رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسر در مسیر سافاری‌های جهان

 

رامسر  در مسیر سافاری‌های جهان

به گزارش افکارنیوز، سیروس اعتمادی، تورگردانی که مجری این سافاری در ایران است، به ایسنا، گفت: ما مدت زیادی است که این سافاری‌ها را با مشارکت یک شرکت آلمانی در ایران اجرا می‌کنیم، آن‌ها بعد از انقلاب همواره برنامه‌هایی را در مسیر ایران داشته‌اند. از سه سال پیش هم مرتب گروه‌هایی را به ایران می‌فرستند.

او از همکاری دیگر بخش‌ها برای اجرای سافاری در ایران سخن گفت و افزود: گرفتن روادید برای این گروه‌ها و همچنین ورود خودروهای آن‌ها به کشور که نوع خاصی است تا کنون مشکلی نداشته است. امیدواریم این همکاری‌ها ادامه داشته باشد، چراکه ایران سال‌های زیادی است در مسیر سافاری‌ها قرار دارد و حفظ این موقعیت برای صنعت گردشگری یک کشور اهمیت زیادی دارد.

شروین مشیری ـ راهنمای همراه این گروه ـ نیز درباره‌ی این سافاری به خبرنگار ایسنا توضیح داد: این گروه شامل ۴۱ گردشگر آلمانی، سوییسی و اتریشی است که با ۲۲ خودرو مجهز برای انجام سافاری، از سه‌شنبه (چهارم مهرماه) از مرز «باجگیران» به ایران وارد شده است. آن‌ها سه هفته در ایران می‌مانند و در این مدت از شهرهای مشهد، طبس، یزد، کرمان، بندرعباس، شیراز، اصفهان، تهران، رامسر، انزلی و تبریز دیدن می‌کنند. در پایان نیز از مرز «نوردوز» خارج می‌شوند و مسیر خود را در کشور ارمنستان ادامه می‌دهند.

به گفته‌ی او، هدف آن‌ها از اجرای این سافاری، گشت در کشورهای باستانی و تاریخی است. آن‌ها سفر خود را از آلمان شروع کرده‌اند و با گذر از روسیه، چین، مغولستان و ترکمنستان به ایران رسیده‌اند و پس از آن، راه خود را در ارمنستان، گرجستان و ترکیه تا آلمان پیش می‌گیرند.

مشیری افزود: سفر این گروه، از شهر مشهد و دیدن صحن حرم امام رضا (ع) آغاز شد. از نظر آن‌ها، این بازدید با وجود تمام محدودیت‌ها برای ورود به حرم، جالب بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد