رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

از رامسر تا گلوگاه چهار بازارچه صنایع دستی

خبرگزاری فارس: دماوند به طور مشروط ثبت جهانی می‌شود 

از رامسر تا گلوگاه چهار بازارچه صنایع دستی

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری مازندران:/2
دماوند به طور مشروط ثبت جهانی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: تا زمانی که معادن در حاشیه دماوند فعالیت دارند این قله ثبت جهانی نمی‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، سیف‌الله فرزانه در مراسم استانی پاسداشت روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری که به میزبانی آمل برگزار شد، عنوان کرد: در بسیاری از شهرها شاهد هستیم که به بهانه بافت‌های فرسوده بافت‌های تاریخی تخریب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه طرح دریا نیز در مازندران و شمال کشور متولی خاصی ندارد، افزود: زیرا به ما در این مورد ابلاغ خاصی نشده است.

فرزانه با اعلام اینکه اداره کل گردشگری مازندران مبلغ 2 میلیارد و 700 میلیون تومان در اختیار مجری طرح دریا گذاشته است، گفت: آئین‌نامه ماده 63 ساماندهی سواحل در این استان به خوبی اجرا نمی‌شود.

* دریای مازندران مجهز به اتوبوس دریایی شود

وی با اشاره به اینکه باید دریای مازندران مجهز به اتوبوس دریایی شود، ادامه داد: جابجایی مسافر از طریق دریا می‌تواند تاثیر بسزایی در کاهش ترافیک‌های شهری و بین‌شهری نوار ساحلی شمال کشور داشته باشد.

این مسئول با اعلام اینکه در سفرهای مردم از بازارچه صنایع دستی استقبال خوبی شده و این حرکت می‌تواند اشتغال‌زایی خوبی به همراه داشته باشد، متذکر شد: با توجه به اینکه حداقل 20 سرمایه‌گذار بخش خصوصی متقاضی در بخش بازارچه‌های صنایع دستی داریم از سازمان جهاد کشاورزی و معاونت عمرانی استانداری تقاضا می‌شود تا این بازارچه‌ها در استان آغاز به کار کنند.

* تا زمانی که معادن در حاشیه دماوند فعالیت دارند این قله ثبت جهانی نمی‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اعلام اینکه از رامسر تا گلوگاه چهار بازارچه صنایع دستی و گردشگری نداریم، تصریح کرد: با فعالیت بخش خصوصی هم تولید، هم عرضه و هم نمایشگاه‌های صنایع دستی در مازندران فعال می‌شوند.

فرزانه درباره ثبت جهانی قله دماوند یادآور شد: هم‌اکنون به دنبال ثبت جهانی دماوند در یونسکو هستیم، ولی تا زمانی معادن در حاشیه این قله فعالیت دارند این ثبت انجام نمی‌شود.

وی با اعلام اینکه باید تکلیف چشمه سورت کیاسر هرچه زودتر مشخص شود، افزود: هم‌اکنون ثبت این منطقه به عنوان منطقه نمونه گردشگری زیر سئوال است و قانون در این مسئله دست و پا گیر است.

* وجود 200 پروژه عمرانی و 350 پروژه تاسیسات گردشگری بخش خصوصی در مازندران

این مسئول با اشاره به اینکه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمانی نوپا و آماتور است، اضافه کرد: این سازمان در سال 83 ادغام شده و هم‌اکنون نهالی جوان است.

فرزانه، گردشگری مازندران با تاکید بر اینکه 200 پروژه عمرانی در بخش میراثی و گردشگری داریم، بیان داشت: 350 پروژه تاسیسات گردشگری بخش خصوصی داشته و یک‌هزار و 500 میلیون تومان پکیج آماده به بانک‌ها دادیم.

وی با اعلام اینکه مازندران پیشتاز گردشگری کشور است و استعداد جذب گردشگران خارجی را داریم، گفت: این صنعت نیاز به حمایت مسئولان دارد و صنعتی بدون آلاینده و بی‌دردسر با توان اشتغال‌زایی بالا در کشور محسوب می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران خواستار ایجاد مونوریل یا تله‌کابین برای طی کردن فاصله کوتاه بین کوه تا دریا شد.

این مسئول در پایان با تاکید بر اینکه در داخل محدوده قانونی شهرها کاربری اشباع شده داریم، اذعان داشت: هیچ سرمایه‌گذاری حاضر به سرمایه‌گذاری در این محدوده نیست.

انتهای پیام/ن10

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد