رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

آخرین اخبار هواپیمای فوق‌سبک سقوط کرده از زبان تیم جست‌وجو

169-9.jpg 

آخرین اخبار هواپیمای فوق‌سبک سقوط کرده از زبان تیم جست‌وجو

آخرین اخبار هواپیمای فوق‌سبک سقوط کرده از زبان تیم جست‌وجو

» سرویس: اقتصادی - راه و ساختمان

جست‌وجو برای یافتن لاشه هواپیمای فوق سبک شخصی که 29 تیر ماه سقوط کرد، هنوز ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هواپیمای فوق سبک شخصی مدل جاویرو که 16 روز پیش پس از پرواز از فرودگاه آزادی در آبیک قزوین در مسیر رامسر در ارتفاعات و بین انبوه جنگل‌های منطقه شمالی کشور از رادار خارج و سقوط کرد، هنوز پیدا نشده است.

این هواپیما با دو سرنشین و همراه با یک هواپیمای فوق سبک دیگر پرواز کرد در حالی که هواپیمای دیگر به مقصد رسید، جاویرو از رادار خارج شد وهنوز خبری از آن در در دست نیست.

به گفته مسوولان هلال احمر از روز سانحه تاکنون تیم‌های امدادی در قالب گروه‌های هلال احمر و کوهنوردی و حتی خلبانان به دنبال پیدا کردن محل سقوط هستند اما به دلیل شرایط جغرافیایی محل هنوز موفق به یافتن هواپیما و سرنشینان آن نشده‌اند.

یکی از اعضای داوطلب تیم جست‌وجو خلبان هواپیمای سبک است این خلبان در گفت‌وگو با خبرنگار راه ایسنا، از شرایط جست‌وجو و آخرین اخبار می‌گوید: برای من جای سوال بود که چرا یک هواپیما بعد از دو هفته هنوز پیدا نشده است. باورم نمی‌شد که نتوان از هواپیما و سرنشینان آن خبر گرفت. برای همین با هواپیمای خود به منطقه پرواز کرد. محل سقوط را در ارتفاعات 7200 متری اعلام کرده‌اند. از بالا که به منطقه نگاه می‌کردم تصورم وجود درخت‌های با ارتفاع 10 متر بود اما وقتی پایین آمدم و با مسوولان امدادی صحبت کردم گفتند درختان در ارتفاعات و بلندی بیش از 30 متری دارند و به همین دلیل پیدا کردن هواپیمای کوچک بین درختان کار سختی است.

وی می‌افزاید: تنها مشکل ارتفاع درختان تراکم آن‌ها نیست در منطقه مه غلیظی وجود دارد که کار را سخت‌تر می‌کند ضمن اینکه بارش باران در برخی مواقع بر مشکلات می‌افزاید.

این خلبان هواپیماهای سبک و فوق سبک خاطرنشان کرد: تیم‌های جست‌وجو در حال تلاش باری یافتن هواپیما و سرنشینان آن هستند. ضمن آن‌که در ابتدا گفته می‌شد با استفاده از تلفن همراه یکی از سرنشینان محدوده سقوط مشخص شده است که اینگونه نبود زیرا تلفن اطلاعات اشتباه می‌داد بنابراین گروه‌های جست‌وجو مشغول پیدا کردن هواپیما در منطقه‌ای گسترده هستند.

انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد