید مساجد را فقط برای ایام محرم و رمضان احیا کنیم افزود: درب مساجد باید همیشه و به روی همه باز باشد و برای هر مسجد باید روحانی اختصاص یابد و زمانی برای آموزش دینی و اعتقادی جوانان در نظر گرفته شود .

وی اظهار داشت: از فضای موجود که برای مسجد در نظر گرفته شده بهترین بهره‌برداری شده و سال آینده شاهد افتتاح این مکان مقدس باشیم.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رامسر نیز گفت: لیماک روستایی با جمعیت بسیار بالاست و اهای روستا برای حضور در نزدیک‌ترین مساجد سختی‌های زیادی را متحمل می‌شدند.

حسین قبادی تصریح کرد: با ساخت مسجد و عبادت و ذبح نفس اماره در آن، عمل ابراهیم خلیل را در 4500 سال پیش احیا می‌شود.

اعضای هیئت موسس مسجد امام حسین (ع) لیماک نیز گفتند: لیماک روستایی بالغ بر 2 هزار نفر جمعیت است که سال گذشته با همکاری مردم روستا، برای خرید زمین مسجد  هیئت موسس تشکیل و زمین مسجد خریداری و کلنگ‌زنی شد و از مردم و مسئولان تقاضا داریم تا با کمک و همکاری خود برای ساخت این مسجد هر چه سریع‌تر شاهد افتتاح این خانه خدا باشیم.

انتهای پیام/ی20

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد