رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

مهر آمد؛ مهر افزون شود؟ /مهیار ساکتی

 

به بهانه آغاز سال تحصیلی ۹۲ -۹۱

مهر آمد؛ مهر افزون شود؟ / مهیار ساکتی، دانش آموز سال چهارم ریاضی دبیرستان حاج اسماعیل افتخاری

*

باز مهر آمد و مدرسه ها کار خود را آغاز کردند تا یک سال تحصیلی دیگر را تجربه کنیم و در پایان، شاهد نتایج کار خود باشیم.

امروز همه به مدرسه می روند و صفحه ای نو از کتاب زندگی خود را می گشایند و برگ برگِ این کتاب را می نویسند و چه خوب است  که اگر این صفحات با مطالب خوب و خشنود کننده پر شود.

شاید تعجب کرده اید که نوشتم "امروز همه به مدرسه می روند..." و از من می پرسید مگر غیر از آنانی که به مدرسه می روند کسان دیگر ی  هم به مدرسه خواهند رفت؟!  

بله درست می گویید، در نگاه نخست شاید چنین به نظر آید که تنها دانش آموزان به مدرسه می روند اما باید بدانیم که در واقع همه انسانها هر روز به مدرسه می روند و در هنگامه زندگی، هم درس می دهند و هم درس یاد می گیرند و نباید دچار غفلت شویم که بخش بزرگی از تعلیم و تعلّم ها به صورت نامحسوس صورت می گیرد و چه بسا کسانی از مدارس، روسفید و گروهی هم روسیاه بیرون آیند.

از ماه مهر سخن گفتیم و چه نیکو است که آغاز سال تحصیلی در ماه مهر است چرا که باید از این نام به نحو احسن استفاده شود و همه ما با مهرورزی، روزگار خوشی را برای هم فراهم سازیم.

از اختلافات و بدیها دوری کنیم و با هم باشیم و به همدیگر خوبی کنیم تا از تلخی های زندگی دور و به شیرینی های آن نزدیکتر شویم.

گاهی در درون خود به تفکر می نشینم و به این مسئله فکر می کنم که چه خوب است آموزگاران مدارس به شاگردان خود بیش از گذشته راه و رسم مهرورزی و خوبی در حق همدیگر را بیاموزند و من شک ندارم که اگر این اتفاق بیفتد فراگیری درس های دیگر هم آسان تر می شود.

باید فضای مدارس را فضای مهرورزی و خوبی در حق همنوعان خود کنیم تا در فردا و فرداها، وقتی صاحب مسئولیت می شویم این فضا بر جامعه ما حاکم باشد و از بدی در حق همدیگر بشدت پرهیز کنیم.

ما نسل آینده این مملکت هستیم و باید بدانیم که چشم امید هموطنان به ما است و دوست دارند که ما آبروی کشور خود را بیش از گذشته حفظ کنیم و بر دارایی های آن بیافزاییم و این کار تنها با تلاش و کوشش و مهربانی و خیرخواهی امکان پذیر خواهد بود.

ما دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی در سال جدید (1392-1391) با ید همت کنیم و با تلاش بیشتر آینده ساز واقعی کشور خود باشیم و از اولیاء و مربیان مدارس هم می خواهیم ما را در این راه یاری دهند.

به قول معروف: 

 دست در دست هم دهیم به مهر 

 میهن خود را کنیم آباد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد