رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

مراسم افتتاحیه‌ هفته هنر استان مازندران در تهران

مراسم افتتاحیه‌ هفته هنر استان مازندران در تهران

مراسم افتتاحیه‌ هفته هنر استان مازندران؛
آثار هنری و به طور کل هنر پاسخی روشن به تبلیغات منفی که کشورهای بیگانه علیه کشور دارند.
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مراسم افتتاحیه‌ هفته‌ی هنر استان مازندران با حضور سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمید شاه آبادی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین عباسعلی ابراهیمی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران، علی اکبر طاهایی استاندار استان مازندران و جمعی از هنرمندان این استان شب گذشته در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.
سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم ضمن خیر مقدم به میهمانان در خصوص برگزاری هفته های هنر گفت: خوشبختانه مراسم هفته های هنر استان های مختلف هرهفته بهتر از قبل در حال برگزاری است و به خوبی آداب و رسوم و فرهنگ اقوام مختلف ایران به نمایش گذاشته می‌شود.
وی به برگزاری این هفته های هنر در کشورهای دیگر اشاره کرد و گفت: چند هفته پیش این مراسم را در کشور روسیه برگزار کردیم و از استقبال بسیار وزیر فرهنگ کشور روسیه و مردم ایران مقیم روسیه برخوردار شدیم.
حسینی ادامه داد: با برگزاری هفته هنر در سایر کشورهای دیگر جهان می‌توانیم فرهنگ و هنر ایران را به دنیا معرفی کنیم چرا که هنر و یک اثر هنری پاسخی روشن بر علیه کشورهای بیگانه ای است که تبلیغات منفی برای کشور ما دارند.
وی به فیلم توهین آمیز در خصوص حضرت محمد(ص) اشاره کرد و اظهار داشت: آمریکا هنر را ابزاری برای توهین به بالاترین شخصیت جهان اسلام قرار داد که در فرهنگ ما این نوع حرکات دور از ادب است چرا که احترام و ادب در همه‌ی عارفان، شاعران و هنرمندان ما پدیدار است.
حسینی در خصوص جوانمردی و غیرت مردم مازندران گفت: مردم مازندران با روحیه‌ی جوانمردی و غیرت در تمام دوران ها و عرصه های جنگ و انقلاب پرافتخار بوده و اجازه ندادن حاکمان جرم به آنها سلطه کند.
وی در پایان عنوان کرد: هنرمندان باید فرهنگ و آداب و رسوم استان مازندران را حفظ کنند و به صورت آینه ای زیبایی های استان را به نمایش بگذارند.
در ادامه‌ی مراسم حجت الاسلام و المسلمین عباسعلی ابراهیمی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به هنرمندان خطه‌ی مازندران اشاره کرد و گفت: هنرمندان استان آثار با ارزش شهرشان را توانستند به خوبی در پایتخت به تصویر کشیدند.
وی تصریح کرد: با ارزش ترین هنر مردم مازندران آن بود که توانستند حکومت علوی و مذهب تشیع را درخاک ایران پایه ریزی کنند.
حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی ادامه داد: استان مازندران در عرصه جنگ و انقلاب بیش از 10 هزار و 400 شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده و صدها چهره هنرمند مانند نگینی بر نام مازندران می درخشند.
وی در پایان در خصوص محدودیت های استان گفت: با توجه به سفر بسیاری از گردشگران به این استان از مسیرهای چالوس و رامسر اما متاسفانه در این مسیرها هنوز یک مجتمع فرهنگی وجود ندارد و این استان نیازمند دانشگاه و دانشکده های هنر است.
علی اکبر طاهایی استاندار استان مازندران، در این مراسم ضمن اشاره به هنرهای بی نظیر استان مازندران گفت: زبان مازندران زبان شعر و هنر این استان است اما در کنار بسیاری از زیبایی ها،‌این استان از کمبودهای بسیاری برخوردار است که به لطف وزیر فرهنگ و ارشاد فرهنگ و هنر دوباره در این استان برپا شد.
در پایان مراسم سید محمد حسنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلام از هنرمندان و بزرگانی چون داوود رشیدی، عبدالحسین مختاباد، علی عمرانی و دیگر هنرمندان تجلیل به عمل آورد./ی2
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد