رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

بیمارستانهای رامسر آماده اجرای طرح پزشک خانواده هستند

خبرگزاری فارس: 22 بیمارستان آماده اجرای طرح پزشک خانواده هستند 

بیمارستانهای رامسر آماده اجرای طرح پزشک خانواده هستند

مدیرکل بیمه خدمات درمانی مازندران:
22 بیمارستان آماده اجرای طرح پزشک خانواده هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بیمه خدمات درمانی مازندران با تاکید بر اینکه مشکلی در سازمان‌های بیمه‌گر برای اجرای طرح پزشک خانواده وجود ندارد، گفت: با 22 بیمارستان در سطح استان قرارداد بستیم.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، در آستانه آغاز به کار طرح پزشک خانواده در مازندران، نشست هماهنگی ظهر امروز با حضور روسای ستاد اجرایی این طرح در دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد.

در این نشست، مدیرکل بیمه خدمات درمانی مازندران به اقدامات انجام گرفته در این بخش اشاره و تصریح کرد: در سطح استان 180 پزشک عمومی، 300 پزشک متخصص، 240 داروخانه، 75 پرتوپزشکی و 63 توانبخشی در این طرح ثبت‌نام کردند.

یحیی صالح‌طبری ادامه داد: شهرستان ساری با ثبت‌نام 43 پزشک عمومی، 54 پزشک متخصص، 57 داروخانه، 10 آزمایشگاه، 25 پرتودرمانی و 29 توانبخشی بیشترین امور را در اقبال طرح پزشک خانواده انجام داد.

مدیرکل بیمه خدمات درمانی مازندران با تاکید بر اینکه مشکلی در سازمان‌های بیمه‌گر برای اجرای این طرح وجود ندارد، گفت: با 22 بیمارستان در سطح استان قرارداد بستیم.

* 85 درصد جمعیت مازندران پزشک خانواده‌شان را انتخاب کردند

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این نشست با بیان اینکه این استان در اجرای طرح پزشک خانواده پیشقدم است، گفت: مازندران نخستین استانی است که طرح پزشک خانواده را در سطوح مختلف آن به مرحله اجرا در آورده است.

محمدمهدی ناصحی با بیان اینکه قراداد بیمارستان‌ها و پزشکان نیز منعقد شده، افزود: تاکنون اطلاعات 95 درصد از جمعیت استان در سامانه ملی سلامت به ثبت رسید.

وی با اشاره به اینکه 85 درصد جمعیت مازندران پزشک خانواده خود را انتخاب کردند، تصریح کرد: مراکز بهداشتی و درمانی با رعایت حداکثر دقت در اجرای این طرح از سرگردانی مراجعه کنندگان جلوگیری کنند.

* پدیده شوم تعرفه‌های نامناسب از بین می‌رود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ارتقای سطح بهداشتی و درمانی مردم و سوق یافتن منابع درمانی به سمت مردم را از اهداف اساسی اجرای طرح پزشک خانواده دانست و ابراز داشت: در این طرح پدیده شوم تعرفه‌های نامناسب از بین می‌رود و منابع مالی حوزه سلامت در اختیار پزشکان و مردم قرار خواهد گرفت.

ناصحی با بیان اینکه ایران جزء چهار کشور مصرف‌کننده دارو است، گفت: ایران بعد از چین چهارمین مصرف‌کننده دارو در جهان محسوب می‌شود که با اجرای این طرح مصرف بی‌رویه دارو نیز کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه از فردا، اول آبان ماه طرح پزشک خانواده به صورت کامل در استان اجرایی می‌شود، عنوان کرد: بیمارستان‌های دولتی و مراکز بیمه سلامت و سایر بیمه‌ها نیز آمادگی لازم برای آغاز این طرح را دارا هستند.

* اطلاعات بیش از 2 میلیون مازندرانی در سامانه ملی سلامت به ثبت رسید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در سخنانی به اقدامات انجام شده در استان برای اجرای طرح پزشک خانواده پرداخت و گفت: اطلاعات 2 میلیون و 200 هزار نفر از جمعیت استان در سامانه ملی سلامت به ثبت رسیده است.

محمدرضا میرزایی با اشاره به اینکه 220 هزار نفر از جمعیت شهری مازندران پزشک خانواده خود را انتخاب نکردند، افزود: این افراد با مراجعه به مراکز مجری، نسبت به انتخاب پزشک خانواده خود اقدام کنند.

وی از آمادگی مرکز call Center برای پاسخگویی به پزشکان و مردم در این طرح خبر داد و تصریح کرد: تجهیزات و نیروی انسانی این مرکز فراهم شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به اجرای همزمان طرح پزشک خانواده از فردا، در 16 شهرستان تابع این دانشگاه اشاره و خاطرنشان کرد: برای سهولت مردم، سه ماه اول اجرای این طرح به صورت شناور در نظر گرفته شد و مردم می توانند علاوه بر سیستم جدید به سیستم درمانی گذشته نیز رجوع کنند.

* بخش ویژه‌ای برای پزشک خانواده

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز به انعقاد قرارداد بیمارستان‌های دولتی با مراکز بیمه‌ای خبر داد و متذکر شد: برای برای ارایه خدمات درمانی مطلوب، مازندران به شش بلوک بهشهر، ساری، قائمشهر، آمل، تنکابن و رامسر تقسیم شد.

فرهاد غلامی به آموزش بیمارستان‌های مجری طرح پزشک خانواده اشاره کرد و اذعان داشت: در سایت اینترنتی معاونت درمان نیز بخش ویژه‌ای برای پزشک خانواده  درنظر گرفته شد که اطلاعات کاملی در آن گنجانده شده است.

انتهای پیام/ن10/گ1003

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد