رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

کتاب مدیریت بحران در رامسر رونمایی شد

خبرگزاری فارس: کتاب مدیریت بحران در مازندران رونمایی شد
کتاب مدیریت بحران در رامسر رونمایی شد
به مناسبت فرارسیدن هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی
کتاب مدیریت بحران در مازندران رونمایی شد

خبرگزاری فارس: کتاب مدیریت بحران به مناسبت فرارسیدن هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی در مازندران رونمایی شد.


به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان رامسر، کتاب مدیریت بحران در 152 صفحه توسط بهزاد پورمحمد استاد دانشگاه و مدیرکل سابق مدیریت بحران مازندران تألیف شده و همزمان با فرارسیدن هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی در سال 1391 با حمایت شهرداری و شورای اسلامی شهر رامسر امروز به صورت اینترنتی رونمایی شد.

کتاب مدیریت بحران توسط انتشارات مبنای خرد در یک‌هزار و 500 نسخه چاپ و منتشر شد.

به گزارش فارس، این کتاب در برگیرنده مطالب علمی و تجربی با رویکرد مدیریت بحران‌های طبیعی برای استفاده مدرسان، دانشجویان، مدیران، کارشناسان دستگاه‌های اجرایی در سطوح مختلف کشوری، عموم علاقه‌مندان و نیز به عنوان کتاب درسی دروس مرتبط با مدیریت بحران برای تمام رشته‌ها تدوین شده است.

بهزاد پورمحمد استاد دانشگاه و مدیرکل سابق مدیریت بحران مازندران که این کتاب را تالیف کرده است در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: در فصل اول این کتاب به شناخت برخی مفاهیم مرتبط با مدیریت بحران از جمله حوادث، بحران، مدیریت، اصول مدیریت، انواع مدیر، وظایف و ویژگی‌های مدیر، مدیران بحران و ویژگی‌های آنها، برنامه‌ریزی، انواع و فرایند آن و برنامه‌ریزی در مدیریت بحران و سایر موارد مرتبط پرداخته شد و خوانندگان را با اصول و تعاریف پایه مرتبط با مدیریت بحران آشنا کرده است.

وی تصریح کرد: در فصل دوم کتاب مطالبی درباره شناخت برخی حوادث و بحران‌های طبیعی مثل سیل، زلزله، سونامی، روانگرایی، زمین، لغزش، خشکسالی، طوفان، رعد و برق برای آشنایی بیشتر خوانندگان آورده شد.

پورمحمد اضافه کرد: فصل سوم این کتاب نیز به اثرات بحران بر انسان و محیط پیرامون آن، عوامل تأثیرگذار بر اثرات بحران و خسارت‌های ناشی از آن پرداخته شده است.

این استاد دانشگاه اعلام کرد: در فصل چهارم این کتاب وارد بحث اصلی مدیریت بحران شامل تعریف، تاریخچه، چرخه مدیریت بحران، پیشگیری، آمادگی، مقابله، اسکان، بازسازی و بازتوانی و اقدامات موردنیاز در مورد هر یک از آنها و مسایل مرتبط با هر مرحله از چرخه مدیریت بحران شدیم.

مدیرکل سابق مدیریت بحران مازندران تصریح کرد: در این فصل خوانندگان می‌توانند علاوه بر مطالب ذکرشده از مطالب دیگری همچون اطلاعات، آموزش، مانور، مدیریت واحد بحران، مرکز فرماندهی و هماهنگی بحران یا اتاق بحران، امنیت در بحران، فن‌آوری‌های نوین در مدیریت بحران، نقش مردم، تشکل‌های مردم نهاد، مدارس و مساجد در مدیریت بحران و مستند‌سازی بحران بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ن20/گ1003


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد