رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

شهردار رامسر:نیروگاه زباله‌سوز در رامسر احداث می‌شود

خبرگزاری فارس: نیروگاه زباله‌سوز در رامسر احداث می‌شود 

شهردار رامسر:

نیروگاه زباله‌سوز در رامسر احداث می‌شود
شهردار رامسر:
نیروگاه زباله‌سوز در رامسر احداث می‌شود

خبرگزاری فارس: شهردار رامسر گفت: با توجه به حجم تولید زباله در رامسر احداث نیروگاه زباله‌سوز در این شهر در دستور کار قرار دارد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، نصرت لپاسرکوزه‌گر ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به توریستی بودن شهر رامسر و حجم زیاد زباله تولیدی در شش ماهه اول سال بیان داشت: مقرر شد در قراردادی دستگاه‌های لازم از کشور چین وارد و به کار گرفته شود.

لپاسرکوزه‌گر ادامه داد: مزیت مهمی که این نیروگاه دارد این است که با سوزاندن زباله انرژی لازم خود را که برق است تولید کرده و 15 درصد برق تولیدی را مصرف و 75 درصد مازاد برق تولیدی این نیروگاه، به دولت فروخته و هزینه‌های نیروگاه از این طریق تامین شود.

شهردار رامسر درباره آلودگی‌های احتمالی ناشی از نیروگاه مورد نظر گفت: با مطالعات و بررسی‌های انجام شده توسط کمیته پسماند شهرستان، مشخص شده آلودگی‌های ناشی از این نیروگاه در حد یک اتوبوس مسافربری است که این در مقایسه با جمعیت رامسر و حجم زباله  این شهرستان بسیار ناچیز است.

وی درباره زمان موردنیاز برای ساخت نیروگاه ابراز داشت: با توجه به اینکه نمی‌توان زمان مشخصی را برای احداث نیروگاه تعیین کرد با این حال اگر مشکلی در تحویل زمین مورد نظر پیش نیاید، دو سال زمان برای احداث کارخانه کافی است.

شهردار رامسر درباره تکمیل و مجهز کردن طرح‌های دریا در این شهرستان افزود: در تابستان سال جاری سعی شده تا طرح‌های دریا نسبت به سال‌های گذشته از امکانات و امنیت بیشتری برخوردار باشد، به همین منظور سرویس‌های بهداشتی 10چشمه، مناسب و نیز سکوهایی برای استراحت و آرامش مسافران و استفاده‌کنندگان از طرح‌های دریا احداث شده تا شهر نمونه گردشگری شایسته میزبانی از مهمانان و مسافران باشد.

کوزه‌گر تاکید کرد: شهر 40 هزارنفری که در فصول خاصی از سال جمعیتش به 400 هزار نفر می‌رسد نیازمند همکاری و همیاری ارگان‌ها و نهاد‌‌‌های مختلفی چون اداره‌های آب، برق و گاز با یکدیگر به ویژه با شهرداری است، با توجه به اینکه شهرستان رامسر از دیرباز مشکل آب شرب داشته باید با همکاری‌های لازم بستری مناسب برای فراهم کردن اعتبارات و امکانات لازم را بوجود آورد.

وی با اشاره به مساعدت شهرداری رامسر با اداره آب و فاضلاب شهرستان به منظور دریافت اعتبارات استانی مورد نیاز برای اصلاح شبکه لوله‌های فرسوده آب، تشریح کرد: با همکاری این دو ارگان در شش ماهه اول امسال، 15 کیلومتر اصلاح شبکه‌های آب شهرستان صورت پذیرفته و بخش مهمی از عملیات اجرایی آن انجام شده است.

این مسئول اذعان داشت: هر چند کنده‌کاری‌های متعدد و لطمات زیادی که به شهرستان وارد شده، نمای بدی برای شهرستان ایجاد کرده و ممکن است شهروندان رامسری را آزرده خاطر ساخته باشد، ولی باید توجه داشته باشیم که این یک عملیات زیرساختی و لازم برای رامسر است و آسایش  آنان را در آینده به دنبال دارد.

انتهای پیام/ن20/گ1003

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد