رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

مطالعات طرح جامع مدیریت پسماند تنکابن و رامسر

مطالعات طرح جامع مدیریت پسماند تنکابن و رامسر

حجازی در گفتگو با مهر:
طرح جامع مدیریت پسماند 9 منطقه مازندران تدوین شد
ساری - خبرگزاری مهر: مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای مازندران از تدوین طرح جامع مدیریت پسماند 9 منطقه مازندران خبر داد.

سیا علی حجازی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طرح های جامع مدیریت پسماند، استان را به 9 منطقه مدیریت تقسیم بندی کرده که استقرار سیستم های دفع زباله از جمله کارخانجات کمپوست در این شهرهای مازندران مصوب شده است.

وی افزود: این منطقه شامل شهرستانهای نکا، بهشهر و گلوگاه با محوریت بهشهر، آمل و محمود آباد با محوریت آمل، شهرستان ساری با محوریت ساری، شهرستان نور با محوریت نور، قائم شهر، سوادکوه و جویبار با محوریت قائم شهر، نوشهر و چالوس با محوریت نوشهر، بابل با محوریت بابل، تنکابن، رامسر و عباس آباد با محوریت تنکابن، بابلسر و فریدونکنار با محوریت بابلسر طراحی شده است.

حجازی با اشاره به اینکه عملیات ساختمانی کارخانه کمپوست شرق مازندران در بهشهر با هشت درصد پیشرفت فیزیکی آغاز شده است، تصریح کرد: عملیات ساختمانی کارخانه کمپوست قائم شهر دارای 85 درصد پیشرفت فیزیکی است.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای مازندران با بیان اینکه کارخانه کمپوست بابل در حال فعالیت است، یادآور شد: کارخانه کمپوست تنکابن در فاز نخست در حال فعالیت است.

وی با اعلام اینکه اقدام اجرایی برای احداث کارخانجات کمپوست در سایر 6 منطقه استان صورت نگرفته است، افزود: مطالعات طرح جامع پسماند شهرستان ساری در کارگروه پسماند استان و کشور تصویب شده است.

حجازی با اشاره به اینکه مطالعات طرح جامع پسماند بابلسر در کارگروه استانی تصویب ولی در کارگروه کشوری تصویب نشده است، اظهار داشت: مطالعات طرح جامع پسماند آمل و محمودآباد در کارگروه استانی تصویب ولی در کارگروه کشوری فقط بخش شهری آن مصوب شده است.

وی با بیان اینکه مطالعات طرح جامع پسماند نوشهر و چالوس در کارگروه کشوری هنوز تصویب نشده است، افزود: مطالعات طرح جامع مدیریت پسماند تنکابن و رامسر با محوریت تنکابن توسط دانشگاه مازندران انجام و در مرحله طرح در کارگروه پسماند شهرستان تنکابن است.

حجازی در مورد وضعیت طرح جامع مدیریت پسماند بابلسر اظهار داشت: مطالعات طرح جامع بابلسر و فریدونکنار با محوریت بابلسر در کارگروه استان تصویب اما در کارگروه کشوری تصویب نشده است.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای مازندران با اشاره به اینکه روزانه هزار و 700 تن زباله شهری و هزار و 450 تن زباله روستایی در مازندران تولید می شود، افزود: 68 درصد این زباله ها تر و مابقی خشک است.

وی با بیان اینکه روزانه هفت هزار و 636 کیلوگرم از زباله های تولیدی استان توسط بیمارستانها استحصال می شود، اظهار داشت: این پسماندهای عفونی را بیمارستانها، مراکز جراحی محدود، درمانگاه، آزمایشگاه تشخیص طبی، مطب دندانپزشکی، مطب پزشکی عمومی و متخصص و دفتر کار مامایی تولید می کنند.

مازندران دارای 53 شهر، سه هزار و 400 روستا و بیش از سه میلیون نفر جمعیت است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد