رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسر زیر پوشش دیجیتال تلویزیونی رفت

خبرگزاری فارس: مازندران به پوشش 70 درصدی دیجیتالی تلویزیونی رسید
رامسر زیر پوشش دیجیتال تلویزیونی رفت
مدیرکل صداوسیمای مازندران:
مازندران به پوشش 70 درصدی دیجیتالی تلویزیونی رسید

خبرگزاری فارس: مدیرکل صداوسیمای مازندران گفت: شبکه‌های دیجتیال 72 درصد استان را پوشش می‌دهد و بعد از تهران تنها استانی هستیم که میزان پوشش شبکه دیجیتال آن بیش از 70 درصد است.


به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، با حضور استاندار، مدیرکل صداوسیمای مرکز مازندران، مدیران استانی و شهرستانی، فرستنده دیجیتال صداوسیما در مرکز نمک آبرود که منطقه غرب مازندران را پوشش می‌دهد افتتاح شد.

مدیرکل صداوسیمای مازندران صبح امروز در این مراسم گفت: شبکه‌های دیجیتال در دو قسمتts1  و ts2 تعریف شده است که در مجموع 27 شبکه رادیویی و تلویزیونی را به تلویزیون‌های خانگی انتقال می‌دهد.

بهرام حمیدی بیان داشت: این شبکه‌ها شامل شبکه یک، شبکه دو 2، شبکه سه، شبکه چهار، شبکه خبر، شبکه تهران، شبکه آی فیلم، شبکه تبرستان، شبکه جام جم، شبکه نمایش، شبکه شما، شبکه مستند، شبکه قرآن، شبکه آموزش، شبکه بازار  و 11 فرستنده رادیویی را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: برای راه‌اندازی پوشش دیجیتال نمک آبرود حدود یک میلیارد تومان هزینه شده است و شهرستان‌های غرب مازندران را پوشش می‌دهد.

حمیدی تصریح کرد: شبکه‌های دیجتیال 72 درصد استان را پوشش می‌دهد و بعد از تهران تنها استانی هستیم که میزان پوشش شبکه دیجیتال آن بیش از 70 درصد است.

وی گفت: امروز جنگ رسانه‌ها در جهان مطرح است و باید به سمتی پیش رویم تا شاهد سیستم‌های به روز در عرصه اطلاع رسانی باشیم.

مدیرکل صداوسیمای مرکز مازندران بیان داشت: در حال حاضر در استان مازندران 8 استودیو فعال است و به‌زودی استودیو رادیو دریا چالوس نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: با همت فرماندار چالوس امکانات خوبی در رادیو دریا راه‌اندازی شد و دفتر خبری غرب مازندران در این منطقه تاسیس و به‌زودی استودیوی خبر نیز راه‌اندازی و به‌ بهره‌برداری می‌رسد.

حمیدی گفت: در استان مازندران با هفت فرستنده در مناطق نمک آبرود، سوردار، بهشهر و ساری به دنبال توسعه و تقویت شبکه‌های تلویزیونی هستیم.

فرماندار چالوس نیز در این مراسم گفت: صداوسیما نگاهی مثبت به مناطق غرب استان دارد.

سید قدیر رضایی بیان داشت: با توجه به فرستنده نمک آبرود و رادیو دریا ضروری است فرمانداران شهرستان‌های غرب استان اعتبار ویژه‌ای را برای این منظور در نظر بگیرند.

وی ادامه داد: امروز در تمام استان‌ها فقط مرکز استان دارای شبکه‌های دیجیتال است اما با همت و تلاش مدیرکل صداوسیما و دیگر همکارانشان تمام استان مازندران دارای شبکه دیجیتال است.

رضایی تاکید کرد: ایجاد دفتر خبری صداوسیما غرب مازندران در رادیو دریا یکی از فعالیت‌های ویژه صداوسیما در غرب مازندران بود و به زودی شاهد افتتاح استودیوی خبر در رادیو دریا خواهیم بود.

استاندار مازندران نیز در این مراسم گفت: اقدام سازمان صداو سیما در بخش دیجیتالی کردن سیستم ستودنی است و دو فرستنده سوردار و نمک آبرود نیز امروز مجهز به سیستم دیجیتال هستند.

سید علی اکبر طاهایی بیان داشت: با افتتاح بخش دیجیتال در نمک آبرود و سوردار امروز مردم مازندران به راحتی 16 شبکه دیجیتال را دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: بعضی از مناطق در ارتفاع و کوهستان قرار دارند که نیازمند تجهیزات بیشتر قرار دارد و دستور کار قرار دارد تا در آن مناطق نیز سیستم آنالوگ به دیجیتال ارتقا یابد.

استاندار مازندران گفت: حمایت از ارتقای سیستم‌های آنالوگ به دیجیتال در صداوسیما در اولویت کار استانداری قرار دارد.

طاهایی بیان داشت: امسال فرمانداران شهرستان‌های غرب مازندران از نوشهر تا رامسر موظف هستند در بودجه سال جاری اعتباری را برای ارتقای سیستم‌های صداوسیما در فرستنده نمک آبرود و دفتر خبری رادیو دریا اختصاص دهند.

انتهای پیام/غ

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد