رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسر؛ کمترین تلفات در مازندران

رامسر؛ کمترین تلفات در مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران از مرگ 146 نفر در سال گذشته براثرغرق شدگی در دریا خبر داد و گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه در سال 89 یک درصد رشد داشته است.

دکتر علی عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مازندران، اظهارکرد: هر ساله با فرارسیدن فصل گرما بسیاری از شهروندان برای گردشگری و استراحت در دامنه کوه و ساحل دریا به مازندران سفر می‌کنند که برخی از آنان بازگشت خوشی ندارند.

وی شنا در خارج از طرح‌های دریا بدون در نظرگرفتن عمق و وسعت آن،عدم‌آشنایی با فن شنا، عدم‌آگاهی از تفاوت شنا در خارج از دریا و استخر را از دلایل بروز حادثه برای گردشگران دانست و افزود: متاسفانه در سال گذشته تعداد فوتی‌های ناشی از غرق‌شدگی 146 نفر بود که این رقم نسبت به مدت مشابه سال 89 یک درصد رشد داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران افزود: از146 نفر فوتی‌های ناشی از غرق‌شدگی شهرستان نوشهر با 33 مورد و و محمودآباد با 27 مورد فوتی بیشترین آمار فوتی‌ها را داشته است.

عباسی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بیشتر غرق‌شدگان از قشرجوان، غیربومی و مسافرهستند که به نظر می‌رسد اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در خصوص نحوه استفاده مطلوب و ایمن از دریا نیاز به عزم ملی در سراسر کشور دارد و تلاش مسئولان استانی به تنهایی چاره‌ساز نخواهد بود.

وی همچنین به آمار فوتی‌های ناشی از حوادث رانندگی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در سال گذشته 892 نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده‌اند که این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال 89 که هزار و 46 نفر در تصادفات رانندگی کشته شدند، 15 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با بیان اینکه بالاترین تعداد تلفات حوادث رانندگی در جاده‌های برون شهری اتفاق افتاده است، افزود: 589 مورد از مرگ‌های تصادفات در جاده‌های برون شهری، 251 نفر در تصادفات درون شهری، 52 نفر در جاده‌های روستایی بوده است.

عباسی در خصوص شهرستان‌هایی که بیشترین و کمترین تلفات رانندگی را در سال گذشته داشته‌اند اشاره کرد و افزود: بالاترین آمار تلفات حوادث رانندگی با 153 نفر کشته در شهرستان آمل، ساری با 137 و بابل با 103 نفر به ثبت رسیده است.

وی افزود: در بین کمترین‌ها نیز، شهرستان گلوگاه با 12 نفر، جویبار و رامسر هر کدام با 19 نفر به ترتیب دارای کمترین تلفات رانندگی در سال گذشته بودند.

انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد