رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رییس دادگستری رامسر: در صورت وصول دادخواست، اموال دولت بازگرداند

 

رییس دادگستری رامسر: 

 در صورت وصول دادخواست، اموال دولت بازگردانده می‌شود

با انتقاد از عدم احداث هتل سماموس

رییس دادگستری رامسر: در صورت وصول دادخواست، اموال دولت بازگردانده می‌شود

» سرویس: معارف و حقوق - حقوقی و قضایی

رییس دادگستری شهرستان رامسر گفت: دستگاه قضایی به شدت با مسئله اعتیاد و مواد مخدر برخورد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه مازندران، علی مشایخیان در نشستی خبری تصریح کرد: ملاک کار قاضی و دادگستری اجرای قانون، با در نظر گرفتن خداوند و وجدان است و اگر قوانین مورد توجه قرار بگیرند ارتکاب جرم در جامعه کمتر می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر در جامعه قانون‌گرایی نهادینه شود اکثر مشکلات حل خواهد شد، ادامه داد: هم‌اینک واحد ارشاد و معاضدت قضایی در دادگستری شهرستان مستقر و به صورت حضوری و تلفنی آماده پاسخگویی به سوالات است.

رییس دادگستری رامسر افزود: لازم است اشخاص قبل از تنظیم قرارداد، تعهد و توافق‌نامه در خصوص شرایط، اطلاع دقیق حاصل کنند.

مشایخیان با اشاره به موقعیت ویژه گردشگری شهرستان رامسر اظهار کرد: امکانات شهرستان بر مبنای جمعیت، ثابت است و با توجه به توریستی بودن آن برای همه مسافران امکانات پیش‌بینی نشده است. به همین دلیل برای تعطیلات فشار کاری زیاد می‌شود.

وی در خصوص آخرین وضعیت هتل سماموس رامسر نیز خاطرنشان کرد: انتقادی که ما داریم آن است که با وجود حمایت مسئولان شهرستان از این پروژه پس از گذشت چندین سال متاسفانه تاکنون اقدام قابل توجهی در جهت عملیاتی کردن طرح ساخت این هتل به عمل نیامده و از فرصت‌ها جهت انجام پروژه استفاده نشده است. در حال حاضر منابع طبیعی در صدد ارائه دادخواست جهت نقض قانونی توافقات صورت گرفته است و در صورت وصول دادخواست، اقدامات قانونی لازم در جهت بازگرداندن اموال به دولت به عمل خواهد آمد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رامسر نیز در این نشست تصریح کرد: یکی از بزرگ‌ترین معضلات، مواد مخدر است که متاسفانه گرایش‌ها از کراک به ماده توهم‌زای شیشه بیشتر شده است. والدین باید مراقب فرزندان خود باشند تا به این بلای خانمان‌سوز مبتلا نشوند.

سیف‌الله مهرابی افزود: حدود 95 درصد طلاق‌ها در سال گذشته به خاطر مواد مخدر بوده است.

وی همچنین ادامه داد: در حال حاضر شبکه‌های ماهواره‌ای علاوه بر بدآموزی عامل از هم‌پاشیدگی خانواده‌ها شده‌اند.

دادستان رامسر اظهار کرد: از اول فروردین‌ماه تا 29 اسفند سال گذشته ورودی پرونده‌های دادسرا همراه با پرونده‌های اجرای احکام کیفری 7174 فقره بود که به 7162 فقره از آنها رسیدگی شد. علاوه بر این ورودی پرونده‌ها در سرپرستی دادسرا 31 فقره، خروجی 32 فقره و موجودی 193 پرونده است و به حدود 358 فقره نیابت قضایی در سال گذشته رسیدگی و از ابتدای سال جاری تا کنون نیز به 63 مورد نیابت قضایی رسیدگی شده است.

وی با بیان آنکه کشفیات بسیار خوبی در زمینه مواد مخدر و مشروبات الکلی صورت گرفته است، افزود: برخورد ما در این موارد بسیار جدی است و منجر به بسته شدن صنوف متخلف می‌شود.

دادستان رامسر یادآور شد: رامسر شهرستانی گردشگرپذیر است و خیلی از جرایم در این شهرستان مربوط به غیربومی‌هاست.

وی گفت: تا کنون غیر از افرادی که تحت قرار بازداشت هستند، 105 محکوم در زندان داریم که از این تعداد 40 نفر مربوط به مواد مخدر هستند.

انتهای پیام

نظرات 1 + ارسال نظر
گالش سه‌شنبه 6 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 11:38

سردار مهندس حاج جمشید حجتی نیا بعنوان مدیرعامل شرکت تعاونی جنگل بنشکی انتخاب شد.
مبارکه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد