رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

انتشار کتابی به زبان لاتین با عنوان رامسر جهت معرفی به اروپاییان

Multimedia_pics_1387_12_Art_416.jpg 

انتشار کتابی به زبان لاتین با عنوان رامسر جهت معرفی به اروپاییان

پدر عکاسی مازندران:

آزادی عمل در حرفه عکاسی ضروری است

» سرویس: استان ها - مازندران

پدر عکاسی مازندران گفت: امروز حرفه عکاسی با توجه به حضور دوربین‌های دیجیتال تسهیل شده و عکاسان دغدغه‌های نگاتیو را ندارند.

سید احمد طاهرپور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مازندران، اظهارداشت: در حال حاضر تنها چیزی که ملاک است آگاهی از عکاسی است.

وی با بیان اینکه متاسفانه آزادی عمل برای حرفه عکاسی در جامعه وجود ندارد گفت: آزادی عمل در حرفه عکاسی ضروری است و در حال حاضر نیز یکی از معضلات اساسی عکاسی ممنوعیت در کار است.

طاهرپور با توجه به اینکه کارهای هنری نیازمند روحیه آرام است افزود: یکی از مشکلات دیگر این است که قیمت دوربین‌های عکاسی درحال تغییر است و این موضوع برای علاقه مندان کارهای هنری مشکل ایجاد می کند.

وی با اشاره به اینکه مردم به هنر عکاسی بسیار علاقه مند هستند گفت: متاسفانه دانشگاهی در مازندران جهت تدریس رشته‌های عکاسی وجود ندارد و اغلب علاقه مندان به دنبال کلاس‌های خصوصی می روند که باید در این خصوص چاره اندیشی جدی صورت گیرد.

این عکاس معروف با اعلام اینکه امروزه حرفه عکاسی از جمله علوم بصری محسوب می‌شود اظهارداشت: هنر عکاسی، هنر تفننی نیست بلکه یک علم است.

طاهرپور خاطرنشان کرد: امروزه هنر عکاسی در بسیاری از علوم تاثیرگذار است و باید نگاه موشکافانه در بحث هنر عکاسی داشته باشیم.

وی به حضور خود در جشنواره‌های متعدد عکاسی اشاره کرد و گفت: آثار عکاسی در جشنواره‌های لهستان و فرانسه راه پیدا کرد و در جشنواره‌های داخلی متعدد نیز توانستم مقام‌های بسیاری را کسب کنم.

پدر عکاسی مازندران به ساخت اولین فیلم خود با عنوان رهایی در سال 54 اشاره کرد و افزود: این فیلم در جشنواره فستیوال ABU به عنوان یکی از 6 فیلم برتر انتخاب شد.

طاهرپور تصریح کرد: کتابی در بخش عکس درخصوص آثار ملی، جاذبه‌های توریستی مازندران، کتابی به زبان لاتین با عنوان رامسر جهت معرفی به اروپاییان و کتابی با عنوان «آسمان آبی دریای مهربان مازندران» در خصوص سفر به مازندران در بخش‌های جاذبه‌ها، آثار ملی، صنایع دستی و فرهنگ عمومی مازندران در فروردین ماه امسال از جمله آثاری است که به آن پرداخته‌ام.

وی یادآور شد: کتاب جدیدی نیز در چهار بخش زیر چاپ رفته که تا یک ماه آینده منتشر خواهد شد.

گفتنی است سید احمد طاهرپور متولد سال 1330 در بهشهر به دنیا آمد و از سال 54 تدریس عکاسی و فیلم سازی را در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز کرده است.

انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد