رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

اطلاعات رامسر در مستند «ایران» مستند شد

  

اطلاعات رامسر در مستند «ایران» مستند شد

با صدای بهروز رضوی، بهرام زند و علیرضا قربانی

مستند «ایران» مستند شد

» سرویس: فرهنگی و هنری - تلویزیون و رادیو

بهروز رضوی و بهرام زند در مستند «همگام با مستند ایران» گویندگی می‌کنند.

مجموعه مستند «همگام با مستند ایران» در 10 قسمت به تهیه‌کنندگی و کارگردانی علی بیانی و با نظارت و همکاری حمید مجتهدی برای شبکه مستند تولید می‌شود.

تهیه‌کننده و کارگردان مستند «همگام با مستند ایران» در گفت‌وگویی که با خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) داشت، در این زمینه گفت: این مستند با همان عواملی که در مستند «ایران» با آقای مجتهدی همکاری می‌کردند، برای شبکه مستند تولید می‌شود و در حال حاضر 10 روز است که کار مصاحبه را آغاز کردیم تا به مرور زمان، تولیدش را هم شروع کنیم.

علی بیانی در این زمینه خاطرنشان کرد: مجموعه مستند «ایران» که به کارگردانی حمید مجتهدی تولید و پخش شد، چیزی حدود 16 سال به طول انجامید و در حال حاضر هم مستندی با عنوان «همگام با مستند ایران» تولید خواهیم کرد که تقریبا 168 ساعت راش پشت صحنه و 323 راش تصاویر صحنه خواهد داشت. این مستند در 10 قسمت 30 دقیقه‌ای تهیه می‌شود و خود آقای مجتهدی هم درباره‌ی پلان‌های هر بخش از این مجموعه توضیحات کاملی می‌دهد و با ما همراه است.

وی افزود: مصاحبه با عوامل و گویندگان مجموعه مستند «همگام با مستند ایران» را طی 10 روز گذشته آغاز کردیم و برآورد زمان ما برای اتمام این مستند دو ماه است. ذهنیت خودمان این است که پخش این مستند از دی‌ ماه شروع شود و تا اواخر اسفند امسال روی آنتن باشد.

همچنین بیانی درباره‌ی پخش مستند «همگام با مستند ایران» بیان کرد: اصل قرارداد ما با شبکه‌ی مستند است اما امکان پخش این مستند از سایر شبکه‌های سراسری هم وجود دارد.

این مستندساز در ادامه گفت: این مستند نسبت به مستند «ایران» کمی اکتیوتر است؛ چرا که تصاویر پشت صحنه‌ی زیادی دارد. در این زمینه بیشتر قصد من به عنوان یک مستندساز این بوده که تفاوت این مستند نسبت به سایر مستندها را عنوان کنم. حتی یک دانشجو که تازه وارد کار سینما شده است، با تماشای مستند «همگام با مستند ایران» می‌تواند به راحتی با گزینه‌های عکاسی‌، نورپردازی‌، گویندگی و نویسندگی‌، صدابرداری‌، موسیقی‌، تدوین و همچنین تجهیزات هوایی آشنا شود؛ چرا که توضیحات آقای مجتهدی در همه‌ی پلان‌ها خیلی کامل است که به نظر من این کار همچون مستند ایران حاصل نیم قرن تلاش آقای مجتهدی و سایر عوامل است.

او خاطرنشان کرد: حدود 70 درصد مستند «همگام با مستند ایران» جنبه‌ی آموزشی دارد و مابقی کار نیز جنبه‌ی زیبایی و تفریحی دارد.

بیانی در پاسخ به اینکه در مستند «همگام با مستند ایران» قرار است به کدام شهرها سفر کنید؟ اظهار کرد: دماوند،‌ اردبیل،‌ استان فارس‌، خراسان،‌ کرمان،‌ لرستان،‌ تهران،‌ یزد،‌ قم،‌ رامسر، گوشه‌ای از کیش، خلیج فارس و شیراز از جمله شهرهایی است که قصد داریم از آنها استفاده کنیم. در حال حاضر هم مشغول گرفتن مجوز از استان قزوین هستیم که بتوانیم از این شهر هم برای کارمان استفاده کنیم.

تهیه‌کننده و کارگردان مستند «همگام با مستند ایران» توضیح کوتاهی درباره‌ی مستند «ایران» ارائه داد و گفت: به عقیده من مستند «ایران» یک کار متفاوت و یک کار ویژه ملی است که تحت پوشش خود سازمان صداوسیما انجام شد. به نظر من این مستند یک گزینه‌ی استثنایی است، چرا که آقای مجتهدی تنها شخصی است که 16 سال روی یک مستند وقت گذاشت.

بیانی در پایان درباره‌ی گویندگانی که قرار است در مستند «همگام با مستند ایران» همکاری داشته باشند، به ایسنا گفت: بهروز رضوی‌، بهرام زند و الیزا اورامی از جمله گویندگانی هستند که قرار است در این مستند از صدایشان استفاده کنیم. همچنین علیرضا قربانی در گروه آواز مستند ما حضور خواهد داشت.

بهروز رضوی

به گزارش ایسنا،‌ مستند «همگام با مستند ایران» به تهیه کنندگی و کارگردانی علی بیانی و نظارت و همکاری حمید مجتهدی برای پخش از شبکه مستند تولید می‌شود.

سایر عواملی که در ساخت این مستند همکاری دارند:

صادق چراغی: موسیقی، فرهاد توحیدی و رضا دبیری نژاد: نویسنده، قاسم کاظمی و بنیامین بیانی: صدابردار، ایرج گل افشان و امیر نجفی امامی: تدوین، اصغر کاظمی،‌ روبرت شهبازی و علی بیانی: عکاس و تصویربردار پشت صحنه، دکتر افشین بختیار،‌ نامور عباسیان،‌ سعید محمودی ازناوه و فریدون کوچکی: عکاس، غلام عباس گودرزی،‌ جعفر داورپناه،‌ میرزایی‌، سلطانی و عبدالله پور: کاپیتان پرواز‌، عباس ونکی: کارشناس هوایی.

به گفته تهیه‌کننده مستند «همگام با مستند ایران» بخش‌هایی از قسمت‌های پایانی این مستند به تهیه‌کنندگی حسین طاهری تهیه می‌شود.

انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد