رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

جبهه متحد نمایندگان مردم شمال در مجلس شورای اسلامی/دکترمیلادمحقق

جبهه متحد نمایندگان مردم شمال در مجلس شورای اسلامی/دکترمیلادمحقق

در طول سال و بویژه روزهایی که تعداد مسافران و گردشگران در مناطق مختلف استانهای سه گانه شمالی بیشتر می شود مردم این سامان شاهد تبعات مختلفی از این حضور هستند و در مقابل آن رفتارهای متنوعی از خود نشان می هند که برخی از آنها برای میهمانان شمال کشور خوشایند و برخی هم ناخواشایند می باشد.

در این میان بررسی ها نشان می هد که بطور طبیعی میهمانان داخلی و خارجی که برای گردش و تفریح به شمال کشور سفر می کنند علاوه بر تبعات مثبت، آثار منفی فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی نیز بر جا می گذارند و این آثار بر روند زندگی مردم استانهای گیلان، مازندران و گلستان آسیب های جدی وارد می سازند.

جای هیچ شک و تردیدی وجود ندارد که یکی از راههای توسعه استانهای شمالی کشور رونق گردشگری و صنایع وابسته به آن است و از این طریق می توان در زمانی کوتاه مردم این منطقه را به رفاه و آسایش مورد نیاز نزدیک کرد اما از این موضوع نیز نباید غافل ماند که صدمات ناشی از توسعه گردشگری هم بطور جدی تهدید کننده آینده شمالی ها می باشد و می بایست برای این مشکل چاره اندیشی صورت گیرد.

آسیب های فرهنگی ناشی از حضور گردشگران در مناطق شمالی کشور که دارای فرهنگ ها و خرده فرهنگ های غنی و دارای پیشینه بلند تاریخی می باشند به اندازه ای زیاد و چشمگیر است که دیگر نمی توان منکر آن شد و علائم آن در این روزها بیشتر دیده می شوند و مردم نیز نسبت به این موضوع آگاهی کامل دارند.

فشار شکننده ای که از آسیب های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی ناشی از حضور گردشگران بوجود می آید، ساختارهای سالم جامعه را مورد هدف قرار می دهد و حلقه محاصره را برای تخریب بیشتر تنگ تر می سازد و در نتیجه بسیاری از برنامه های سازنده را بی اثر می کند.

برای کاهش و رفع این موارد لازم است تا برنامه ریزان منطقه ای و کشوری با مطالعه و بررسی موضوع، راهکارهای موثر و عملی را هر چه سریعتر در پیش گیرند و مردم را از آسیب های شکننده نجات دهند که در این رابطه قوای سه گانه می توانند نقش ارزنده ای را ایفا نمایند.

آغاز بکار مجلس نهم و عزم و ارده نمایندگان تازه راه یافته به خانه ملت می تواند نوید بخش یک جریان سالم و سازنده در این راستا باشد و تلاش در این راه را سازماندهی کند.

برای این منظور لازم است تا نمایندگان مردم استان های شمالی بدور از همه حواشی زائد، خواسته های بحق مردم را مد نظر قرار دهند و با همبستگی و انسجام، نسبت به تحقق آنها گام بردارند و در این راه، مردم را نیز با خود همراه سازند تا دیگر نیازی به پشتیبانی غیر مردمی نداشته باشند.

تصور کنید اگر نمایندگان مردم شمال کشور در مجلس شورای اسلامی به پشتوانه مردم در مسیر کاهش و رفع آسیب های اشاره شده گام بردارند و در این راه نمایندگان مردم در شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای استانهای سه گانه شمال کشور را نیز با خود همراه سازند.

ایجاد تحرک از طریق طراحی و اجرای برنامه های مفید و موثر فرهنگی،اجتماعی، اقتصادی و سیاسی برای تقویت عناصر سازنده زندگی بهتر برای مردم از وظایف مسئولان شمال کشور است که با پشتیبانی نمایندگان مردم در مجلس امکان پذیر خواهد بود.

آیا حق مردم شمال نیست تا برای داشتن زندگی بهتر، وحدت نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای خود را شاهد و ناظر باشند؟

منبع:


http://dmm.blogsky.com/1391/03/19/post-56/


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد