رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

راه اندازی مرکز ساماندهی متکدیان در رامسر

راه اندازی  مرکز ساماندهی متکدیان در رامسر

مشایخ اعلام کرد:
مکان مشخصی برای جمع آوری متکدیان در نور وجود ندارد
ساری - خبرگزاری مهر: فرماندار نور از نبود مکانی مشخص برای جمع آوری متکدیان شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر،  قربان علی مشایخ عصر دوشنبه در جلسه ستاد ساماندهی متکدیان مازندران در استانداری اظهار داشت: در ایام نوروز شهرستان نور، عاری از هر نوع متکدی بوده ولی پس از این ایام این تعداد به صورت محسوسی مشاهده شده است.

وی افزود: متاسفانه بخش اعظمی از متکدیان شهرستان به صورت شبکه ای و سازماندهی شده هر روز صبح در مکانی خاص فعالیت خود را آغاز و پایان می دهند که در صدد شناسایی و برخورد با این نوع متکدیان سازمان یافته هستیم.

فرماندار نور با اشاره به نبود مکانی برای جمع آوری و سازماندهی متکدیان، اظهار داشت: تا حدودی از متکدیان شهرستانها از اتباع بیگانه کشورهای همجوار بوده که نسبت به ساماندهی آنان گامهای برداشته شده است.

حسینی، معاون فرماندار ساری با اشاره به جمع آوری 139 متکدی طی هفته اول خرداد ماه از سطح شهر ساری، اظهار داشت: این افراد را به اردوگاه جمع آوری متکدیان بهزیستی در سمسکنده رجعت دادیم.

وی بیان داشت: اکثر متکدیان شهرستان ساری از شهرهای قائم شهر، نکا، سورک و سایر شهرهای استان هستند زیرا درآمد متکدیان در مرکز استان به مراتب بیشتر از شهرهای دیگر است.

مهدوی، فرماندار بابل نیز با تاکید بر تدوین بانک اطلاعاتی متکدیان مازندران، افزود: با تهیه این بانک می توانیم ضمن شناسایی متکدیان سابقه دار و دستگیری آنان، جلوی فعالیت این افراد را در شهرهای مختلف استان و کشور بگیریم.

وی بیان داشت: چهره شهرهای زیبا و گردشگر پذیر مازندران از وجود متکدیان، زشت و ناهمگون شده که برای جمع آوری این افراد، نیازمند بسیج عمومی و همگانی استانی است.

اکبرزاده، فرماندار آمل نیز در این جلسه با اشاره به اینکه جمع آوری متکدیان شهرستان در گذشته از دغدغه های جدی مسئولان بوده است، اظهار داشت: اکنون با بسیج امکانات شهری و اجرایی، متکدیان شهرستان به صورت هفتگی از سطح شهر جمع آوری می شوند.

وی با بیان اینکه تعداد متکدیان پاکستانی شهرهای آمل در گذشته زیاد بوده است، افزود: اکنون موضوع جمع آوری متکدیان در شهرستان به یک موضوع روتین برای مسئولان تبدیل شده است.

روح الله ردایی، مدیرکل بهزیستی مازندران نیز با اشاره به وجود یک مرکز ساماندهی متکدیان در ساری، از راه اندازی دو مرکز در رامسر و نور در آینده نزدیک خبر داد.

وی گفت: این اداره کل آمادگی حمایت و نگهداری متکدیان سالمند و معلول را دارد.

مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به وجود خانه سلامت در استان، اظهار داشت: متکدیان بدسرپرست و زنان آسیب دیده متکدی، در این مکانها ساماندهی می شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد