رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

آغاز اجرای طرح ملی کاهش غریق در رامسر

آغاز اجرای طرح ملی کاهش غریق در رامسر

ساری / واحد مرکزی خبر / اجتماعی
طرح ملی کاهش غریق در دریای خزر و تمرین امداد و نجات ساحلی با 10 میلیارد ریال اعتبار امروز در رامسر آغاز شد .
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور در حاشیه اجرای این طرح در رامسر به خبرنگار ما گفت : در اجرای طرح یکروزه امداد و نجات دریایی در سواحل شمال کشور با محوریت مازندران نیروهای امدادی هلال احمر در 235 پایگاه امداد و نجات ساحلی و 60 پایگاه راهنمایی در سواحل خطرات نقاط کور دریا و شنا در نقاط ممنوعه و خارج از طرح را آگاهی سازی می کنند .
مظفر افزود : با توجه به اینکه مازندران در مقایسه با سایر سواحل شمالی کشور در وقوع حوادث دریایی و ساحلی کشوررتبه نخست را داراست ،این طرح در سواحل مازندران اجرایی شد .
او گفت : در طرح ملی کاهش غریق در دریای خزرتمرین عملیات گشت زنی نیز تا ساعت 23 امشب با استقرار 65 خودروی امدادی و آمبولانس ، 20 دستگاه موتور سیکلت در سواحل و 26 قایق نجات و جت اسکی و 210 غواص دریایی مجهز در سواحل خزر اجرا می شود .
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به جان باختن هزار و 72 نفر پارسال در آبهای ساحلی ، سدها ، رودخانه ها و دریاها افزود : بیشترین آمار مربوط به غرق شدگی ها در نواحی غیر طرح سالم سازی دریا ، در ساعات بدون حضور ناجیان است .
مظفر گفت : با اجرای 181 عملیات دریایی و ساحلی از آغاز امسال تاکنون 149 عملیات نجات و غریق و 32 عملیات مربوط به غرق شدگی شناورها بود که در این عملیات از333 حادثه دیده با کمک نیروهای امداد و نجات هلال احمر 213 نفر از مرگ نجات یافتند و 120 نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شدند .
338 کیلو متر از سواحل خزری در مازندران است .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد