رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

خسارت سیل به راه های روستایی منطقه رامسر

70-23.jpg 

خسارت سیل به راه های روستایی منطقه رامسر

معاون وزیر راه به ایسنا خبر داد:

خسارت 30 میلیاردی سیل به راه‌های روستایی گیلان

» سرویس: اقتصادی - راه و ساختمان

معاون وزیر راه در امور راه‌های روستایی اعلام کرد: در بارش‌های نیمه اول شهریور در استان گیلان 30 میلیارد تومان خسارت به راه های روستایی وارد شد.

حسین میرشفیع در گفت‌وگو با خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اشاره به مناطق آسیب دیده در سیل استان گیلان بر اثر بارش‌های نیمه اول شهریور اظهار کرد: بر بازسازی و بهسازی راه‌ها و پل‌های آسیب دیده بر اثر زلزله اخیر تاکید داریم زیرا ممکن است در بارندگی‌های فصل پیش رو آسیب‌ها تشدید شوند.

به گفته وی ارزیابی‌ها از خسارت 30 میلیارد تومانی در راه های روستایی منطقه نکا، بهشهر، تنکابن، رودسر و رامسر در نتیجه آسیب به جاده‌ها و پل‌ها، حکایت دارد و برای شروع به کار بازسازی منتظر تخصیص اعتبار ابلاغ شده هستیم.

‌معاون وزیر راه در امور راه‌های روستایی اعلام کرد: در حال حاضر پنج میلیارد تومان برای نوسازی و بهسازی راه های روستایی این منطقه تعیین و ابلاغ شده است.

میرشفیع با بیان اینکه یکی از پل‌ها در منطقه کلاچای رودسر تخریب شده است، افزود: پس از بروز حادثه و تخریب برای برقراری ارتباط مردم منطقه سازه‌ای موقت ایجاد شد و برای تخصیص اعتبار با معاون برنامه‌ریزی ریاست جمهوری وارد مذاکره شدیم زیرا طبق برنامه پنجم توسعه سیکل اداری تخصیص اعتبارات در این باره الزام‌آور است.

وی ادامه داد: برای ساخت این پل اعتباری چهار تا پنج میلیارد تومانی ابلاغ شده است که باید برای شروع کار تخصیص یابد.

معاون وزیر راه در امور راه‌های روستایی درباره بارش های شدید هفته اخیر در استان گیلان نیز اظهار کرد: خوشبختانه در آب گرفتگی های اخیر راه‌های روستایی آسیب ندیده‌اند.

میرشفیع در پاسخ به این پرسش که آیا نزدیک بودن به فصل پاییز و آغاز بارندگی‌های شدید در این فصل کار بازسازی را سخت نمی‌کند؟ خاطرنشان کرد: این که فصل سرما می‌تواند مشکلات ایجاد شده را تشدید کند امری بدیهی است.

وی افزود: اگر راهی با 300 میلیمتر بارندگی تابستانی آسیب دیده است با صد میلیمتر باران دیگر به دلیل آسیب‌پذیری بالا تخریب خواهد شد. بنابراین منطقی است که از حالا به فکر بازسازی راه‌ها باشیم.

انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد