رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

بیمارستان احمدنژاد کتالم رامسر نیز لوح دوستدار کودک دریافت کرد

بیمارستان احمدنژاد کتالم رامسر نیز لوح دوستدار کودک دریافت کرد

دوران کودکی چه می‌دانید؟
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۱۲
رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، گفت: مازندران در کنترل مرگ و میر مادران باردار دارای رتبه برتر کشوری است.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، دکتر"محمدمهدی ناصحی" ظهر امروز 16 مهر ماه 91 در همایش بزرگداشت هفته سلامت کودکان که در سالن آیت‌الله کوهستانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد با تاکید بر اینکه توجه و اهمیت دادن به دوران کودکی، منجر به شادابی و سرزنده شدن نسل‌های بعد می‌شود، اظهار کرد: فرزندان سالم سبب رشد و پیشرفت هر جامعه‌ای خواهند شد.

وی با بیان اینکه دوران کودکی از مهمترین مرحله زندگی فرد محسوب می‌شود، گفت: در این دوران اساس شخصیت اجتماعی، روانی و جسمی افراد شکل می‌گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، تصریح کرد: عدم توانایی‌های لازم دوران پر مخاطره‌ای را برای کودکان ایجاد کرده که با برنامه‌ریزی و ساماندهی درست می‌توان رشد و شکوفایی این نسل را منجر شد.

ناصحی با اشاره به اینکه غیر از ابعاد جسمانی به ابعاد فرهنگی کودک نیز باید توجه شود، افزود: با توجه به روند توسعه و پیشرفت تکنولوژی، دولت‌ها با تولید انیمیشن و برنامه‌های دیگر به راحتی ایده‌های مورد نظر را به کودکان منتقل می‌کنند.

وی با بیان اینکه فرد ایرانی دارای پشتوانه فرهنگ و تمدن و آموزه‌های اسلامی است، گفت: اسلام برای آدمی قبل از شکل‌گیری نطفه تا مراحل بعدی زندگی برنامه‌های اصولی دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در بخش دیگری از سخنانش، به فعال بودن نظام شبکه‌های بهداشتی در زمینه مراقبت از زنان در قبل، حین و بعد از بارداری اشاره و تصریح کرد: مراقبت‌های پیش از بارداری در این مراکز منجر به کاهش مرگ و میر مادران باردار و آسیبهای جنین شده است.

ناصحی با بیان اینکه این اقدام در مازندران به نحو مطلوبی در حال انجام شدن است، گفت: 98 درصد از مادران باردار و 92 درصد زنان پس از زایمان در سال گذشته تحت مراقبت قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته پنج مورد مرگ و میر مادر باردار در استان به ثبت رسید، افزود: میزان مرگ و میر مادران باردار در مازندران به 15 در یکصد هزار تولد زنده رسیده است لذا از نظر کنترل مرگ و میر مادران باردار رتبه برتر در سطح کشور دارا هستیم.

قائم مقام وزیر بهداشت در مازندران با بیان اینکه در دهه شصت 140 مرگ کودک در هر یک هزار تولد به ثبت می‌رسید، اظهار کرد: در سال گذشته 125 مرگ کودک در کل جمعیت متولدین استان به ثبت رسیده که رقم قابل ملاحظه‌ای است.

ناصحی خاطرنشان کرد: شایع‌ترین دلیل مرگ و میر کودکان تولد کودک نارس و یا بیماری‌های مادرزادی از جمله قلبی و عروقی بوده است.

وی توزیع اسید فولیک بین دانش‌آموزان دختر مقاطع تحصیلی راهنمایی و دبیرستان را یکی دیگر از اقدامات مراقبتی از دختران عنوان کرد و گفت: در سال گذشته 62 هزار نفر با صرف 162 میلیون ریال اعتبار تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به وجود 24 بیمارستان دوستدار کودک در مازندران اشاره کرد و گفت: سه بیمارستان امیر مازندرانی و بوعلی سینای ساری و احمدنژاد کتالم رامسر نیز لوح دوستدار کودک اخذ کردند.

ناصحی شناسنامه سلامت دانش‌آموزان را نیز یکی از اقدامات ارتقا شاخص سلامت در پیشگیری از بیماری، عنوان کرد و گفت: هشت درصد از دانش‌آموزان در این طرح به دلیل داشتن مشکلاتی از قبیل بینایی و شنوایی به متخصص ارجاع داده شدند.

گفتنی است پانزدهم تا بیستو یکم مهرماه به عنوان هفته ملی کودک با شعار کودک، خانواده و جامعه نامگذاری شده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد