رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

کنارگذر رامسر و افزایش جذابیت ها

کنارگذر رامسر و افزایش جذابیت ها

مدیر کل تامین و نگهداری تجهیزات بنادر از تخصیص 30 میلیارد تومان تسهیلات بدون بهره برای خرید شناور برای دریای خزر خبر داد.

عبدالکریم رزازان در گفت‌وگو با خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: ترمینال بندر انزلی با وجود آماده‌ بودن هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.

او با بیان این‌که بخش خصوصی باید با خرید شناور برای جابه‌جایی مسافر این ترمینال را رونق بخشد، گفت: ترمینال بندر انزلی مجهز به سیستم‌های ایکس‌ری است تا سفرهای خارجی را نیز برای مسافرینی که از این طریق تردد می‌کنند، تسهیل کند.

به گفته رزازان هزینه خرید شناور‌های مسافری مورد نیاز برای تردد از ترمینال بندر انزلی از محل تسهیلات وجوه اداره شده به متقاضیانی که علاقه‌مند به ورود برای جابه‌جایی مسافر و خط ساحلی خزر و نیز بنادر ایران و دیگر بنادر حاشیه‌ی دریای خزر هستند، پرداخت می‌شود.

مدیر کل تامین و نگهداری تجهیزات بنادر یاد‌آور شد: 30 میلیارد تومان از محل تسهیلات وجوه اداره شده برای خرید شناور به منظور تردد در آب‌های خزر اختصاص یافته است.

وی در مورد آینده تردد مسافر از طریق آب‌های خزر گفت: دریای خزر باید بازار خود را به دست آورد. بازاری که بخش خصوصی می‌تواند مسافر را به اندازه‌ای که سرمایه‌گذاری کرده‌اند در این بخش توجیه اقتصادی داشته باشد، جابه‌جا کند.

رزازان گفت: به‌طور قطع دریای خزر می‌تواند سفر‌هایی را شاهد باشد که طی آن اقتصاد این منطقه رونق پیدا کند. البته باید اقدامات اولیه توسط بخش‌های خصوصی‌ صورت گیرد.

مدیر کل تامین و نگهداری تجهیزات بنادر با تاکید بر این‌که علی‌رغم مشکلات اعتبارات لازم برای خرید شناور به منظور تردد در دریای خزر تامین شده است، ادامه داد: همیشه کشور‌هایی صاحب دریا به بهترین شکل از این موقعیت برای جذب مسافر و نیز رونق اقتصادی خود استفاده می‌کنند.

رزازان خاطر نشان کرد: سواحل دریای خزر در ایران و شهرهای اطراف آن جذابیت‌های ویژه‌‌ای دارند که می‌توان به این وسیله و با استفاده از جابه‌جایی‌های مسافر از طریق دریا به این جذابیت‌ها افزود تا مردم ایران و نیز دیگر کشور‌ها برای حضور در این منطقه و استفاده از ناوگان دریایی برای تردد استفاده کنند.

وی معتقد است: باید بتوانیم علاوه بر جاده ساحلی و سواحل دریایی نیز با شناور تردد داشته باشیم که این مهم نیازمند فرهنگ‌سازی است.

مدیر کل تامین و نگهداری تجهیزات بنادر با تاکید بر این‌که ایجاد حمل‌ونقل مسافر از طریق دریای خزر با شناور‌ اشتغالزایی و درآمدزایی خوبی به همراه خواهد داشت، تصریح کرد: برای ایمن‌سازی مسافرت‌های دریایی الگو‌های شناور‌های استاندارد را پیشنهاد کردیم تا از این نظر به جذب مسافر لطمه‌ای نخورد. به این منظور نیازمند کمک بخش‌های دولتی نیز هستیم.

رزازان با اشاره به آغاز به کار راه‌اندازی پروژه کنار‌گذر رامسر اظهار کرد: راه‌اندازی کنار‌گذر رامسر موقعیت و فرصت مناسبی است برای شمال کشور را در آینده ایجاد می‌کند تا این کنار‌گذر دسترسی به ترمینال مسافری بندر‌انزلی را تسهیل کرده و این دو به صورت مکمل به بحث ترانزیت مسافر در این قسمت از کشور کمک کند.

وی تاکید کرد: پروژه‌ی کنارگذر رامسر باعث افزایش جذابیت‌ها و نیز ایجاد انگیزه در بخش خصوصی برای استفاده بهتر از دریای خزر و نیز تفریح بدون تردد در جاده که در هر صورت آماری را از تصادف را به خود اختصاص می‌دهد باعث می‌شود.

انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد