رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

در رامسر اعلام شد: کتاب نگین گردشگری ایران با 4 زبان زنده دنیا م

خبرگزاری فارس: کتاب نگین گردشگری ایران با 4 زبان زنده دنیا منتشر می‌شود
در رامسر اعلام شد:
کتاب نگین گردشگری ایران با 4 زبان زنده دنیا منتشر می‌شود
استاد پیشکسوت عکس و فیلمسازی در مازندران:
کتاب نگین گردشگری ایران با 4 زبان زنده دنیا منتشر می‌شود

خبرگزاری فارس: استاد پیشکسوت عکس و فیلمسازی در مازندران از انتشار نگین گردشگری ایران با چهار زبان زنده دنیا به صورت کتاب مصور خبر داد.


احمد طاهرپور استاد عکس و فیلمسازی که شاگردان بسیاری را در این حوزه به جامعه هنری تحویل داده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان رامسر به صحبت از هنر عکاسی با دستمایه‌های بوم شناختی مازندران می‌پردازد و از تلاش‌های خود در این باره حکایت‌های شنیدنی بازگو می‌کند.

طاهرپور از تهیه کتابی درباره معرفی و آشنایی با جاذبه‌های طبیعی مازندران با بن‌مایه‌های فرهنگ بومی این استان سخن می‌گوید و این اقدام فاخر فرهنگی را منحصر به فرد می‌خواند.

طاهرپور از سال 55 تاکنون به خوبی توانسته فرهنگ و هویت بومی مازندران را در قاب تصویر بر آستان دیدار مردم کشور بنشاند و بشناساند. کتابی که این شخصیت هنری استان در دست کار دارد در چهار بخش و با چهار زبان زنده دنیا به شیوه تمام رنگی منتشر می‌شود و تا اوایل خرداد ماه امسال در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.

وی با شور خاصی از تلاشش حرف می‌زند و می‌گوید: بخشی از تصاویر این کتاب پیرامون جاذبه‌های طبیعی و گردشگری مازندران در سال‌های قبل تهیه شده و بخشی نیز امسال تهیه شده که در چهار بخش فرهنگ عامه، طبیعت مازندران، جاذبه‌های ملی و اماکن و آثار ملی و صنایع دستی ارائه می‌شود.

طاهرپور با دلسوزی خاصی که در حوزه فرهنگ و هنر بومی دارد از دغدغه سلامت اماکن سیاحتی در مازندران سخن می‌گوید: ما در مملکتی زندگی می‌کنیم که فرهنگ عکاسی هنوز جا نیفتاده و اکثریت مردم نمی‌دانند که عکاس در خدمت جامعه است، هدفم این است که اماکن معرفی نشده را به مردم و مدیران بشناسانم تا مردم دمی در آن بیاسایند.

طاهرپور تعلق خاطر عمیقی به سلامت کار خود داشته و می‌گوید: همواره ترسم از آن بوده که مبادا به‌جای آنکه آباد‌کننده مکان‌های زیبا و گردشگرپذیر باشم، عاملی شوم برای خرابی آن و به‌جای خدمت، خیانت کنم و این برای من بسیار مهم است، زیرا فرهنگ جامعه ما هنوز در آن حد نیست که مردم در حفظ این مکان‌های زیبا به خوبی بکوشند.

این هنرمند تلاشگر و برجسته، عکاسی را هنری می‌داند که وقتی زیبایی‌های خداوندی در یک کادر گنجانده می‌شود، لذت خاص خود را دارد.

وی می‌گوید: چقدر خوب است که مسئولان برای نگهداری این مکان‌ها و زیبایی‌ها متولیان متعهدی را بگمارند و در حفظ و نگهداری آن بکوشند چرا که اگر طبیعت خراب شود دیگر به این راحتی‌ها برگشت‌پذیر نیست.

طاهرپور از سال 1354 به آموزش بچه‌ها و علاقه‌مندان عکس در کانون پرورش فکری شروع به کار کرد و حدود 30 و اندی سال است که این هنر را ادامه می‌دهد، کتاب‌های متعددی برای معرفی مازندران منتشر کرده و نخستین کسی هست که از تصاویر رنگی در چاپ کتاب و کارت‌پستال‌های مازندران آن هم با هزینه‌های شخصی استفاده کرده و از این کارش اظهار رضایت می‌کند.

این هنرمند اضافه کرد: زمانی که هنوز استان گلستان از مازندران جدا نشده بود نخستین نقشه مازندران را تهیه کردم.

وی به هر منطقه‌ای که برای عکاسی می‌رود آنگونه نگاه می‌کند که یک بومی در منطقه به آنجا نگاه می‌کند.

طاهرپور سخن پایانی‌اش را اینگونه بیان می‌کند: هنر بدون مرز است و هیچ وقت نباید گذاشت که تعصب بر ما حاکم شود زیرا تعصب عقل را زایل و تفکر را از بین می‌برد.

انتهای پیام/ن20/گ

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد