رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

نشستن گرد پیری بر مازندران یا رامسر؟

خبرگزاری فارس: نشستن گرد پیری بر مازندران با وجود 9 درصد سالمند 

نشستن گرد پیری بر مازندران یا رامسر؟

مدیرکل بهزیستی مازندران عنوان کرد
نشستن گرد پیری بر مازندران با وجود 9 درصد سالمند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: هر کشوری که میانگین سن سالمندی بیش از 8 درصد داشته باشد سالمند است که در ایران بیش از 10 درصد و در مازندران 9 درصد است که نشان از نشستن گرد پیری بر مازندران دارد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، روح‌الله ردایی ظهر امروز در حاشیه بازدید از مراکز بهزیستی شهرستان رامسر بیان داشت: یکی از اولویت‌های سازمان بهزیستی بحث مسکن است و قرار بر این شده در طرح نهضت مسکن از سال 89 تا پایان دولت دهم، حدود 220 هزار مسکن برای خانواده‌های زیر پوشش سازمان بهزیستی احداث شود.

وی تصریح کرد: سهم استان مازندران 5 هزار و 58 واحد مسکونی است که تاکنون بخش عمده آن محقق و تحویل شد و تا پایان کار دولت تمامی تعهدات در مازندران انجام می‌پذیرد.

مدیرکل بهزیستی استان مازندران پیرامون اشتغال نیز گفت: در سال گذشته دولت قرار بود 2 میلیون و 500 فرصت شغلی ایجاد کند که سهم بهزیستی کشور 100 هزار فرصت و سهم استان 2 هزار و 300 فرصت شغلی بود، سال گذشته 3 هزار و 375 فرصت شغلی ایجاد شد و امسال نیز سهم استان 2 هزار و 300 فرصت شغلی است که تا به امروز 420 فرصت ایجاد شده است.

ردایی ادامه داد: در سال جاری استخدام 300 نفر در دستور کار است که از جامعه هدف و کسانی که در آزمون شرکت می‌کنند اضافه می‌شوند و امسال دو برابر تعیین شده ایجاد فرصت شغلی می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان مازندران با اشاره به افزایش امید به زندگی در جهان افزود: در 100 سال اخیر نرخ امید به زندگی در دنیا 30 سال بالا رفته است و بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی افراد بالای 60 و 65 سال سالمند محسوب می‌شوند، هر کشوری که میانگین سن سالمندی بیش از 8 درصد داشته باشد سالمند است که در ایران بیش از 10 درصد و در مازندران 9 درصد است که نشان از نشستن گرد پیری بر مازندران دارد.

وی گفت: باید مهارت‌های سالمندی و آموزش‌ها تقویت شود، در استان مراکز روزانه سالمندان راه‌اندازی شده که روزی یک وعده غذای گرم و خدمات پزشکی به سالمندان ارائه می‌دهد.

ردایی درباره سالمندانی که در منازل خود هستند، گفت: بهزیستی با این مراکز برای سالمندانی که در منازل حضور دارند قرارداد دارد، پزشکان ماهی سه نوبت به منازلشان مراجعه می‌کنند و سازمان بهزیستی 80 هزار تومان به پزشک بابت یارانه پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به راه‌اندازی اورژانس اجتماعی در سراسر استان تا پایان سال جاری افزود: تاکنون در 9 شهرستان اورژانس اجتماعی راه‌اندازی شده و شهرستان‌های گردشگرپذیری چون رامسر در اولویت ویژه هستند.

انتهای پیام/ع20/گ1003

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد