رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

ابوالفتح نیکنام: تعاونی ها پتانسیل ورود به بازار بورس را ندارند

ابوالفتح نیکنام:

تعاونی ها پتانسیل ورود به بازار بورس را ندارند

نیکنام:

تعاونی ها پتانسیل ورود به بازار بورس را ندارند

عضو کمیسیون صنایع و معادن با تاکید بر این که ماهیت تعاونی‌ها به طور کلی با فطرت انسان سازگار نیست، گفت: در حال حاضر حتی بانک‌ها رغبتی برای وام دادن به شرکت های تعاونی ندارند و به طور کلی تعاونی ها فاقد پتانسیل لازم برای ورود به بازار بورس هستند.

ابوالفتح نیکنام در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت گفت:ماهیت و اهمیت پدیده ای به نام بوورس برای مردم کشور ما به درستی تعریف نشده است و این یکی از دلایلی است که  بازار های بورس در کشور ما با استقبال شایسته مواجه نمی شوند.

نماینده مردم تنکابن و رامسر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در جامعه برای جلب مردم به سمت بازار های بورس افزود:بورس باید به گونه ای برای مردم تعریف شود تا جامعه فلسفه فعالیت آن را درک کند و این اصل در جامعه جا بیافتد که بورس محلی برای ساماندهی سرمایه گذاری مطلوب است‌و نباید از آن انتظار سودآوری و معامله های بازار های سکه و ارز را داشت.

 وی ادامه داد:چند صباحی در سازمان صدا و سیما برنامه هایی برای تفهیم فعالیت بورس راه اندازی شده بود که متاسفانه ادامه پیدا نکرد.

نیکنام با تاکید بر این که ماهیت تعاونی‌ها به طور کلی با فطرت انسان سازگار نیست، گفت:تعاونی از نگاه بنده به طور کل دارای مفاهیمی دور از منطق است و در حال حاضر حتی بانک‌ها رغبتی برای وام دادن به شرکت های تعاونی ندارند.

وی تاکید کرد:بانک ها برای وام دادن تعاونی ها به اکراه دارند و آنها را به بانک تعاون حواله می دهند و این بانک نیز با توجه به بودجه محدودی که دارد نمی تواند به درستی این بخش را مدیریت و حمایت کند.

نماینده مردم تنکابن و رامسر در مجلس شورای اسلامی با رد این موضوع که  تعاونی ها وارد بازار بورس خواهند شد ، افزود: تعاونی ها پتانسیل ورود به بازار بورس را ندارند./

پایان پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد