رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

طرح مکانیزه دریا برای اولین بار در رامسر اجرا می‌شود

طرح مکانیزه دریا برای اولین بار در رامسر اجرا می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به این‌که طرح مکانیزه دریا برای اولین بار در کشور اجرا می‌شود، گفت: برای اجرای طرح مکانیزه دریا باید تمام دستگاه‌ها وارد شوند تا به اهداف مورد نظر برسیم.

"سیف الله فرزانه" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه مازندران، درباره مشخصات این طرح توضیح داد: با اجرای این طرح، انجام ورزش‌های آبی، گسترش می‌یابد و اسکله‌های پذیرایی و رستوران‌های دریایی در حاشیه دریا ایجاد می‌شود. برای این منظور، سازه‌های متغیر با قابلیت جابه‌جایی و طول عمر بیشتر در حاشیه دریا ساخته می‌شود.

وی تصریح کرد: ما به دنبال آن نیستیم که گردشگران تنها برای شنا کردن به سواحل دریا روی بیاورند.

فرزانه ادامه داد: به همین منظور 2 میلیارد تومان اعتبار برای تقویت طرح سالم سازی دریا و یک میلیارد تومان به منطقه نمونه گردشگری "سیترا" برای ایجاد اسکله و حوضچه تفریحی اختصاص یافته که این اعتبارات در راستای اجرای طرح مکانیزه دریا در نظر گرفته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران تصریح کرد: مناطقی از جمله رامسر، "سیترا" در نوشهر، ساحل نور یا محمودآباد، بابلسر و گهرباران برای اجرای طرح مکانیزه دریا به صورت پایلوت شناسایی شده است.

فرزانه خاطرنشان کرد: نباید به دنبال اجرای طرح‌های سنتی در حاشیه دریا باشیم بلکه باید به دنبال اجرای طرح مکانیزه دریا همراه با استفاده از مصالح مدرن و جدید باشیم.

وی با بیان این‌که دریا، شاخصه مهمی برای جذب گردشگر خارجی محسوب می‌شود، یادآور شد: در صورتی می‌توانیم گردشگر خارجی جذب کنیم که سواحل ما با اجرای طرح مکانیزه دریا متحول شوند. با توجه به این‌که تعهد مازندران در جذب گردشگر خارجی یک میلیون نفر است، بسترسازی مناسب در سواحل دریا در جذب گردشگر بسیار موثر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، همچنین مدیر کل میراث فرهنگی مازندران، عصر سه شنبه، دوم خرداد در جلسه ساماندهی سواحل که در دفتر معاونت عمرانی استانداری مازندران برگزار شد، اظهار کرد: 4 میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت طرح مکانیزه دریا و یک میلیارد تومان برای منطقه نمونه گردشگری "سیترا" هزینه خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران اظهار کرد: فراخوان شرایط اجرای طرح مکانیزه دریا منتشر شده تا مشاورینی که تخصص کار را دارند پای کار بیایند و تاکنون هم در این زمینه 10 طرح پیشنهادی داده شده است. دستگاه‌های متولی باید ضوابط قانونی خود را برای اجرای طرح مکانیزه دریا به مشاورانی که برای اجرای طرح فعالیت می‌کنند ارایه دهند.

وی یاداور شد: امیدواریم تا پایان تابستان سال جاری، اعتباراتی که برای اجرای طرح مکانیزه دریا وعده داده شده است هزینه شود تا خروجی مثبتی به همراه داشته باشد.

انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد