رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

هزینه 13 هزار میلیارد ریالی کنارگذر رامسر

خبرگزاری فارس: هزینه 13 هزار میلیارد ریالی کنارگذر رامسرهزینه 13 هزار میلیارد ریالی کنارگذر رامسر
مدیر عامل سازمان بنادر در گفت‌وگو با فارس خبر داد
هزینه 13 هزار میلیارد ریالی کنارگذر رامسر

خبرگزاری فارس: معاون وزیر راه با بیان اینکه قرارگاه خاتم‌الأوصیا با موافقت‌نامه‌ای 13 هزار میلیارد ریالی کنارگذر 10.5 کیلومتری رامسر را می‌سازد، گفت: در این پروژه 170 هکتار زمین استحصال می‌شود که 132 هکتار آن به سرمایه‌گذار می‌رسد.


سید عطاءالله صدر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا»، با اشاره به آغاز عملیات اجرایی احداث کنارگذر رامسر، اظهار داشت: اجرای کنارگذر ساحلی رامسر به عنوان طرح پایلوت که رفع معضل ترافیکی شهر رامسر را داشته باشد، در دستور کار دولت قرار گرفت؛ در این شهر کنارگذر نبود که ساخت کنارگذر ساحلی رامسر به تصویب دولت رسید و با مشارکت بخش خصوصی اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در سفر اول هیئت وزیران به استان مازندران مصوب شد که مطالعه و احداث این پروژه توسط سازمان بنادر و دریانوردی انجام گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: مطالعات مقدماتی کاملی برای اجرای این پروژه انجام و طرح امکان‌سنجی به صورت جامع اجرا شد تا احداث پروژه به روش‌های مختلف بررسی شود.

 

* اجرای کنارگذر رامسر در قالب ترکیبی گردشگری و کنارگذر/بار مالی را کم کردیم

 

صدر اضافه کرد: این پروژه در واقع 10.5 کیلومتر راه دریایی است که از درون دریا عبور می‌کند؛ اجرای این پروژه هزینه مالی زیادی خواهد داشت به همین دلیل در راستای آنکه فشاری به بودجه کشور وارد نشود پروژه را به صورت ترکیبی از طرح کنارگذر و طرح گردشگری طراحی کردیم تا به عنوان توسعه گردشگری، سرمایه‌گذار خصوصی نیز از محل درآمدهای حاصل از استحصال اراضی سرمایه خود را مستهلک کند و هزینه چندانی به کشور تحمیل نشود.

 

* موافقت سرمایه‌گذاری 13 هزار میلیارد ریالی برای ساخت کنارگذر ‌رامسر

 

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: پس از انجام مطالعات پروژه، فراخوان سرمایه‌گذاری انجام گرفت؛ شرکت‌های مختلفی در این سرمایه‌گذاری شرکت کردند اما بالأخره قرارگاه خاتم‌الأوصیاء وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با مشارکت بخش‌های خصوصی دیگر، جوینتی را تشکیل دادند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از موافقت سرمایه‌گذاری 13 هزار میلیارد ریالی برای ساخت کنارگذر ساحلی رامسر خبر داد.

صدر ادامه داد: در واقع مبلغ اولیه موافقت‌نامه 13 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری است که توسط شرکت مذکور انجام می‌گیرد و عملاً شرکتی به نام "شرکت کنارگذر ساحلی رامسر" ایجاد می‌شود و به عنوان شرکت عاملی است که این کار را انجام خواهد داد و تمامی هزینه‌ها از طریق آن شرکت صورت می‌گیرد.

 

* واگذاری 132 هکتار اراضی استحصال شده به سرمایه‌گذار خصوصی پروژه

 

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در این پروژه حدود 170 هکتار زمین استحصال می‌شود که 132 هکتار آن به سرمایه‌گذار تعلق می‌گیرد که از آن محل می‌تواند برای ساخت مراکزی نظیر هتل و مراکز توریستی و گردشگری استفاده کند.

صدر با اشاره به اینکه آزادراه کنارگذر رامسر به صورت BOT در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: از آن محل اگر ارزش استحصال اراضی کمتر از هزینه انجام شده توسط بخش خصوصی بود بود در مدت زمان معین آزادراه در اختیار سازنده قرار می‌گیرد تا از محل اخذ عوارضی مابه‌التفاوت هزینه‌کرد خود را حاصل کند و اگر از محل استحصال اراضی بیشتر عاید شرکت خصوصی شد، قسمتی را به دولت باز می‌گرداند.

 

* اجرای کنارگذر ساحلی رامسر طی 3.5 سال

 

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مدت زمان اجرای این پروژه 3.5 سال در نظر گرفته شده تأکید کرد: برای انجام مطالعات زیست‌محیطی به دلیل پراهمیت بودن این موضوع، سازمان بنادر و دریانوردی قرارداد لازم را با مهندس مشاور ذیصلاح محیط زیست با هماهنگی سازمان محیط زیست منعقد کرده و کار ارزیابی زیست محیطی انجام می‌شود.

بنابراین گزارش اجرای عملیات احداث کنارگذر ساحلی رامسر به عنوان پروژه‌ای گردشگری، بندری و آزادراهی در روز 24 اردیبهشت‌ماه جاری با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

این پروژه قسمتی از آزاد‌راه دریا است؛ این آزادراه از آستارا آغاز شده و تا گرگان ادامه دارد که بخشی از این آزادراه به صورت پایلوت و آزمایشی به عنوان "کنارگذر رامسر" اجرا می‌شود.

احداث کنارگذر ساحلی رامسر به عنوان یک پروژه گردشگری، توریستی و تفریحی قطعاً موجبات رونق اقتصادی و اشتغال را فراهم می‌آورد؛ همچنین احداث این کنارگذر موجب کاهش سوانح رانندگی و کاهش مصرف سوخت خواهد شد؛ توسعه شبکه غرب به شرق ساحلی نیز از مزایای اجرای این کنارگذر است.

انتهای پیام/ح

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد