رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

ابوالفتح نیکنام: صنایع در آستانه ورشکستگی قراردارند

ابوالفتح نیکنام:

صنایع در آستانه ورشکستگی قراردارند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

صنایع در آستانه ورشکستگی قراردارند

ابوالفتح نیکنام با اشاره اینکه در حال حاضر بهره وری صنایع در کشور پایین است، گفت: بخش عمده ای از صنایع کشور در سایه تعرفه های بالای گمرکی در حال فعالیت اند که اگر حمایت های اندک دولت از این صنایع قطع شود، این صنایع تعطیل خواهند شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت افزود: ناتوانی بسیاری از صنایع کشور و نیز بهره‌وری بسیار پایین موجب شده است که  صنایع  به دلیل عدم حمایت های دولت به سرعت در حال ورشکستگی هستند.

نماینده مردم تنکابن و رامسر در مجلس شورای اسلامی با بیان این که قیمت نهایی کالا در ایران بیشتر از قیمت تمام شده کالاها در دیگر کشورهاست، افزود: این در شرایطی است که هزینه تولید کالا در ایران از جمله هزینه سوخت و دستمزد کارگران کمتر ازنقاط مختلف جهان است.

وی تأکید کرد: در شرایطی که تعرفه واردات محصولات مختلف به ایران بالا نباشد و محصولات خارجی با قیمت واقعی خود وارد کشور شوند، بسیاری از صنایع کشور بامشکل اساسی از جمله ورشکستگی روبه‌رو می‌شوند.

نیکنام با بیان اینکه با استمرار وضعیت کنونی بسیاری از صنایع ورشکست خواهند شد، گفت: اینکه با ارزان بودن قیمت انرژی در ایران و همچنین پایین بودن نرخ دستمزد کارگران، قیمت نهایی تمام شده کالاهای ایرانی باز هم گران تر از کالاهای مشابه خارجی است در دراز مدت ورشکستگی برای این صنایع به ارمغان خواهد آورد

نمانده مردم رامسر و تنکابن در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها بر صنایع کشور تأثیر بسیار منفی گذاشته است، یادآور شد: قرار بود با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها، بهره وری در صنایع بیشتر شود در حالیکه در حال حاضر صنایع کشور در حال رکود قرار دارند که باید دولت به این موضوع رسیدگی کند.

پایان پیام/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد