رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رشد 12 درصدی اهدای خون در تنکابن و رامسر

خبرگزاری فارس: رشد 12 درصدی اهدای خون در تنکابن
رشد 12 درصدی اهدای خون در تنکابن و رامسر
رئیس پایگاه انتقال خون تنکابن خبر داد
رشد 12 درصدی اهدای خون در تنکابن

خبرگزاری فارس: رئیس پایگاه انتقال خون تنکابن از رشد 12 درصدی اهدای خون در پایگاه انتقال خون این شهرستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: رشد 12 درصدی اهدای خون در تنکابن

ندا معصومی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تنکابن بیان داشت: امسال بر اساس برنامه‌ریزی در پایگاه انتقال خون منطقه تنکابن باید دو درصد در خون‌گیری و اهدا افزایش ‌داشتیم که با توجه به مساعدت مردم در خون‌گیری با پنج درصد افزایش به هفت درصد و در اهدا با 10 درصد بیشتر به 12 درصد رسیدیم که دستاورد خوبی است.

وی با اشاره به اینکه پایگاه انتقال خون منطقه تنکابن که سه شهرستان تنکابن، رامسر و عباس‌آباد را پوشش قرار می‌دهد، افزود: استان مازندران دارای آمار بالایی از بیماران تالاسمی است و در فصول گردشگری نیز علاوه بر نیاز بیماران بومی منطقه به دلیل آمار بالای تصادفات جاده‌ای نیز به خون بیشتری نیازمندیم.

معصومی ادامه داد: در مجموع در سه شهرستان 123 بیمار تالاسمی داریم و برای پوشش هر یک حداقل چهار نفر اهداکننده سوای بیماران بخش جراحی نیاز است که رویکرد روبه رشد مردم خوب منطقه به ما کمک کرد تا در بحث ذخایر خونی بتوانیم تا هفت روز بدون نیاز به سایر مراکز  پوشش نیاز‌های خونی را داشته باشیم و این مسئله یک فاکتور بسیار خوبی است.

 

* نحوه محاسبه اهدا کننده ثابت خون

وی با اشاره به اینکه به تلاش مدیران و کارکنان سابق و حال حاضر این پایگاه ما در کنار چند پایگاه دیگر استان حائز دریافت 9002 ISO که استانداردی جهانی است از کشور انگلستان شدیم، تاکید کرد: از ابتدای سال 86 سیستم خدمات پایگاه انتقال خون تنکابن کامپیوتری شده است.

رئیس پایگاه انتقال خون تنکابن اضافه کرد: از نظر ما اگر هر فرد سالی دو بار خون اهدا کند، اهداکننده ثابت محسوب می‌شود.

این مسئول بیان داشت: اهدای خون علاوه بر نجات جان سایر افراد که نیاز به خون دارند به پایش سلامت خود اهدا کننده نیز کمک می‌کند.

معصومی خاطرنشان کرد: آموزش و فرهنگ‌سازی برای عموم به ویژه نسل آینده از جمله برنامه‌های ما در افزایش مشارکت عمومی مردم است و ما در مدارس و دانشگاه‌ها به این امر توسط کارشناسان خود اهتمام می‌ورزیم تا در آینده نزدیک شاهد بالارفتن سطح مشارکت عمومی آمار مردمی باشیم.

وی همکاری بین دستگاه‌های اداری و پایگاه انتقال خون در کنار مشارکت مردمی را سازنده ارزیابی کرد و افزود: اداره اوقاف و امور خیریه و ارشاد اسلامی در کنار سایر مراکز فعالیت و همکاری خوبی با ما دارند که از جمله مراکز مهم دریافت خون پایگاه ما مراکز دینی و معنوی به ویژه مساجد و امامزاده‌ها هستند که در حال حاضر سه مرکز در امامزاده سید حسین (ع) شیرود، امامزاده شیرعلی خرم‌آباد و مسجد جامع شهر عباس‌آباد از جمله فعال‌ترین آنها هستند و شهرداری عباس‌آباد نیز مکانی برای استقرار کانکس خونگیری به پایگاه واگذار کرده که از این پس خونگیری در این شهر در آن مکان انجام می‌شود.

انتهای پیام/ن20/گ

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد