رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسر بیشترین مسافر فرهنگی را در مدارس خود پذیرش کرد

خبرگزاری فارس: راه‌اندازی 1800 کلاس ششم ابتدایی در مدارس مازندران 

رامسر بیشترین مسافر فرهنگی را در مدارس خود پذیرش کرد

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران خبر داد
راه‌اندازی 1800 کلاس ششم ابتدایی در مدارس مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از راه‌اندازی 1800 کلاس ششم ابتدایی در مدارس مازندران خبر داد و گفت: سال تحصیلی جدید 168 معلم فارغ‌التحصیل تربیت معلم در مدارس مناطق محروم مازندران به‌کارگیری می‌شوند.

 

محمدعلی امیری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری با بیان اینکه در سال تحصیلی 91-92 فارغ التحصیلان سال 88 مراکز تربیت معلم در  مدارس مناطق محروم مازندران بکارگیری می‌شوند، اظهار داشت: دستگاه تعلیم و تربیت مازندران با هدف محرومیت‌زدایی در بخش آموزشی و پرورشی  از معلمان متخصص و تحصیلکرده استفاده می‌کند.

وی فعالیت دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم را گامی اساسی برای مهارت‌افزایی معلمان دانست و اضافه کرد: هدف ما ارتقای تعلیم و تربیت متوازن در نظام تعلیم و تربیت اسلامی است.

امیری طرح تحول بنیادین را در نظام تعلیم  و تربیت را رسیدن به تربیت عالی دینی عنوان کرد و یادآور شد: طرح تحول بنیادین موجب تعالی و پیشرفت معلمان نیز می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه از 168 معلم جدید استخدام فارغ التحصیل سال 88 مراکز تربیت معلم، 134 نفر زن و 34 نفر مرد هستند، خاطرنشان کرد: 96 نفر از معلمان دارای مدرک تحصیلی لیسانس و 72 نفر  نیز فوق دیپلم هستند که از مهر امسال کار خود را در مناطق محروم آغاز می‌کنند.

*اقامت 330 هزار نفر مسافر فرهنگی در مدارس مازندران

مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران با اشاره به اینکه مدارس مازندران محل اقامت مسافران تابستانی است، تصریح کرد: تابستان امسال 35  پایگاه و 296 مدرسه در قالب 2 هزار و 105 کلاس درس آماده پذیرایی از مسافران فرهنگی است.

امیری ادامه داد: از زمان پیک سفر تا پایان تیرماه 325 هزار و 488 نفرروز مسافر فرهنگی میهمان مراکز اسکان آموزش و پرورش مازندران شدند.

وی طرح اسکان مسافر تابستانه در مدارس را از شروع فصل تابستان دانست و گفت:  تا 15 شهریور ماه سال جاری مدارس مازندران میزبان مسافران فرهنگی کشور برای اقامت تابستانه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران اظهار داشت: از ابتدای تیرماه سال جاری تاکنون108 هزار و 496 نفر در قالب 22 هزار و 685 خانوار  مدارس را محل اسکان سفر خود انتخاب کردند.

*رامسر بیشترین مسافر فرهنگی را در مدارس خود پذیرش کرد

وی با اشاره به اینکه شهرستان رامسر با حدود 4 هزار خانوار بیشترین مسافران تابستانی را در تیر ماه امسال در مدارس پذیرش کرد، یادآور شد: در نخستین ماه فصل تابستان مراکز و مدارس اسکان مسافر در بندپی غربی، میرزا کوچک خان، شهید چمران و زائرسرای ویژه آموزش و پرورش مسافری نداشت.

*تک نوبته شدن 300 مدرسه مازندران

امیری در بخشی از این مصاحبه به آغاز فعالیت 68 مدرسه قرآنی در سال تحصیلی 91-92 اشاره کرد و  گفت:  امسال 300 مدرسه مازندران تک نوبته می‌شود.

مسئول نظام تعلیم و تربیت در استان مازندران هوشمندسازی مدارس را بخش مهمی در اجرای طرح تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش عنوان کرد و یادآور شد: تا پایان سال جاری یک هزار و 500 مدارس مازندران هوشمندسازی می‌شود که کمک خیران نیز در این بخش تسریع در اجرای کار است.

*تاسیس 15 مدرسه جدید در 7 شهر مازندران

این مسئول از تاسیس 15 مدرسه جدید در هفت شهر مازندران خبر داد و گفت: هشت مدرسه پسرانه و هفت مدرسه دخترانه در شهرهای ساری، بهشهر، قائمشهر، فریدونکنار، بهنمیر، چالوس و نور احداث می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران با تاکید بر اینکه امسال تمامی کلاس‌های پایه ششم مدارس ابتدایی هوشمندسازی می‌شود، بیان داشت: دو کتاب جدید التالیف تفکر و پژوهش و کار و فناوری در پایه ششم ابتدایی تدریس می‌شود.

*آغاز 1802 کلاس ششم ابتدایی  در مدارس مازندران

وی اضافه کرد: امسال یک هزار و 802 کلاس ششم ابتدایی فعالیت درسی خود را برای نخستین بار در سال تحصیلی 91-92 در مازندران شروع می‌کند که همین تعداد معلم نیز برای 40 هزار و 484 دانش‌آموز در یک‌هزار و 784 مدرسه فعالیت آموزش و پرورشی دارند.

امیری اجرای طرح 6-3-3 را گام بزرگی در اجرای طرح تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت کشور دانست و ابراز داشت: نظام آموزشی نوین طرحی ملی، ایرانی و برگرفته از آموزه‌های دینی و اسلامی است و معلمان ششم ابتدایی در تاریخ تحول آموزش و پرورش ماندگارند.

*معلمان پایه دوم و ششم ابتدایی آموزش ضمن خدمت 288 ساعته را می‌گذرانند

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه کلاس ضمن خدمت معلمان پایه دوم و ششم ابتدایی از اواخر خرداد ماه سال جاری به مدت 288 ساعت در سطح استان مازندران شروع شده است، گفت: کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید بر اساس برنامه زمان‌بندی توزیع می‌شود.

انتهای پیام/ی10/گ1003

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد