رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

نویسنده رامسری: مدیران فرهنگی جامعه اهل قلم و کتاب نیستند

خبرگزاری فارس: مدیران فرهنگی جامعه اهل قلم و کتاب نیستند

نویسنده رامسری:

مدیران فرهنگی جامعه اهل قلم و کتاب نیستند

نویسنده برتر دوسالانه معلمان مولف سال 88 مازندران:
مدیران فرهنگی جامعه اهل قلم و کتاب نیستند

خبرگزاری فارس: نویسنده مازندرانی گفت: مدیران فرهنگی جامعه اهل قلم وکتاب نیستند.


حسن پورمنصوری مولف 11 جلد آثار ادبی در حوزه داستان، رمان، نمایشنامه و فیلم‌نامه به بهانه روز قلم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رامسر افزود: بزرگترین ضعف اصلی ساختارفرهنگی جامعه ایرانی به خاطر آن است که بیشترمدیران فرهنگی کشوربیش ازآنکه اهل قلم و کتاب باشند تنها کارمند و رییس و یا سخنران مراسم‌های فرهنگی وادبی هستند.

وی از ساختار مدیریت فرهنگی کشور انتقاد کرد و افزود: اگر معدل و شاخص مطالعه در کشور ما در سطح بسیار پایینی قرار دارد به خاطر آن است که بیشتر مدیران فرهنگی کشور در سال‌های اخیر اهل کتاب و کتابخوانی نبوده و به این خاطر نتوانسته‌اند انگیزه مطالعه را در جامعه سوق دهند.

پورمنصوری با بیان اینکه بعضی از مسئولان فرهنگی کشور در طول عمر فرهنگی خود حتی یک کتاب ننوشته و یا چندین کتاب مطالعه نکرده‌اند، افزود: بنابراین از جامعه‌ای که مدیران فرهنگی آن خود با کتاب و قلم بیگانه هستند چه انتظاری می‌توان داشت.

وی ادامه داد: درد اصلی جامعه ایرانی این است که به خاطر عدم مدیریت صحیح مسئولان فرهنگی کشور سبد خانوار خانواده‌ها خالی از کتاب است و کتاب از جایگاه واقعی خود برخوردار نیست.

نویسنده آثارادبی «زیبای بد»، «سمفونی ریزگردهای عاشقانه»، «اهل بیت مهتاب» و «همسایگان آفتاب» در ادامه بیان داشت: در چنین شرایطی باید تغییر رویه داد و به دور از هرگونه شعارگرایی و انتشار آمارهای کاذب با ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی به خصوص در مقاطع سنی پایین فرهنگ‌سازی کرد تا فرزندان ما با ادبیات داستانی آشنا شده و علاقمند شوند.

این نویسنده رامسری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با توجه به بالا رفتن قیمت کاغذ احساس می‌شود در20 سال آینده دیگر نویسنده شاخصی نداشته باشم زیرا یک نویسنده خوب زمانی به جامعه معرفی می‌شود که بتواند آثارش را منتشر کند متاسفانه نویسندگان جوان بدون هیچ گونه حمایتی مجبورند یا دست از کار کشیده و یا آثار خود را در رسانه های مجازی منتشر کنند که این مهم خسارت بزرگی برای ادبیات داستانی کشور است. 

پورمنصوری در پایان خاطرنشان کرد: از آنجایی که زاویه نگاه اهل قلم تنها برای تامین خواسته‌های انسانی است امیدواریم مسئولان فرهنگی کشور نیز با بالا بردن آستانه تحمل خود ظرفیت شنیدن پیشنهادات و انتقادات سازنده را داشته و برای آن چاره‌اندیشی کنند.

انتهای پیام/خ20/گ

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد